https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Musaäänestys: Michael Jackson vs. Prince

Kumman musasta tykkäät enemmän?


  • Äänestäjiä yhteensä
    32

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Vuorossa suuria myyntilukuja, isoja hittejä ja hulppeita esiintymisiä. Michael "king of pop" Jackson ja Prince aka Love Symbol aka The Artist jne. Kyse on tästä kaverista. Kumpi on tehnyt paremmat musat sinun mielestäsi  :)
 
Voi hellenalettas että on taas vaikea kaksikko, olisin kunkku jos osaisin tanssia kuin Michael, olisin ehkä vielä isompi kunkku jos osaisin soittaa (bassoa) kuin Prince. Ja sama jatkuu heidän musiikeissaan, ovat melkeinpä absoluuttisen hyviä joskin taas hieman omilla saroillaan.

Taas even  8)
 
Multi-instrumentalisti Prince oli myös erittäin kova mutta valitettavan aliarvostettu (ennen kuolemaansa) kitaristi. Jacksonia tuli pitkään dissattua kunnes tajusin että laulamisen ja tanssimisen lisäksi kykeni tekemään musiikkiakin vieläpä aika vahvalla näkemyksellä. Kummankin kuolema tuli turhan aikaisin. Tai ehkä Maikkelin kohdalla se olisi voinut tulla ennen ekoja lapsiinsekaantumissyytteitä niin kullanhohtoinen gloria olisi säilynyt. Äänestin Prince koska hän oli monipuolisempi terveemmällä tavalla karismaattisempi. Ja biisit vähemmät juustoisemmat  ;D
 
Mä en keksi yhtään syytä äänestää Maikkelia. Princeltä tykkään Purple Rainin pitkistä livevedoista eli täpärästi ääni Princelle.
 
Maikkeli, ihan pelkästään Dirty Diana biisin takia. Princestä en ole koskaan tykännyt ja erityisesti loppuajan sekoilu vieraannutti minut koko Symbolista. No, ei se Miihkalin alkupään motown tai loppupään säksätyskään oikein iskenyt.
 
Yleisellä tasolla pidän kummankin musasta. Molemmilta löytyy upeita biisejä useampia. Toisaalta myös kuraosasto on valitettavan hyvin edustettuna molempien tuotannossa. Yritän selvitä hankalasta valinnasta rakentamalla mielikuvissani kummaltakin kokoelman parhaista stygeistä. Kummanko niistä laittaisin mieluummin soimaan. Princen.
 
MIchael Jackson ehdottomasti.

Vasta vanhemmalla iällä olen tajunnut Jacksonin biisien loistokkuuden.

Dirty diana, Give In To Me, Thriller, Beat it.... Kaikki aivan totaalisen klassikoita ajalta jolloin Jackson teki ns rock-biisejä.

Muu tuotanto tyyliin black or white on sitten täyttä paskaa minun makuun.

Minusta Prince / mikälie on kuitenkin lopulta one hit wonder.  Toki oli kova soittamaan eri instrumentteja.
 
Olihan Prince kovan luokan muusikko mutta paria semi-OK biisiä lukuunottamatta on kyylä jäänyt aika vähälle huomiolle itselläni. Varmaan liian monimutkaista minulle :)
Eli Michael Jackson. Thriller on kyllä todella hyvä levy.
 
M Jackson on popin kuningas ja sillä sipuli. Ja tosiaan, Thriller on ihan mielettömän hyvä levy, kenties paras ja merkittävin yksittäinen levy ”modernin” pop-musiikin aikakaudella.
 
Maikkeli ihan vaan siksi kun on aina kiinnostanut enemmän kuin P. Toki Prince oli ehkä taitavampi muusikko ynnättynä, mutta Michael on vedonnut aina. Mielenkiintoinen elämä, jossa on tosiaan synkempiäkin juttuja. Uskomattomia lääkkeitä käytti nukkumiseen  :eek: Sen verran alalla olen ollut, että ihmettelen todella..,
 
Prince. Kaveri oli nero ja oman tien kulkija. Onnistuinpa jopa hänen keikalleen päästä Suomeen kolmannella yrittämällä 😀🎤