https://yliteippaus.fi/

Öljypropulle reikä pohjapanssariin

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
31.12.2013
Viestejä
5 233
Mahtaakohan löytyä jostain intterwebin syövereistä mitat mistä kohtaa pitäisi tuota muovisuojaa pohjasta leikata, että saa näkyviin öljypohjan propun?

Vai pitääkö se vaan repiä pois ja arpoa kohta.
 
D

dingdongpingpong

Vieras
Tässä sen taas huomaa kuinka paljon premiumia enemmän vitosbemu on, siellä kun on pieni luukku kolmella ruuvilla pohjapanssarissa.... ;)
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 389
Jaa bemu on tarkoitettu itse huollettavaksi kun Premium Volkkari on tehty huollettavaksi marmorilla ;)
 

Harza

Vakiokalustoa
Liittynyt
10.4.2014
Viestejä
884
Eiköhän tänä päivänä öljyt imetä ylä kautta. Monessa autossa öljypohja on jotain muovia tai sekoitusta. Jos propun ottaa pois ja menee väärille jengoille niin kalliiksi tulee repiä mottia irti.
 
D

dingdongpingpong

Vieras
Harza sanoi:
Eiköhän tänä päivänä öljyt imetä ylä kautta. Monessa autossa öljypohja on jotain muovia tai sekoitusta. Jos propun ottaa pois ja menee väärille jengoille niin kalliiksi tulee repiä mottia irti.

M.I.T.Ä ?
 

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
31.12.2013
Viestejä
5 233
http://humblemechanic.com/2014/08/15/draining-engine-oil-vs-extracting-engine-oil/wpid-20140729_120659-jpg/

MK7 GTI

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=618671

BMW F30


ja modet voi siivota turhat kommentit pois. Pingpongi voi suksia jonnekkin muualle.

Harza sanoi:
Eiköhän tänä päivänä öljyt imetä ylä kautta. Monessa autossa öljypohja on jotain muovia tai sekoitusta. Jos propun ottaa pois ja menee väärille jengoille niin kalliiksi tulee repiä mottia irti.

Totta tuokin. Pohjan kautta vaan saa hieman paremmin roskia ulos ja yleensä myös tarttuvat siihen magneetti ruuviin.
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 389
Eikös tuon ihan kohtuudella saa mittailtuakin, kun sopivat kiintopisteet ottaa. Voi siinä joutua vähän jumppaamaan sen muovilevyn kanssa irti-kiinni-irti-kiinni.
 
D

dingdongpingpong

Vieras
Ottaa pois pohjapanssarin ja kolmesta ruuvinreiästä mittaa kohdan...näin mä sen ole tehnyt joihinkin autoihin. Terveiset täältä vitusta....
 

Harza

Vakiokalustoa
Liittynyt
10.4.2014
Viestejä
884
Onhan niitä autoja joissa se on muovia. Jossain Mersuissa niitä löytyy ainakin. Tämäasia tuli eteeni kun kävin ekassa huollossa ja ihmettelin, että miksi ei oteta öljypropun kautta öljyt pois. Sanoi vain, että näin he tekevät. En sitten tiedä onko mun mallissa jokin muovi juttu. Näytti siellä huollossa, että kaikista autoista imettiin öljyt ulos.Koski Skodia, Fordieja , Hondia ja Citikoita.
 

ConD

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
13 539
Eiköhän me aiheessa koiteta pysyä...

Proppu on about samassa kohtaa useimmissa VAG-autoissa. Joissain KOY-sheriff-panssareissa on ovaalinmuotoinen reikä, jonka suojana on muovitötsä. Tällöin peltiä ei tarvitse irroitella kokonaan irti kun vaihtelee öljyt.

Jos keulan saa ylös, niin eikö tuo reiän paikka ole suht näppärä hahmotella itsekin, vaatii sen muovipanssarin irroituksen kaikesta huolimatta - kuten reiän leikkuukin. Huollossahan ohje on irroittaa tuo muovisuojus ja sen ~8 ruuvia öljyjä vaihtaessa, eikä tuo kotonakaan ole mikään iso homma ollut irroitella.
 

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
31.12.2013
Viestejä
5 233
ConD sanoi:
Proppu on about samassa kohtaa useimmissa VAG-autoissa. Joissain KOY-sheriff-panssareissa on ovaalinmuotoinen reikä, jonka suojana on muovitötsä. Tällöin peltiä ei tarvitse irroitella kokonaan irti kun vaihtelee öljyt.

KOY:ta mietin jo edellisen laitteen kanssa. Noi vaan taitaa painaa useamman kymmenen kiloa. Joten en tiedä onko auto tarpeeksi matala, että haluaisin siihen tuollaisen lisäpainon keulaan  :)

Muita metallista valmistavia ei vissiin olekkaan tarjolla?
 

ConD

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
13 539
Koy sheriffi on se ehkä yleisimmin myyty... sopivuus ei välttämättä ole ihan 1:1. Peltisiä oli aiemmin tarjolla alkuperäistarvikkeina, mutta ne on vaihtunut komposiittimuovisiksi ne "panssaritkin".
 

MJ

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
6 357
Kennedy sanoi:
Mahtaakohan löytyä jostain intterwebin syövereistä mitat mistä kohtaa pitäisi tuota muovisuojaa pohjasta leikata, että saa näkyviin öljypohjan propun?

Vai pitääkö se vaan repiä pois ja arpoa kohta.

Tollanen on tehtynä oman Pasuunan pohjamuoviin. Voit vakoilla sieltä jos on tarvis.
 

Jones

Vakiokalustoa
Liittynyt
17.1.2014
Viestejä
632
Illan kevenneykseksi voisi heittää viimepäivien uutisoinnin perusteella näin:

Volkswagen/Audi/Seat/Skoda merkkisten autojen öljynvaihto ohjeet.

1)Ajaa ajoneuvon polttoainemittarin 1/4 tai alle ja siirtyy kohtaan 2

2)Suodattimen voi ruuvata irti ilman huolta jos kohta 1 täytyy

3)Laitetaan uusi öljynsuodatin

4)Lisätään moottoriin 3,5-4 litraa öljyä

5)tankataan polttoainetta

6)kohdat 2-4 voidaan suorittaa aina kun kohta 1 täytyy.

;D

 
Q

Qrmu

Vieras
Jones sanoi:
Illan kevenneykseksi voisi heittää viimepäivien uutisoinnin perusteella näin:

Volkswagen/Audi/Seat/Skoda merkkisten autojen öljynvaihto ohjeet.

1)Ajaa ajoneuvon polttoainemittarin 1/4 tai alle ja siirtyy kohtaan 2

2)Suodattimen voi ruuvata irti ilman huolta jos kohta 1 täytyy

3)Laitetaan uusi öljynsuodatin

4)Lisätään moottoriin 3,5-4 litraa öljyä

5)tankataan polttoainetta

6)kohdat 2-4 voidaan suorittaa aina kun kohta 1 täytyy.

;D

Tämähän selittää miksi VW-konsernin uudemmissa moottoreissa on öljysuodatin joka ei pahemmin sotke. On moottorin päällä ja valuu tyhjäksi kun suodattimen ruuvaa irti. ;)

Kohdassa 2 ei siis tarvitse huolehtia sotkevansa, vaikka männänrenkaat eivät olisikaan helpon huollon toleranssissa. ;)
 

Ironic32

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
10 082
No niin, koitetaanpa pysyä aiheessa. Tuota muuta läppää voinee heittää paremmissakin topiceissa.