autoilua & elämää

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Toyota / Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Uusin viesti kirjoittanut Ouzi eilen kello 23:24 »
Muuten meni kyllä hyvin ja hiljaisesti stadissa mukalakivet. Paremmin kun skoda ;D onhan tässä kuitenkin multilink takapää ja sähkösäätöinen alusta.
2
Toyota / Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Uusin viesti kirjoittanut repomies eilen kello 23:13 »
Tänään sain omani ja noin 70 km takana. On kyllä loistava moottori ja vaihteisto niin nopeata ja pehmeää ajo. Kyllä on enemmän rengas ääntä kun ocu 17 gy kumeilla. Toyota falken 18 pyörät. Vaikuttaako koko, merkki tai auton äänieristeet. Toinen mikä häiritsee on et takaovet rämähtää kun sulkeutuu muuten tosi tyytyväinen autoon  :) tuntuu premiun autolta ja mitä enemmän stadissa ajaa kulutus laskee. Kun octaviassa nousi keskusta kulutus.

Minua on huvittanut tuo Toyotan käyttämä "premium" varustetaso. Kun ei mielestäni autosta tule premiumia ihan pelkillä varusteilla.

Samat on meillä havainnot melun osalta ja muutenkin. Luulen että vähän kaikki vaikuttaa tuossa meluasiassa. Jousitus ja iskunvaimennus, renkaat, äänieristeet ja (apu)rungon toiminta. Jos tien tärinä välittyy kaikkien noiden läpi auton sisään niin meluaahan ne pinnat sitten. Sen lisäksi, että ääntä tulee suoraan läpi rakenteiden. Peli on pitkälti pelattu renkaita lukuun ottamatta. Vaimennusta voi yrittää lisäillä, mutta eipä näiden verhoilun poistamiseen taida olla vielä mitään yleisohjetta enempää.
3
Toyota / Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Uusin viesti kirjoittanut Ouzi eilen kello 22:54 »
Tänään sain omani ja noin 70 km takana. On kyllä loistava moottori ja vaihteisto niin nopeata ja pehmeää ajo. Kyllä on enemmän rengas ääntä kun ocu 17 gy kumeilla. Toyota falken 18 pyörät. Vaikuttaako koko, merkki tai auton äänieristeet. Toinen mikä häiritsee on et takaovet rämähtää kun sulkeutuu muuten tosi tyytyväinen autoon  :) tuntuu premiun autolta ja mitä enemmän stadissa ajaa kulutus laskee. Kun octaviassa nousi keskusta kulutus. Pitää huomenna tutustua ja opetella käyttää autoa niin paljon on hienouksia ja varusteita.
4
Musiikki, tv ja elokuvat / Vs: Musavisa
« Uusin viesti kirjoittanut tuRboman eilen kello 22:52 »
Kiva muistutus. Paljon tuoltakin poppoolta löytyy tarttuvia ralleja!

Mulla ei nyt oikein kysymystä ole. Vuoro vapaa...
5
Mazda / Vs: Mazda 3 2019
« Uusin viesti kirjoittanut repomies eilen kello 22:29 »
Ovien ikkunankarmeista, joka ovesta. T25 Avensis.

Sattuu ilmeisesti laatuvaihtelua toyotallakin sitten. Kuvia olisi kiva nähdä, jos sellaisia otit, niin osaisi itse tarkkailla paikkoja omista autoista.
6
Mazda / Vs: Mazda 3 2019
« Uusin viesti kirjoittanut repomies eilen kello 22:21 »
Vain uudella "premium" Toyotalla ajava pystyy sekoittamaan ostosuosituksena 20-vuotta vanhan auton ruostevauriot 2019 Mazda 3 vs. Golf 7 vertailuun. Taito toki tuokin.
 ::)

Sori nyt, en minä alun perin vastannut sinun viestiisi vaan Leon viestiin jossa sanottiin yleisesti VAG. Jos täällä saa puhua vaan Golfeista Mazdaketjussa niin eipä mitään, jatkakaa. Meikäläisen osalta VAG on nähty joksikin aikaa, koska muistaakseni kuusivuotiaana ruostekorjailtu VAG-autoni siirtyi tänään vaihtoautoriviin.
7
Toyota / Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Uusin viesti kirjoittanut Kettu eilen kello 22:20 »
Tuo melujuttu on ikävä. Sillä kun on taipumusta kasvaa renkaan kuluessa ja kovetessa. Se oli edelliseen autonvaihtooni se viimeinen sysäys, kivimurskaamo takakontissa. No, eri ihmiset kokevat melun eri tavalla, joten ei välttämättä ole edes kriteeri auton valinnassa. Samoin eipä tuo lyhyillä matkoilla varmaan vaivaa. Eikös näitä osteta lähinnä juuri kaupunkipyöritykseen?
8
Toyota / Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Uusin viesti kirjoittanut repomies eilen kello 22:13 »
^Ehdottomasti sallitaan, kyllä arvostelumenestymättömyys on syytä puida ihan siinä missä menestyskin.

Olisikohan korealaiset valinneet fiksummat kumit alle, kun tuli noin iso ero jarrutusmatkoissa? Toisaalta patologisille autonvaihtajille tuo on juuri se oikea tapa mitata, koska autossa ei pitoajalla monilla todellakaan ole kuin ne ensiasennusrenkaat. Jos ne ovat paskat, valmistaja saa syyttää itseään.

Insinöörismiehenä kuitenkin kiinnostaisi tietää, onko jarruissa joku tekninen heikkous, joka tulisi esiin vaikka renkaiden erot eliminoitaisiin. Ei niin että se ihan validia arvosteluperustetta muuttaisi, mutta joillekin ostajille tuollakin tiedolla voisi olla merkitystä.

Kävin heittämässä lenkin kolmostiellä Helsingin suuntaan, jotta sain alle kunnolla karkeaa asfalttia ja 120km/h vailla riskiä megalomaanisista päiväsakoista. Mittasin a-painotettuja desibelejä mittarinopeudella 130: noin 75dB ja satasen vauhdissa pyörittiin siinä 72-73dB maastossa. Huonoja nuo luvut on, mutta kuulovauriota ei tarvitse pelätä. Radion muistin sammuttaa, ilmastoinnin jätin päälle. Ei ollut kuuma, en usko että se puhallus lisäsi minkään vertaa melua.

Tuuli ei suhise häiritsevästi, rengasmelun sävy on se joka häiritsee. Helvetin kiva tuolla on ajella kylillä ja etenkin sileällä asfaltilla. Ei ole kaksoiskytkintä joka arpoisi nurkka-ajossa kakkosen ja kolmosen välillä. Muuten hyvä auto on mukavuusmielessä pilattu melulla, ainakin täällä Suomessa missä asfaltti on keskimäärin hyvin karkeaa.

Tuo tilajuttu on varmaan hiukan makuasiakin, luulen vahvasti että tässä riittää tilat meidän perheelle oikein hyvin.
9
Mazda / Vs: Mazda 3 2019
« Uusin viesti kirjoittanut 999cc eilen kello 22:12 »
Hienosti pärjää vaparilla näitä turbokoneita vastaan, erityisesti tuo käytännön kulutus joka Mazdalla selvästi alhaisempi kuin Fordin ja VWn suunnilleen samantehoisilla turbokoneilla. Vähän kuten arvelinkin tuossa ylempänä että vaparilla käytännön kulutus ei nouse yhtä jyrkästi kuin turboilla kun käyttää kaasua. Sitkeydessä häviää mutta 0-100 taas nopeampi.

Golf enemmän mukavuuspainotteinen ja tilavampi perheelle, Mazda ja Ford sporttisempia. Riippuu mitä haluaa painottaa. Golf ehkä esitelty 2012 mutta varmasti paranneltu useaan otteeseen joten en pitäisi 2-sijaa nolona Mazdalle, esim 1.5 TSI koneesta ei tainnut olla tietoakaan 2012.

Testin Mazda 3 on uusi 03/2019 tuotantoon tullut kevythybridi eli MHEV tekniikkaa. Aiempi Skyactiv-G 120 moottori oli tuotannossa 10/2013 - 03/2019. Tämän kulutus automaattina oli 5,6 litraa tai 129g. Golf sai 1.5 TSi moottorin 130 hevosvoimasena tuotantoon 07/2017, tämän kulutus 4,8 litraa tai 110g.

VW-konsernin autoista ainakin Audi A4:n keulalle tuli MHEV tekniikkaa 08/2015 TFSI 2.0 ultran muodossa, kulutus 5,1 litraa tai 116g. Tehoa tässä 190 hevosta ja vääntöä 320 Nm/1450–4200.
10
Matkustaminen / Vs: Karavaanarius
« Uusin viesti kirjoittanut Jysky eilen kello 22:05 »
Caravan paikoissa on limudiskoja jo aikas nuorille ja kestävät aika myöhään, eli ei kauaa kun eivät vanhempien tahtiin tuu punkkaamaan!
Sivuja: [1] 2 3 ... 10