https://yliteippaus.fi/

C-farkun (S205) alustat

Vempula

Grand Legend
Liittynyt
22.12.2013
Nyt olisi tarvetta mersutietäjien tietämykselle. Uuteen C-farkkuun on saatavilla seuraavat alustat:

485 Agility Control Comfort -alusta, selektiivinen iskunvaimennus
486 Urheilualusta
677 Madallettu Agility Control -alusta, selektiivinen iskunvaimennus

Lisäksi mukaan voi valita tämän:

B59 Agility Select -katkaisin

Miten näiden alustojen korkeudet suhtautuvat toisiinsa? Eli missä on eniten madallusta ja jos jokaisen vaihtoehdon millit on tiedossa, niin vielä parempi.

Mitä käytännön vaikutusta Agility Select -katkaisimella on? Onko näissä alustoissa aina kiinteä korkeus, eli vaikuttaako tämän katkaisimen käyttö alustan korkeuteen?

Näiden lisäksi on sitten vielä ilmajousitus, mutta se on selvää pässinlihaa.
 
^Vain ilmajousituksessa katkaisimen asennot vaikuttavat korkeuteen. Muissa on kiinteä korkeus. MIllejä en nyt muista, mutta taisi olla esitteessä tai nettisivuilla noista maininnat.

Edit: madellettu Agility Control alusta on madallettu 15 mm normaalista. Samoin Urheilualustakin, mutta se on viritetty urheilulliseksi.


"AGILITY SELECT -katkaisimella voit valita erityisen mukavan, urheilullisen, taloudellisen tai täysin yksilöllisen toimintaluonteen kevyellä painalluksella. Moottorin, vaihteiston, alustan ja ohjausjärjestelmän ominaisuudet sopeutuvat tällöin valitun ajo-ohjelman mukaan.

Valitse viidestä ajo-ohjelmasta, jotka kattavat kaiken mukavuuspainotteisesta urheilulliseen ja taloudelliseen. Vakioasetus on tasapainoinen ja kulutusta pienenentävä "Comfort".

Ajo-ohjelma "Sport", jossa ohjaus reagoi progressiivisemmin, varmistaa täsmällisemmän ajettavuuden ja dynaamisen suorituskyvyn alustan urheilullisen jämäkän sovituksen ansiosta (AIRMATICin yhteydessä). Tällöin myös moottori reagoi ripeämmin kaasupolkimen liikkeisiin ja vaihtamishetket on optimoitu (7G-TRONIC PLUS -vaihteiston yhteydessä).

Urheilullista suorituskykyä voidaan parantaa edelleen ajo-ohjelmalla "Sport+", jossa alustan ja voimansiirtojärjestelmän sovitus on vielä urheilullisempi.

Ajo-ohjelma "Eco" on suunniteltu pitämään polttonesteen kulutus mahdollisimman pienenä. Tätä varten muutetaan kaasupolkimen ominaisuuksia ja vaihtamishetkiä (7G-TRONIC PLUS -vaihteiston yhteydessä). Lisäksi laitteiden kuten istuinlämmityksen, takalasin lämmityksen tai ilmastoinnin tehoa muutetaan"
 
Nyt alkaa homma selviää. Agility Control Comfort on siis vakioalusta. Vakiovarusteissa se on vain listattu ilman sanaa Comfort. Itse koodi on sama, eli 485.

Eli madalletulla Agility Controllilla ja Urheilualustalla ei pitäisi olla korkeuseroa?

Ilmajousitus olisi tietysti hieno, mutta on sillä hintaakin.