- Liittynyt
- 22.12.2013
- 26.8.2017 klo 10:39 / TSI-moottorit
Yritin vähän kahlailla noita merkkikohtaisia keskusteluja mutta puolilaihoin tuloksin, joten loin sitten aiheelle oman ketjun. Jos jostain ketjusta tieto jo löytyy kootusti niin saa vinkata.
Vanhemmat pähkäilevät auton vaihtoa ja haussa on automaattivaihteinen auto bensamoottorilla ja muutamalla muulla pakollisella varusteella. Nettiauton hakutulokset ko. kriteereillä koostuvat noi 85%:sti VW:n autoista, eli Audeista (A3 ja A4), Volkkareista (Golf, Touran) ja Skodista (Yeti, Octavia) ja ensimmäinen kysymys kuuluukin, että mistä missäkin merkissä ja mallissa tunnistaa sen, että ko. autossa on uudempi, jakohihnalla varustettu 1.2 tai 1.4 TSI-moottori? Ymmärtääkseni näitä alkoi tulla eri merkeille ja eri malleihin eri aikaan, mutta kun oma VW-tietämys on sen verran ohkaista niin noiden ilmoitusten perusteella en ihan heti pysty päätellä mitä yksilöä välttää ja mikä voisi olla sopiva.
Toinen kysymys aiheeseen liittyen on taas se, että missä 1.8 ja 2.0 TSI-koneissa oli sitä öljynsyöntiongelmaa, ja mistä lähtien näistä on päästy eroon, eli miten tunnistaa nämä?
Parista yksilöstä on ehditty jo myyjältäkin kysellä, mutta tuntuvat nekin olevan pihalla aiheesta kuin lumiukot.
Ymmärrän toki, että nuo jakopää- ja/tai öljynsyöntiongelmat eivät riivaa välttämättä kaikkia yksilöitä, mutta tässä yritetään mennä ns. varman päälle ja minimoida riskejä.
Vanhemmat pähkäilevät auton vaihtoa ja haussa on automaattivaihteinen auto bensamoottorilla ja muutamalla muulla pakollisella varusteella. Nettiauton hakutulokset ko. kriteereillä koostuvat noi 85%:sti VW:n autoista, eli Audeista (A3 ja A4), Volkkareista (Golf, Touran) ja Skodista (Yeti, Octavia) ja ensimmäinen kysymys kuuluukin, että mistä missäkin merkissä ja mallissa tunnistaa sen, että ko. autossa on uudempi, jakohihnalla varustettu 1.2 tai 1.4 TSI-moottori? Ymmärtääkseni näitä alkoi tulla eri merkeille ja eri malleihin eri aikaan, mutta kun oma VW-tietämys on sen verran ohkaista niin noiden ilmoitusten perusteella en ihan heti pysty päätellä mitä yksilöä välttää ja mikä voisi olla sopiva.
Toinen kysymys aiheeseen liittyen on taas se, että missä 1.8 ja 2.0 TSI-koneissa oli sitä öljynsyöntiongelmaa, ja mistä lähtien näistä on päästy eroon, eli miten tunnistaa nämä?
Parista yksilöstä on ehditty jo myyjältäkin kysellä, mutta tuntuvat nekin olevan pihalla aiheesta kuin lumiukot.
Ymmärrän toki, että nuo jakopää- ja/tai öljynsyöntiongelmat eivät riivaa välttämättä kaikkia yksilöitä, mutta tässä yritetään mennä ns. varman päälle ja minimoida riskejä.