autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Tesla Model 3  (Luettu 120906 kertaa)

Poissa focceristi

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7650
  • o+o=8 -+-==
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1340 : 18.05.2019 13:31 »
^
Maalipinnan paksuushan selviää helposti
Harmaja-06 Trend Sportback Montikka.

Poissa Markku J

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1341 : 18.05.2019 13:49 »
Tesla FB -ketjussa yksi ongelma-auton omistaja kirjoitti maalipinnan paksuudesta omassa autossaan näin:

 "Mun mustasta autosta on mitattu, 90-140um näytti suunnilleen mittari. Pääosin 100-120 välillä muistaakseni".
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Bawuka

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1342 : 18.05.2019 13:52 »
Tesla FB -ketjussa yksi ongelma-auton omistaja kirjoitti maalipinnan paksuudesta omassa autossaan näin:

 "Mun mustasta autosta on mitattu, 90-140um näytti suunnilleen mittari. Pääosin 100-120 välillä muistaakseni".

Eikös tuo kuullosta ihan "normaalilta" tehdasmaalin paksuudelta ?  ???
-18 MB A200 A Progressive

Poissa Mrk

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3019
  • S1000XR + S1000RR+ Q3 vajakki + A3 TDI quattro
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1343 : 18.05.2019 13:57 »
Iso osa noista kiveniskemistä menee ihan helmojen yms. muotoilun sekä roiskeläppien ja teippauksien puutteen piikkiin. Esim. semmoista maalipintaa ei olekaan joka kestäisi takapuskurissa kiveniskuja siinä heti takarenkaan takana. Suomessa on niin paljon paskaa tiellä että se takapuskurin kulma on koko ajan hiekkapuhalluksessa.

Paikalla repomies

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 188
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1344 : 18.05.2019 14:04 »
Tuolta kuulkaas tuollaiset North-malliset roiskeläpät niin alkaa maalipinta pysyä ehjänä:

https://antirouillebolduc.com/boutique/

Takuulla kääntää päitä entistä enempi, ja model 3 saa kerralla rallikansan silmissä hyväksyttävän leiman. Myös kuski voi alkaa mongertaa rallienglantia jotta kenellekään ei jää epäselväksi minkä alan spesialisteja oikein ollaan. Ap in tö ääs of timo!
Toyota-uskovainen, "premium" Corolla 2.0 TS tilauksessa, ruostuva vaginpaska nykynyky-dsg siirtymässä vaihtoautoriviin

Poissa rka1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 448
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1345 : 18.05.2019 14:05 »
Ei kai tuo auton maalaaminen mitään rakettitiedettä ole, mikä siinä on ettei Tesla saa tuota toimimaan?
Vai onko siellä niin kova kiire, että jälki on sekundaa?

Paikalla repomies

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 188
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1346 : 18.05.2019 14:09 »
Ei se maalaamalla siitä parane, se on äkkiä ruvella uudestaan vaikka kuka maalaisi. Roiskeläpät tai kapeammat renkaat taikka renkaat syvemmälle runkoon, niin kivet ei ropise enää pitkin kylkiä. Myös mummomainen ajotyyli auttaa. Kiviä yllättäen lentää enempi, jos tapana on ampua paikaltaan lappu lattiassa, etenkin performance versiolla.
Toyota-uskovainen, "premium" Corolla 2.0 TS tilauksessa, ruostuva vaginpaska nykynyky-dsg siirtymässä vaihtoautoriviin

Poissa Rascasse

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 753
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1347 : 18.05.2019 14:36 »
Ei se maalaamalla siitä parane, se on äkkiä ruvella uudestaan vaikka kuka maalaisi. Roiskeläpät tai kapeammat renkaat taikka renkaat syvemmälle runkoon, niin kivet ei ropise enää pitkin kylkiä. Myös mummomainen ajotyyli auttaa. Kiviä yllättäen lentää enempi, jos tapana on ampua paikaltaan lappu lattiassa, etenkin performance versiolla.
Kiviä lenteli pitkin kylkiä kun siirtyi kääntymiskaistalle. Todella herkästi lentää pitkin kylkiä normaalissa ajossakin.

Poissa Bawuka

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1348 : 18.05.2019 17:26 »
Tuossa kun tuli lueskeltua tarkemmin tuota TeslaGaten kokoamaa listaa autoista niin aika "kiimassa" pitää auto ottaa vastaan, kun useammalla ollut selviä virheitä autossa luovutushetkellä. Kyllä itsellä olisi jäänyt kauppaan jos jumankauta pohjamaali paistaa läpi  ;D.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2019 17:29 kirjoittanut Bawuka »
-18 MB A200 A Progressive

Poissa 234

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 48
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1349 : 18.05.2019 18:03 »
Edessä olisi hyvä olla kunnon muoviset roiskeläpät, kiveä lentää päällystetyillä teilläkin sen verran. Maalin alla olevat kerrokset merkitsee kuulemma aika paljon. Jos paneelit ei istu uudessa autossa, kantit ei kohtaa yms niin laatu ?

Jostakin vanhemmasta vw:n esitteessä että paneelin päällä on 4-5 kerrosta erilaisia käsittelyjä.

Poissa Taky

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1350 : 18.05.2019 19:11 »
Minulla taisi olla onni matkassa, kun Model 3 kauppa jäi niin pienestä kiinni kalkkiviivoilla...

Samaa, varausta oli jo sisällä kun järki voitti.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Anzander

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1351 : 18.05.2019 22:24 »
Ei tainnut vielä olla linkkiä Autogefühlin uuteen pitkään testiin:
<a href="https://youtu.be/NrPgO7YW-z4" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/NrPgO7YW-z4</a>

Poissa lowbero

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 65
  • Charging and discharging until it ends
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1352 : 20.05.2019 22:49 »
Ohessa muutama nopea kännykkäräpsy autoni helmoista eilisen parin auton yhtäaikaisen vaahtopesun / -huuhtelun jälkeen vähän huonosti kuivattuna. Siitepölypisteitä heti märässä kiinni ja kuivunut kun ei tarpeeksi nopeasti ja huolellisesti autoa kuivannut.

Oma auto otettu käyttöön ennen maaliskuun puoltaväliä ja nyt ajettu pitkälle yli 5000km. Mun auton helmat näyttää oheisten kuvien kaltaisilta eli hiekkapuhallusta ei vielä ole tapahtunut eikä tuolla nyt mitenkään erityisen himmaillen ole ajettu. Helman sisäkaarissakin on vielä maalit on tallella. Hiekkateitä olen koittanut välttää mutta välillä sielläkin.











Kuraläpät on ollut mietinnässä josko ne hankkisi mutta ei ole vielä siihen kyennyt. Kaikissa autoissani joissa kuraläppiä ei ole ollut, niin tarpeeksi kun hiekkateitä jyystää, niin lopulta ne maalit puhki menee sisäkaarissa sekä helmoissa. Varsinkin jos se pikku kotivatanen herää henkiin siellä soraränneissä. Etupuskuriin on tullut muutamia kiven / nastojen iskemiä.

Sen huomasin jälkeenpäin että mun auton tavaratilan sisäpuolen yläpohjassa ei ole sinistä ulkomaalia yhtään. Ei ole edes yritetty laittaa yhtään joten jää helposti vaikutelma että on ollut yksi säästökohde. Samanlainen kuin tuossa Autogefühlin videossa.

Muutama muu toimimaton asia on kiinnittänyt huomiota eli Hörmann autotalliovien kaukosäätimien kanssa en ole muutaman kokeilun jälkeen saanut Homelinkiä toimimaan. Tosin ei ole ihan pakollistakaan kun en jaksa kuitenkaan autoille varaston oven kautta mennä vaan kaukosäätimellä täytyy kuitenkin avata kun lähtee ulkoiluttamaan kulkuvälineitä. Noiden Hörmannin kakejen pitäisi olla Homelink yhteensopivat mutta aikaisemmin ei ole ollut autoa jossa Homelink -tuki olisi ollut, niin en tiedä takkuaisiko muidenkin autojen kanssa vai pelkästään tämän Teslan kanssa.

Toinen asia on ollut lataukseen liittyvä eli vaikka 3-vaihe latauksessa 16A virtamäärällä (11 kW teho) toimii lataus kokoajan ok, niin alemmilla virtamäärillä esim. 10A virralla, auto tiputtaa lähes aina lataustehon 5 kW:iin riippumatta asetetusta virtamäärästä (lataa kyllä koko ajan mutta tuolla rajoitetulla teholla). Tuo on kuulemma softabug ja pitäisi korjaantua tulevissa softaversioissa.

Poissa lowbero

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 65
  • Charging and discharging until it ends
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1353 : 22.05.2019 21:53 »
Viime yönä sitten putkahti uusi softa release vrs. 2019.16.2 joka sisälsi erilaisten uusien lisäominaisuuksien lisäksi myös tuon lataukseen liittyvän puutteen korjauksen sekä Homelink tuen laajennuksen.

Nyt alkoi nämä Hörmann:in vehkeetkin pelittää. Aikaisemmin Homelinkin ohjelmointia ei voinut viedä loppuun asti kun ei tunnistanut Hörmannin kaukosäädintä. Nyt tunnisti herkästi.

Autosta saa tallin ovet auki/kiinni joko näytön yhtä ikonia painamalla tai sitten voi käyttää täysin automaattista oven auki/kiinni toimintoa ja säätää kuinka kaukana auto on ovesta jotta auki/kiinni toiminto lähtee käyntiin (ja myös estää halutessaan tuon aktivoitumisen kertaluontoisesti).

Toisaalta vielä täytyy mun kaukosäädintä mukana kantaa kun auton Summon toiminnallisuus ei vielä osaa Homelinkin avulla ovea avata (ja haluan mennä autoille lyhyintä reittiä). Sitten kun tuo Summon ominaisuus toivottavasti joskus paranee myöhemmin lisää (automaatinen auton ajo talliin sisään ja ulos) niin sitten voinee autotallin oven kaukosäätimen kotiin jo jättää.

Nyt tuo Summon ominaisuus on rajoittunut siten että puhelinta täytyy pitää hyvin lähellä autoa että auto suostuu itsekseen liikkumaan. Kun vaihdoin fyysisesti vähän pienemmän kokoiseen puhelimeen, niin tuntuu että Summon alkoi heti pätkiä huomattavasti useammin ja valittaa jostain puhelimen “läheisyysanturin” yhteysongelmasta (virheilmoitus voi olla joku geneerinen höpö-höpö ilmo, joka johtuu jostain täysin muusta).

Sitten kun auton voi ajattaa ulos tallista itse ollessa nykyistä paljon kauempana autosta, niin toivottavasti lisäävät myös tuon Homelinkin mahdollistaman automaattisen oven avauksen samaan settiin.

Poissa Volvo67

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1354 : eilen kello 19:07 »
Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, ex. Peugeot 406 -97