https://tummennuskalvot.fi/

Golf VI konepellin äänieriste

K

Kiviharju

Vieras
Nyt on joutunut tekemään jo ensimmäisen teippipatentin tuohon mk6 Golffiin.
Konepellin äänieriste ei enää pysy millään paikallaan, muuten kuin keskikohdan muovinastojen avulla ja reunat kahnaa moottorin suojamuoveihin yms.

Onko tuosta eristeestä oikeasti hyötyä?
Voisiko sen ottaa kokonaan pois, vai pitääkö ruveta kyselemään uuden hintaa...
 
Kyseinen eristehän toimii myös lämmöneristeenä, joten pitäisin sitä hyödyllisenä senkin kannalta, kun ei näissä "nykyvehkeissä" tuota hukkalämpöä niin kauheasti enää tule.

Ja mitä äänieristykseen tulee, niin sekin on varsin helppo testata, pistät kaverin ratin ja penkin väliin antamaan kaasua koneelle, menet itse kuuntelemaan koneen ääntä pelti auki ja suljettuna. Veikkaan että toinen vaihtoehto on hiljaisempi.

Makuasioitahan molemmat ovat, itse pidän hiljaisesta...

Mutta jos vaihtoehtoina ovat hieman kasvanut äänitaso ja mahdollisesti kylmempi moottori tai hihnan väliin jäänyt (ja hihnan katkonut) eriste... En kauheasti miettisi eristeen poistamista, kyllä se mäkeen lähtisi...
 
Ota se roikkuva pahvilirpake pois ja hae motonetistä butyylikumimattoa jolla eristät tuon pellin alapinnan. Pikkuisen mattoa sinne puhdistettua peltipintaa vasten, niin jo kelpaa taas ajella. :)
 
Tuota uuden paremman eristeen laittamista itsekkin ajattelin.
Josko sitä motonetissä kävisi katsomasa valikoimaa, tai sitten tilailee eristettä jostain nettipuljusta samalla muuallekkin.
 
ConD sanoi:
Ota se roikkuva pahvilirpake pois ja hae motonetistä butyylikumimattoa jolla eristät tuon pellin alapinnan. Pikkuisen mattoa sinne puhdistettua peltipintaa vasten, niin jo kelpaa taas ajella. :)
Sanoisimpa muuten, että harvinaisen osuvasti kirjoitin tuollon aikanaan.

Omastani on myös tuo eriste huonosti kiinni pysyvää sorttia - jotain patenttia oli myyjäliike koittanut tehdä sikamassan avulla, mutta huonosti. Käytin eristeen pois, ja lykkäsin peltiin tuota butyylikumimattoa sinne missä pelti oli paljaana. Tukipalkkien kohtiahan ei voi oikein eristää.

Silti tuohon tahtoisi jotain muotoonleikattua juttua laittaa paikalleen. Jos virittäisi muovista tuohon "näkösuojan", jonka vielä eristäisi ja vetäisi sen kunnolla kiinni keskeltä? Uusi OEM-äänieriste on söpön 130e merkkarilta. :p Onko Kiviharjulla ajatukset edenneet asian kanssa?
 
Lainaan tätä ketjua kysymykselleni:

Eikös nämä kaikki VI sarjan variantit ole tehty Meksikossa ja VII (13-?) olis jo euroopasta?