https://tummennuskalvot.fi/

Öljypropulle reikä pohjapanssariin

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
31.12.2013
Mahtaakohan löytyä jostain intterwebin syövereistä mitat mistä kohtaa pitäisi tuota muovisuojaa pohjasta leikata, että saa näkyviin öljypohjan propun?

Vai pitääkö se vaan repiä pois ja arpoa kohta.
 
Tässä sen taas huomaa kuinka paljon premiumia enemmän vitosbemu on, siellä kun on pieni luukku kolmella ruuvilla pohjapanssarissa.... ;)
 
Jaa bemu on tarkoitettu itse huollettavaksi kun Premium Volkkari on tehty huollettavaksi marmorilla ;)
 
Eiköhän tänä päivänä öljyt imetä ylä kautta. Monessa autossa öljypohja on jotain muovia tai sekoitusta. Jos propun ottaa pois ja menee väärille jengoille niin kalliiksi tulee repiä mottia irti.
 
Harza sanoi:
Eiköhän tänä päivänä öljyt imetä ylä kautta. Monessa autossa öljypohja on jotain muovia tai sekoitusta. Jos propun ottaa pois ja menee väärille jengoille niin kalliiksi tulee repiä mottia irti.

M.I.T.Ä ?
 
http://humblemechanic.com/2014/08/15/draining-engine-oil-vs-extracting-engine-oil/wpid-20140729_120659-jpg/

MK7 GTI

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=618671

BMW F30


ja modet voi siivota turhat kommentit pois. Pingpongi voi suksia jonnekkin muualle.

Harza sanoi:
Eiköhän tänä päivänä öljyt imetä ylä kautta. Monessa autossa öljypohja on jotain muovia tai sekoitusta. Jos propun ottaa pois ja menee väärille jengoille niin kalliiksi tulee repiä mottia irti.

Totta tuokin. Pohjan kautta vaan saa hieman paremmin roskia ulos ja yleensä myös tarttuvat siihen magneetti ruuviin.
 
Eikös tuon ihan kohtuudella saa mittailtuakin, kun sopivat kiintopisteet ottaa. Voi siinä joutua vähän jumppaamaan sen muovilevyn kanssa irti-kiinni-irti-kiinni.
 
Ottaa pois pohjapanssarin ja kolmesta ruuvinreiästä mittaa kohdan...näin mä sen ole tehnyt joihinkin autoihin. Terveiset täältä vitusta....
 
Onhan niitä autoja joissa se on muovia. Jossain Mersuissa niitä löytyy ainakin. Tämäasia tuli eteeni kun kävin ekassa huollossa ja ihmettelin, että miksi ei oteta öljypropun kautta öljyt pois. Sanoi vain, että näin he tekevät. En sitten tiedä onko mun mallissa jokin muovi juttu. Näytti siellä huollossa, että kaikista autoista imettiin öljyt ulos.Koski Skodia, Fordieja , Hondia ja Citikoita.
 
Eiköhän me aiheessa koiteta pysyä...

Proppu on about samassa kohtaa useimmissa VAG-autoissa. Joissain KOY-sheriff-panssareissa on ovaalinmuotoinen reikä, jonka suojana on muovitötsä. Tällöin peltiä ei tarvitse irroitella kokonaan irti kun vaihtelee öljyt.

Jos keulan saa ylös, niin eikö tuo reiän paikka ole suht näppärä hahmotella itsekin, vaatii sen muovipanssarin irroituksen kaikesta huolimatta - kuten reiän leikkuukin. Huollossahan ohje on irroittaa tuo muovisuojus ja sen ~8 ruuvia öljyjä vaihtaessa, eikä tuo kotonakaan ole mikään iso homma ollut irroitella.
 
ConD sanoi:
Proppu on about samassa kohtaa useimmissa VAG-autoissa. Joissain KOY-sheriff-panssareissa on ovaalinmuotoinen reikä, jonka suojana on muovitötsä. Tällöin peltiä ei tarvitse irroitella kokonaan irti kun vaihtelee öljyt.

KOY:ta mietin jo edellisen laitteen kanssa. Noi vaan taitaa painaa useamman kymmenen kiloa. Joten en tiedä onko auto tarpeeksi matala, että haluaisin siihen tuollaisen lisäpainon keulaan  :)

Muita metallista valmistavia ei vissiin olekkaan tarjolla?
 
Koy sheriffi on se ehkä yleisimmin myyty... sopivuus ei välttämättä ole ihan 1:1. Peltisiä oli aiemmin tarjolla alkuperäistarvikkeina, mutta ne on vaihtunut komposiittimuovisiksi ne "panssaritkin".
 
Kennedy sanoi:
Mahtaakohan löytyä jostain intterwebin syövereistä mitat mistä kohtaa pitäisi tuota muovisuojaa pohjasta leikata, että saa näkyviin öljypohjan propun?

Vai pitääkö se vaan repiä pois ja arpoa kohta.

Tollanen on tehtynä oman Pasuunan pohjamuoviin. Voit vakoilla sieltä jos on tarvis.
 
Illan kevenneykseksi voisi heittää viimepäivien uutisoinnin perusteella näin:

Volkswagen/Audi/Seat/Skoda merkkisten autojen öljynvaihto ohjeet.

1)Ajaa ajoneuvon polttoainemittarin 1/4 tai alle ja siirtyy kohtaan 2

2)Suodattimen voi ruuvata irti ilman huolta jos kohta 1 täytyy

3)Laitetaan uusi öljynsuodatin

4)Lisätään moottoriin 3,5-4 litraa öljyä

5)tankataan polttoainetta

6)kohdat 2-4 voidaan suorittaa aina kun kohta 1 täytyy.

;D

 
Jones sanoi:
Illan kevenneykseksi voisi heittää viimepäivien uutisoinnin perusteella näin:

Volkswagen/Audi/Seat/Skoda merkkisten autojen öljynvaihto ohjeet.

1)Ajaa ajoneuvon polttoainemittarin 1/4 tai alle ja siirtyy kohtaan 2

2)Suodattimen voi ruuvata irti ilman huolta jos kohta 1 täytyy

3)Laitetaan uusi öljynsuodatin

4)Lisätään moottoriin 3,5-4 litraa öljyä

5)tankataan polttoainetta

6)kohdat 2-4 voidaan suorittaa aina kun kohta 1 täytyy.

;D

Tämähän selittää miksi VW-konsernin uudemmissa moottoreissa on öljysuodatin joka ei pahemmin sotke. On moottorin päällä ja valuu tyhjäksi kun suodattimen ruuvaa irti. ;)

Kohdassa 2 ei siis tarvitse huolehtia sotkevansa, vaikka männänrenkaat eivät olisikaan helpon huollon toleranssissa. ;)