https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Golf Variant Allstar 1,2 vai 1,4

F

freekevin

Vieras
Olen menossa vielä koeajamaan molempia (jos löytyy), mutta kumpaa raati suosittelee

Golf Variant Allstar 1,2 TSI 81 kW (110 hv) DSG-automaatti
vs.
Golf Variant Allstar 1,4 TSI 92 kW (125 hv) DSG-automaatti

Onko esim. sisälle kantautuvasta moottorin melussa paljonkin eroja?
Pääseekö tuolla 1,2 koneella "turvallisesti" rekasta ohi maakuntateillä?
Pienemmällä koneella saisi muita herkkuja paljon enemmän lisää, mutta eihän niillä autoa ajeta.

Ja bonuskysymyksenä. Onko näihin nyt tulossa joku facelift tmv. jota kannattaisi odottaa?
 
Itse kävin ajamassa kumpaakin ja selkeästi isommalla koneella on leppoisampaa ja eleettömämpää meneminen. Kaasua painaessa jotain tapahtuu eikä ole niin odottelemista kuin pienemmän koneen kanssa. Ehdottomasti tuo 125hv saa minun ääneni.
 
Piti kaivaa olennainen lisätieto eli moottorivaihtoehtojen välinen hintaero. Näytti olevan 1628eur.

Omasta mielestäni sangen kohtuullinen lisähinta teholisäyksen tuomasta ajomukavuudesta. Oletettavasti osan hinnanerosta saa takaisin mutta jos autolla ajaa pari-kolme vuotta niin lisäkustannus per kk ei muodostu hirvittäväksi vaikka hintaero katoaisikin. Toisaalta kyllä moottori on kuitenkin jälleenmyyntiarvon kannalta parempi investointi kuin ne herkut.

Facelift on tosiaan nurkan takana mutta pre-faceliftin etuna on hyvä varustelu pakettihintaan. Vastaava fl-malli tullee olemaan merkittävästi kalliimpi. Toisaalta myös ehkä hieman halutumpi jos autoa on vaihtamassa pois 2-3 vuoden päästä.