autoilua & elämää

Äänestys

04/2019 Model 3 Performancen hintapyynti keväällä 2021? (Lue eka kommentti ennen äänestystä.)

0 - 34 999
35 000 - 39 999
40 000 - 44 999
45 000 - 49 999
50 000 - 54 999
55 000 - 59 999
60 000 - 70 000

Äänestys päättyy: 05.02.2020 14:55

Kirjoittaja Aihe: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?  (Luettu 1229 kertaa)

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9139
Tesla-keskustelussa virisi idea tästä äänestyksestä, joten pohjustetaan äänestystä hiukan. Aluksi on helppo todeta, että oikeastihan pitäisi kysyä kaksi vuotta vanhan Model kolmosen todellista arvoa. Toki näin, mutta sen määrittely on aina vaikeata. Ei ole niin helppoa ja luotettavaa keinoa tietää, että paljonko Nettiauton hintapyynneissä on ilmaa.

Eli nyt kysytään Nettiauton hintapyyntejä. Ja kyselyn kohteena on keväällä 2019 ensirekattu Tesla Model 3 Performance. Autolla on keväällä 2021 ajettu 40 000km. Tämä on hiukan enemmän kuin suomalaisen autoilijan keskimääräinen ajosuorite. Eli 2021 keväällä auto olisi kaksi vuotta vanha.

Uusi Model 3 Dual Motor Performance maksaa tänään, 11.4.2019, 70 100 euroa. Sisältää perusmustan, Premium-sisustuksen ja -äänentoiston sekä Performance-varustelun. Autopilot ei sisälly tähän hintaan, se maksaisi 3300 euroa lisää. Täysin itsestään ajava vaatisi vielä 5400 euroa lisää. Eli täysin itsestään ajava olisi: 3300+5400. Mutta nyt mennään siis ilman autopilottia.

Paikalla JiiJii71

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #1 : 11.04.2019 16:29 »
Mielenkiintoista nähdä kahden vuoden päästä, missä maailma makaa. :)

Arvioisin tuollaisen olevan laputettu liikkeessä joku 50990 ja nettohintaan tasarahalla saa viedä pois. :)


Tosin vaalit 2019 on vielä käymättä ja persut ainakin lupaavat vaaliohjelmassaan (copypaste) seuraavaa:

”LIIKENTEEN TOIMIIN JÄRKEÄ

Suomi on pitkien etäisyyksien maa, jossa autoilu varsinkin haja-asutusalueilla on usein välttämätöntä.

– autovero alemmaksi – autokanta uudemmaksi. Polttoaineverotus kevyemmäksi ja myös aluekohtaiseksi
– biopolttoaineiden jakeluvelvoitetta ei muita EU-maita aikaisemmin tai korkeammin
täyssähköautoille vapautus arvonlisäverosta
– tolkku kaupunkien ’autottomat keskustat’ -hankkeisiin ja kaupunkibulevardeihin”


Sanoisin tuon boldatun kohdan olevan hiukan haasteellinen. Käsiittäkseni EU määrittelee meille, että meillä on oltava samanlaisilla kulutushyödykkeillä (esim henkilöautot) samanlainen alv-kanta. Eli Teslalla ei voi olla 0% ja Toyotalla 24%.

Mielelläni olisin väärässä, mutta pahaa pelkään että tuollaisella Teslalla on vielä aika tukeva hintalappu kahdenkin vuoden päästä...


In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
Baby, I was afraid before - But I'm not afraid...

Poissa T5ID

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 66
Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #2 : 11.04.2019 16:44 »
Jos Teslan tehdas on olemassa, veikkaan 45 000 eur, jos ei, veikkaan 25 000 eur.

Poissa Rascasse

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 753
Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #3 : 11.04.2019 16:56 »
2021 ehkä täälläkin on jo 35keur M3 autoja ja se tulee vaikuttamaan kaikkien käytettyjen hintaan.  Lisäksi 2021 uudet M3 sisältää huomattavasti parempaa autopilottia. Heitän 34ke.

Poissa jlindstrom

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3048
Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #4 : 11.04.2019 17:05 »
^Rascassen kanssa samoilla linjoilla. Hinta tuossa ajassa helposti puolittuu, kun markkinoille tulee muutenkin lisää kilpailua.

Inhorealisti miettii, että markkinoilta saa uuden vastaavalla rangella olevan vermeen tuolloin jo alta 60k€ ja silloin Teslan arvo onkin enää 25k€.

Poissa Urlaub

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #5 : 11.04.2019 17:30 »
2021 ehkä täälläkin on jo 35keur M3 autoja ja se tulee vaikuttamaan kaikkien käytettyjen hintaan.  Lisäksi 2021 uudet M3 sisältää huomattavasti parempaa autopilottia. Heitän 34ke.

Samaa mieltä eli jos mallisarjan hinnat uutena alkavat silloin 35 tonnista, niin paha noin paljon käytetystä enempää huudella. Kun perusmallinkin suorituskyky on vähintäänkin riittävä tavalliselle autoilijalle niin ei sekään kortti nosta käytetyn hintaa.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 749
Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #6 : 11.04.2019 17:48 »
35keur uusia Tesloja ei tule nykytiedolla Euroooppaan. Niukasti alle 50ke kyllä. Toki Muskin liikkeitä ei pysty ennakoimaan.

Paikalla IC1970

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 840
Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #7 : 11.04.2019 17:50 »
Jos kysymyksessä olisi normaali auto, sanoisin, että hintalapussa seisoo 49900 euroa ja siitä sitten tinkaamaan. Mutta, koska kehitys kehittyy sähköautoissa rajua vauhtia, sekä Teslan tulevaisuus kaikkineen on kovin epävarmalla pohjalla, uskon, että hintalapussa lukee enintään 37500 euroa.

Kukapa tuollaisesta enempää maksaisi, kun vuonna 2021 saa jo uuden +500 km WLPT-sähkiksen hintaan 3xxxx euroa.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Toyota Hiace 2.5 D4D 117 4wd-08
Volvo S80 2.4 Autom-02

Poissa Urlaub

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #8 : 11.04.2019 17:58 »
Katselin Santun All in onesta, mitä vastaavan koko- ja hintaluokan autoille lasketaan taatuksi hyvityshinnaksi 24 kk ja 45 tkm jälkeen.

Alfa Romeo Giulia 60.092 € -> 29.264 €
BMW 430i GC 67.253 € -> 34.825 €
Jaguar XE 64.312 € -> 33.342 €
Lexus ES 300h 68.554 € -> 36.851 €
Mercedes-Benz C400 68.330 € -> 40.624 €
Volvo S60 T8 57.331 € -> 35.663 €.

Noihin vielä varusteet päälle ja varusteiden jäännösarvo 0 €.

Aika perhanan kallista ajoa ja niin on M3:llakin tuolla pitoajalla ja lähtöhinnalla. Jos olisi kuli-M3 tiukkaan 35 tonnin hintaan, niin laskelma olisi aivan erilainen. Tuskin sen hinta kahdessa vuodessa nollaan putoaa.


Poissa Urlaub

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #9 : 11.04.2019 18:00 »
Kukapa tuollaisesta enempää maksaisi, kun vuonna 2021 saa jo uuden +500 km WLPT-sähkiksen hintaan 3xxxx euroa.

Saako? Vuoteen 2021 on aikaa vähän yli 1,5 vuotta.

Poissa Taky

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #10 : 11.04.2019 18:12 »
70 100 euroa * 61,9% /100 = 43391,90€ + pyyntilisä = 44900€
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5033
Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #11 : 11.04.2019 18:44 »
Minä heittäisin veikkauksena 35000 € hujakoille. Minkäänlaista skenaariota teslan olemassaololle en hintaan ole liittänyt, mutta perusteluna on alan nopea muuttuminen teknologian halventumisena ja kilpailijoiden tulemisena markkinoille.
Tällä hetkellä spekuloitu enemmän dieselautojen hintaromahduksesta käytettynä mutta itse näen täyssähkäreiden arvonaleneman huomattavasti suurempana riskinä
Bmw, Rellu ja Voortti

Paikalla JiiJii71

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #12 : 11.04.2019 18:50 »
Näkis vaan.

Toisaalta kysyntä tulee / tullee kasvamaan, mutta käytettyjen kanta on todella pieni.


Tuleeko sähköautojen käyttöikä olemaan pidempi / lyhyempi kuin polttomoottorisilla?
In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
Baby, I was afraid before - But I'm not afraid...

Poissa Urlaub

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #13 : 11.04.2019 18:52 »
Tuleeko sähköautojen käyttöikä olemaan pidempi / lyhyempi kuin polttomoottorisilla?

Veikkaan, että aika samaa tasoa.

Akku toki hiipuu, mutta niin hiipuu käyttökin. Samalla tavalla polttikset putoavat kakkos- ja kolmosautoiksi, joilla ajetaan kotinurkissa lyhyttä matkaa.

Sähkölla ajaminen on kuitenkin niin halpaa, että taatusti kiinnostaa myös tuollaisessa käytössä.

Poissa Taky

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #14 : 11.04.2019 19:58 »
Tuleeko sähköautojen käyttöikä olemaan pidempi / lyhyempi kuin polttomoottorisilla?

Jos akkujen kanssa ei tule isompi ongelmia, niin pidempi.

Mitenkähän muuten 1. Teslan vuosikerran akkujen kapasiteetin kanssa on - minkä verran hiipumista tapahtunut?
Vanhimmat jo + viisi vuotiaita - range uutena ja nyt.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 749
Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #15 : 11.04.2019 20:04 »
https://www.google.fi/amp/s/electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/amp/

Hyvin kestää, ei tarvitse olla huolissaan ainakaan ekan 5 vuoden perusteella.

Poissa Taky

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #16 : 11.04.2019 20:14 »
Hyvin kestää, ei tarvitse olla huolissaan ainakaan ekan 5 vuoden perusteella.

Eipä näköjään...

The trend line currently suggests that the average battery pack could cycle through over 300,000 km (186,000) before coming close to 90% capacity.

Uutena 450km -> 300tkm ajattuna 405km - aika monelle - itsellenikin riittää päivän ajoihin (max. 300km) vaikka talvipakkanen söisi siitä vielä neljäsosan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9139
Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #17 : 12.04.2019 09:43 »
Tulipahan heti esimerkki Teslan hinnoittelupolitiikasta. Eilen Autopilot ei kuulunut Performancen hintaan, tänään kuuluu 8) Ja auton hinta on täsmälleen sama kuin eilen, halvempien mallien hinnat nousi, mutta Performancen hinta pysyi samana.

No, yksi 3300 euroa katoaa kohinaan Teslamiehillä ja hei, väliraha pysyy samana!

Paikalla JiiJii71

Vs: 2019 Model 3 Performancen hintapyynti vuonna 2021?
« Vastaus #18 : 12.04.2019 10:29 »
Tuossa tuo muutos, 2.4. 77900 ja tänään 74000.

Lompakkoani nähden oikeaan suuntaan, oikeastaan ihan hyvä etten lyönyt tuohon huhtikuun alkuun kauppaa lukkoon. Tai olisihan siinä ollut se yksi vko / 1600 km kaupan purku mahdollisuus, tuohon reiluun kolmeen tonniin se olisi kannattanut tehdäkin. :)



Edit, sori - pientä sekoilua kuvien kanssa... ;D
« Viimeksi muokattu: 12.04.2019 10:32 kirjoittanut JiiJii71 »
In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
Baby, I was afraid before - But I'm not afraid...