autoilua & elämää

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10 [Seuraava]
1
Moottori ja voimansiirto / Vs: Diesel voi sittenkin olla puhdas
« Uusin viesti kirjoittanut fillari tänään kello 02:16 »
Taloudelliset vastuut on isot yksilölle mutta ei juuri mitään Nesteen kaltaiselle yhtiölle, siksi en uskalla omaani myytä tankata ennen kuin valmistaja sanoo että se on ok. Vaikka se vajaaksi jäävä tiheys ei oikeasti mitään haittaisikaan, niin mahdollisten moottori/polttoainepuolen ongelmien kohdalla valmistaja pesee taatusti kätensä jos selviää ajetun MY:lla.
Varmaa järkevää noin.
Audiin olen My:tä tankannut. En tiedä onko sillekkään virallista hyväksyntää? Muuta kuin se, että joku Keskon heppu oli sanonut, että vaggineisiin voi sitä tankata :)

Autolla ajettu nyt 31 tkm. Ehkäpä 80-90% ajoista MyDieselillä ja toiminut ok. Välillä sekoitteella, kun My asemia ei ole joka nurkalla. En tiedä onko kuvitelmaa, mutta jotenkin vaikuttaisi, että auto on tehokkaampi, kun on sekoite dieseliä? Tämä saattaa olla ihan omia hallusinaatioita.
Kulutuslukemat on puhtaalla My:llä ainakin hyvin pienet ja suurena hyötynä se, että normaali diesel pakokaasun katku on tiessään.
2
Moottori ja voimansiirto / Vs: Diesel voi sittenkin olla puhdas
« Uusin viesti kirjoittanut Karvis tänään kello 01:37 »
Taloudelliset vastuut on isot yksilölle mutta ei juuri mitään Nesteen kaltaiselle yhtiölle, siksi en uskalla omaani myytä tankata ennen kuin valmistaja sanoo että se on ok. Vaikka se vajaaksi jäävä tiheys ei oikeasti mitään haittaisikaan, niin mahdollisten moottori/polttoainepuolen ongelmien kohdalla valmistaja pesee taatusti kätensä jos selviää ajetun MY:lla.
3
Moottori ja voimansiirto / Vs: Diesel voi sittenkin olla puhdas
« Uusin viesti kirjoittanut fillari tänään kello 01:10 »
Silloin ei pidä johtaa markkinoinnissa harhaan ja rummuttaa että käy mihin vaan, kun oikeasti ei välttämättä käykään.
Niin no. Tähän kohtaan Nesteen sivuilla "soveltuu kaikkiin dieselmoottoreihin" .. kannattaisi kenties laittaa, että tarkista soveltuvuus autoosi tms.
Oikeastihan se kuitenkin käy mihin vaan. Tiheyden pieni vajaus ei dieselmoottoria riko.
Neste ei tietenkään voi ottaa lopullista vastuuta asiasta autotehtaiden puolesta, joilla hyväksynnät vielä puuttuu.
Taloudelliset vastuut joissain epäselvissä tapauksissa, jotka ei edes todellisuudessa liity käytettyyn polttoaineeseen, voisi olla isot?
4
Kori, autosähkö, sisätilat, autonhoito, huollot / Vs: Mitä teit autollesi tänään?
« Uusin viesti kirjoittanut McScott tänään kello 00:57 »
Nyt on sitten 13v hyllyssä maannut hälytin löytänyt itselleen auton ja autossa on muodikas kauko-ohjattu keskuslukitus, ei tarvi enää käyttää avainta lukossa kuten rahvaan autoissa.
Seuraavaksi mukavuusvilkku ja säädettävä tihkukytkin niin alkaa toiminnalliset varusteet olemaan asennettuna.
5
Moottori ja voimansiirto / Vs: Diesel voi sittenkin olla puhdas
« Uusin viesti kirjoittanut Karvis tänään kello 00:53 »
Ei kai ne uskalla ottaa vastuuta autotehtaiden asioista, mikä on ihan järkevää.

Silloin ei pidä johtaa markkinoinnissa harhaan ja rummuttaa että käy mihin vaan, kun oikeasti ei välttämättä käykään.
6
Moottori ja voimansiirto / Vs: Diesel voi sittenkin olla puhdas
« Uusin viesti kirjoittanut fillari tänään kello 00:47 »
Kyllä minä näkisin että tuossa riskin ottaa, vaikka ongelma ei myystä johtuisikaan niin jos sen käytöstä löytyy viitteitä niin aivan varmasti valmistaja luikertelee vastuustaan eroon. Neste mainostaa että MY käy mihin vaan, mutta kun kysyy ottavatko vastuun mahdollisista ongelmista niin vastausta ei saa.
Ei kai ne uskalla ottaa vastuuta autotehtaiden asioista, mikä on ihan järkevää. Hyväksymisissä menee aikaa.
Esim. mersulla EU6 kuorma-autoihin MyDiesel on jo hyväksytty.
Jos hyväksynnät arveluttaa, niin tuskin kannattaa ainakaan uudehkoon autoon puhdasta MyDieseliä tankata?
Jostain luin, että Vag, Psa, uudemmat Volvot ainakin ok.

Tiheydestä..
Standardi EN 590  ≥ 800.0 kg/m3
MyDiesel: Density (kg/m3 at +15°C): 770.0 - 790.0
Neste tavallinen diesel: Density (kg/m3 at +15°C): 820.0 - 845.0
=>
Kemiasta enempiä tietämättä.. jos sekoittaa about 50 / 50, niin tiheys ≥ 800.0 kg/m3 ?
7
Subaru / Vs: Subaru Outback 2015 ->
« Uusin viesti kirjoittanut Subbeman tänään kello 00:29 »
Pikkufiba, linkatessa meni urli rikki. Kannattaa nuo &feature=youtu.be -jäänteet parsia pois. Kannattaa esikatsella postaus ennen lähettämistä.

Mutta anteeksi... Jos tuommoisessa möyrinnässä auto muistuttaa järjestelmien poispudotuksilla ja muilla valoilla että "en oo kunnossa" niin sitten on auton kyvyt ylitetty. Taisipa tuon TM testata kans. Kestotesti, etenemiskykytesti tai mikä vaan, mutta ei vetele - ainakaan tarpeeksi ja etenemisen merkeissä. :P

En sano etteikö Outbacki vois olla jees menijä, mutta lainalaisuudet siihenkin pätee ja näyttää siltä että voimalinja tuossa CVT-loota + monilevykytkinversiossa ei ole vanhan viskon veroinen. Vai mitä tuRboman?

Mikäs on CVT lootan ja monlevykytkinpaketin öljynvaihtoväli muuten?

Hmmm... TM-testijuttu oli eri. Järjestelmä pettää kyllä tuommosessa möyrinnäsdä jos jättää luistoneston päälle (VDC). Ei se että Eyesight varoitusvalo syttyi palamaan merkitte mitään, sehän menee normiajossakin pois päältä jos on tarpeeksi huono keli.

Vaihteistoöljyn kuumemininen tietysti tarkoittaa että kestoraja ylitetty, mutta ei sekään heittänyt järjestelmän toimintaa silti pois, ainakaan heti. Jatkoin tarkoituksella vielä puolen minuutin verran möyrimistä valon syttymisen jälkeen. Kun ei vaikuttanut mihinkään niin kantti petti itellä ja annoin seisoa vähän aikaa kun ei viitti tahallaan autoa rikkoakaan.

...ja sori jos käsitit väärin. Kyseessä ei ollut etenemistesti. Lopuksi otin sitten vähän pakkia jonka jälkeen kaivetusta urasta vauhtia niin meni kerralla aina puolimetriä eteenpäin - ja senhän olisin voinut tehdä heti vaan itse pelkästään etenemistä en lähtenyt testaamaan...
8
Toyota / Vs: Toyota RAV4 Plug in
« Uusin viesti kirjoittanut euroshopperi tänään kello 00:06 »
Jiijii71 taisi joskus aikanaan ennustella, että Priukseen verratuna ja omiin ajokokemuksiin perustuen RAV4 plugari saattaisi hyvinkin päätyä sellaisiin 20 kWh/100 km lukemiin vuositasolla. No nyt mennään omalla kohdalla siinä 6500 km jälkeen. Talvi tosin edessä, mutta toisaalta ei myöskään kesää takana. No ainakin sen verran voin jo sanoa, että autotalli on ihan hyvä olla olemassa.
9
Subaru / Vs: Subaru Outback 2015 ->
« Uusin viesti kirjoittanut tuRboman tänään kello 00:04 »
CVT:n epämääräisesti kerrottu öljynvaihtoväli, jota ei virallisesti ole on 90tkm. Kovissa olosuhteissa. Järkevä ( IMO ) merkkihuolto suosittelee vaihtoa 90tkm tai 6v. Minä vaihdatin 45tkm huollossa ekan kerran. Syynä olosuhteet ja vaunun veto.

Jep, pelkkä viskohan ei ole mistään kotoisin. Mutta Keskitasauspyörästö viskolla on kova sana. Kustannustehokkaista ja keveistä ratkaisuista paras mulle.
Paha mennä silti vertailemaan kun en itse OB:n ominaisuuksia juurikaan ulosmitannut.
Vertailu menee mutupohjalta.
Toki oli se vaunutilanne josta ei OB selvinnyt ja Forester selvisi. Mutta eri renkaat yms. Joten ei voi vetää johtopäätöksiä.

Sanoisin, että CVT:n hyvät puolet kyllä peittoaa hienosti huonot, jos niitä on.
10
Subaru / Vs: Subaru Outback 2015 ->
« Uusin viesti kirjoittanut ConD eilen kello 23:49 »
Pikkufiba, linkatessa meni urli rikki. Kannattaa nuo &feature=youtu.be -jäänteet parsia pois. Kannattaa esikatsella postaus ennen lähettämistä.

Mutta anteeksi... Jos tuommoisessa möyrinnässä auto muistuttaa järjestelmien poispudotuksilla ja muilla valoilla että "en oo kunnossa" niin sitten on auton kyvyt ylitetty. Taisipa tuon TM testata kans. Kestotesti, etenemiskykytesti tai mikä vaan, mutta ei vetele - ainakaan tarpeeksi ja etenemisen merkeissä. :P

En sano etteikö Outbacki vois olla jees menijä, mutta lainalaisuudet siihenkin pätee ja näyttää siltä että voimalinja tuossa CVT-loota + monilevykytkinversiossa ei ole vanhan viskon veroinen. Vai mitä tuRboman?

Mikäs on CVT lootan ja monlevykytkinpaketin öljynvaihtoväli muuten?

Sivuja: [1] 2 3 ... 10 [Seuraava]