autoilua & elämää

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10 [Seuraava]
1
Lensi kyllä kahvit vahvasti nenän kautta ulos, kun aloin lukemaan tätä juttua.

Ennemmin kuin käräjäoikeuden puoleen, oikea suunta olisi ollut mielenterveyspalveluiden suuntaan kääntyminen. Hiukan surullistakin ajatella, että maailmasta ja Suomesta löytyy ihmisiä jotka palvovat autoaan noin suuresti. Rengasdata, 800€:n uhalla kielletty pesu...

Mielenterveyspalvelut tuli täälläkin mieleen kun luin uutisen
2
Musiikki, tv ja elokuvat / Vs: Yleistä keskustelua musiikista
« Uusin viesti kirjoittanut That 70s dude tänään kello 09:47 »
kun en vaan pysty keskittymään yhteen asiaan niin vahvasti. Ihan kuten musiikin kuuntelussa. Jos on ns proge-kausi menossa ja kuuntelen kulmikasta musaa pidemmmän jakson, niin jossain vaiheessa tulee se hetki kun täytyy kuunnella jotain Twisted Sister - You can't stop rock'n roll levyä muutama kierros läpi resetoidakseni tilanne  ;D
Mulla musan kuuntelussa vaihtelu sujuu itsestään, meidän pojat pitävät siitä huolen. Nyt on menossa Dio-kausi ja ollaan yritetty ottaa Holy Diverin sooloa haltuun. Kyllä se jo jotenkin onnistuu, mutta ei todellakaan kuulosta samalta kuin Campbellin soittamana. Kattelin eilen Tuubista kun VC laittaa em. soolon pakettiin Last In Linen riveissä niiiiiiin nätisti ja vaivattomasti. Menee hyvä mies hukkaan Def Leppardin riveissä!
3
Yleistä eri automerkeistä / Vs: Sähköautot
« Uusin viesti kirjoittanut Duke tänään kello 09:47 »
https://autovouhotus.fi/ionity-ja-350-kilowatin-ccs-suurteholataus-luo-kokonaan-uuden-luokan-premium-sahkoautoiluun/

Lainaus
Ionityn käyttämät lataustolpat on rakennettu antamaan 900 voltin jännitettä 500 ampeerin virralla. Tämä tarkoittaa 450 kilowatin lataustehoa, mitä mm. Volkswagen ja BMW ovat jo demostroineet. Muutaman vuoden kuluessa Ionity todennäköisesti nostaa nimellisen tehonsa tähän lukemaan, kunhan jokin konsortion jäsen ensin esittelee auton joka pystyy näitä tehoja ottamaan vastaan.

Tehon nosto vaatii edistysaskelia erityisesti akkutekniikassa. Laskennallisesti sadan kilowattitunnin akun lataaminen melkein täyteen kestäisi vain kymmenen minuuttia tällaisella hirmulatauksella. Sadan kilometrin ajomatka työnnettäisiin akkuun alle kolmessa minuutissa.
4
Tesla / Vs: Tesla Model 3
« Uusin viesti kirjoittanut TeslaJoni tänään kello 09:37 »
Onko Teslassa joku tunnistin joka estää oven avautumisen jos ikkuna ei ole laskeutunut alaspäin? Mitä itsellä on karmittomista kokemusta niin kyllä niistä on ovi auennut kun vain rohkenee käyttää voimaa riittävästi.

Teslaan tuli taannoin softapäivitys mikä mielestäni laskee ikkunoita pikkasen alaspäin jos auto havaitsee pakkasta. Tämän huomaa siitä, että auton ikkunat nousevat nykyään ylös kun autoon tulee takaisin sisään.

Tämä tuli muistaakseni tässä syksyn aikana. Teslassa ei ole mielestäni tunnistinta joka estäisi oven avautumisen jos ikkuna on ylhäällä. Teslan

Tekniikan maailmalta hyvä juttu! Tollasia lisää.
5
Musiikki, tv ja elokuvat / Vs: Yleistä keskustelua musiikista
« Uusin viesti kirjoittanut tuRboman tänään kello 09:26 »
Asiaa 8) Ja tosifanina otit tietysti vielä töistä vapaapäivän siihen :D

Mulla taas käytännössä kaikki lukeminen on nykyään pelkkää musaa. Ennen tuota proge-kirjaa luin ne juupelin suosittelemat Sen piti olla normikeikka-osat 1 ja 2 ja nyt jatkan Paul Stumpin kirjaa The music's all that matters. Klassikko proge-kirjojen joukossa, mutta hyvin raskaslukuinen. Mulla on ollut se kirja varmaan jo kaksi vuotta lainassa :-X

Täytyy vain ihailla tällaista omistautumista asialle. Minulta ei onnistu. Lienee joku ADHD tai vastaava, kun en vaan pysty keskittymään yhteen asiaan niin vahvasti. Ihan kuten musiikin kuuntelussa. Jos on ns proge-kausi menossa ja kuuntelen kulmikasta musaa pidemmmän jakson, niin jossain vaiheessa tulee se hetki kun täytyy kuunnella jotain Twisted Sister - You can't stop rock'n roll levyä muutama kierros läpi resetoidakseni tilanne  ;D
Ja sama pätee kirjojen kanssa. Ns asiapitoiset kirjat ottaa imuunsa, ja jossain kohdassa se sitten tökkää. Sen jälkeen mennään Remes/Kepler jne linjalla joku viikko/kuukausi.

ja tuohon alkuun. Vapaat on "järjestetty", eli mulla on 20.12 nielurisaleikkaus, joten vapaalla ollaan ja mitä todennäköisimmin vain sohvan pohjalla. Toivottavasti uusi hieno t-paita päällä ja stereoissa kirkuu Geddy Leen ääni "..We are the Priests of the Temples of Syrinx - Our great computers fill the hallowed halls.."  :D
6
Moottori ja voimansiirto / Vs: Diesel voi sittenkin olla puhdas
« Uusin viesti kirjoittanut HiTec tänään kello 09:25 »
mitään käynnin karkenemista en ole enää havainnut, kuten esim ennen alkoi 10 000 km paikkeilla olla edellisellä autolla.

Sehän myös tuossa MY:ssä on että tuo dieselin käyntiääni tosiaan tasoittuu ihan selvästi :)
7
Oma 34C löytyy edelleen laatikoista...

Itseltä myös löytyy yhä tuo tekussa 90-luvun alussa käyttämäni laskin :)



Kuten myös tämä skidinä hirveällä innolla hieromani pelikonsoli aivan tiptop-kuntoisena :)

8
Tuostahan pitäisi olla ihan yleisellä tasolla vaan kiitollinen, kun korjauksen jälkeen autoa testataan. Koeajon pituus pitää toki suhteuttaa tehtyyn remonttiin ja tässä Audin tapauksessa tuon pituinen koeajo on vaan asiakkaan etu. Olisin ymmärtänyt asian, jos auto olisi ollut esim. polttimon vaihdossa ja kilometrejä olisi tullut kymmeniä. Tää kyseinen Audi-mies vois hakea ammattiapua muualta kuin autokorjaamolta ;)
9
Kaikenlaisia kajahtaneita tännekin pallolle mahtuu.

Tässä tapauksessa oikeus voitti ja asianajaja kolasi itselleen helpot massit.

10
Näitä ammattivalittajia riittää. Tuttu puuhastelee valtuustossa niin siltä saa kuulla näiden avohoitopotilaiden edesottamuksista. Mikään ei ole milloinkaan hyvin, aina ollaan pahoittamassa mieli milloin mistäkin. Ja valittaminen on sitten elämän tarkoitus. Tuollaiset tyypit kun asioivat sitten vaikka autohuollossa, niin tietäähän sen miten siinä käy.

Edit:
Siivottu asiatonta tekstiä.
-tuRboman
Sivuja: [1] 2 3 ... 10 [Seuraava]