https://tummennuskalvot.fi/

BMW X1 E84

rosso

Klassikko
Liittynyt
18.8.2014
Onko raatilaisilla kokemuksia X1 xdrive autoista. Itse olen kallistumassa tälläisen diesel nelivedon ostamiseen. Onko tyyppivikoja ja mitä pitäisi ottaa huomioon autoa katsoessa.
 
En ollut kauhean tyytyväinen omaani. Se oli business-kuli, joten sisältä ankea, pieni ja todella meluisa. Koneesta (18d) vaihdettiin jakoketju takuuseen noin 20tkm kohdalla.
 
Juu tuo jakoketju taitaa olla ongelmana näissä N47 koneissa. Silti pidän autosta ja nelivedon toteutus 60-40 tuntuu hyvältä verrattuna tähän uudempaan X1:seen mikä lienee oletusarvoisesti etuvetoinen.
 
Luepa minun vanhasta autotallista tuon X1:n tarinaa, lyhyesti sanottuna 2.0i koneella tosi janoinen, kovahko jousitus, hyvät ajo-ominaisuudet, sisätilat kohtuulliset ja siististi tehdyt ainakin fl versiossa.
 
rosso sanoi:
Juu tuo jakoketju taitaa olla ongelmana näissä N47 koneissa. Silti pidän autosta ja nelivedon toteutus 60-40 tuntuu hyvältä verrattuna tähän uudempaan X1:seen mikä lienee oletusarvoisesti etuvetoinen.

Jos kone ei pelota niin ei muuta kuin kaupoille, eihän näitä järjellä osteta vaan tunteella. Ja kun ketju on poikki ja remonttiin pistetty touhutonneja on varmasti tunteissa :)
 
Kertokaahan lisää mitä mieltä olette e84sta. On mietintämyssyssä josko hankkisi sellaisen.
 
No niin itse itselleni vastaten. X1 xdrive on nyt hankittu. Autossa on 18 tuumaset kesärenkaat. Mitä mieltä raati on ajettavuuden osalta 17” vs 18”.
 
Mitä lie ajettavuudella tarkoitetaan, neulansilmää vasempaan vai äänimaailmaa.
Minulla on 17” OEM vanteita käyttöautossa ja harrasterassissa 18”. Ajoon nuo renkaat ei vaikuta mitenkään perusliikenteessä.
 
Minulla oli omassa 225-leveät 18-tuumaiset kesärenkaina ja ne toimi kyllä autossa ihan hyvin, meluisahan se on joka tapauksessa kuten aiemmin kirjoitin.
 
Kysymys raatilaisille. Minulla on bahcon 1.5t alumiinitunkki. Mahtaako riittää nostokapasiteetti X1sen nostamiseen vai meneekö tunkki vaihtoon. Ensi viikolla ajattelin laittaa talvirenkaat alle.
 
Miksi ei riittäisi? Ei se koko auton paino tunkille tule. Itsellä tuollainen ja ongelmitta sillä on nosteltu isompiakin perheautoja.
 
No hyvä juttu. Tässä nyt odotellaan niitä lumimyräkkäkelejä jotta pääsee testaamaan miten xdrive siitä suoriutuu. Ensimmäinen nelivetoauto on nyt alla 😀😀
 
Toki näiden korotettujen mallien kanssa voi perus tunkista loppua nostokorkeus kesken. Minä joudun askartelemaan aina korokkeita kun tunkki ei riitä. Rengas maassa vaikka tunkki ylhäällä.
 
No niin. Viikon verran on tullut ihmeteltyä uutta autoa. Ja hyvältä tuntuu. Tosin nelivedon mukavuus on vielä kokematta kun talvi tekee vielä tuloaan. Ohessa on listaus autoni varusteista. Ainoa negatiivinen varuste on tuo auto startstop toiminto, se tulee aina ajoon lähtiessä painettua pois toiminnasta. Ja kuten moni muukin on todennut, bemarissa nuo sporttipenkit ovat ihan ehdoton valinta. Sen verran mukavat ovat.

S1CBA CO2 Package
S1CCA Auto Startstop Function
S1CDA Brake Energy Regeneration
S216A Hydro Steeringservotronic
S230A Extra Package EUspecific
S235A Towing Hitch Detachable
S249A Multifunction F Steering Wheel
S255A Sports Leather Steering Wheel
S258A Tire With Runflat Functionality
S2AGA BMW LA Wheel Honeycomb Styling 323
S2PAA Wheel Bolt Retainer
S3ATA Roof Rail Aluminum Satin Finish
S3XLA Exterior Design Components For X Line
S413A Trunk Room Net
S428A Warning Triangle And First Aid Kit
S481A Sports Seat
S493A Storage Compartment Package
S494A Seat Heating Driverpassenger
S4AEA Armrest Front Retractable
S502A Headlight Cleaning System
S507A Park Distance Control PDC Rear
S521A Rain Sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic Air Conditioning
S544A Cruise Control With Brake Function
S5DAA Passenger Airbag Deactivation
S663A Radio BMW Professional
S676A HiFi Speaker System
S698A AreaCode 2 For DVD
S6FLA USBAudio Interface
S842A Coldclimate Version
S850A DummySALAPA
S853A Language Version English
S863A Retailer Directory Europe
S885A Onboard Vehicle Literature Swedish
S8KAA DummySALAPA
S8SMA Car Ident Number Visible From Outside
S8SPA Control Unit COP
S8TGA Thiefproofing Device
S8TKA Passive Pedestrian Protection
S8TLA DummySALAPA
S8TNA Daytime Runlights Adjusvia Light Menu
S8V2A Label
S4CGA Interior Strips Satinsilber Matt
S520A Fog Lights
S548A Kilometercalibrated Speedometer
 
^Pitääkö nuo varusteet kaikki ruksia erikseen vai tuleeko osa jonkinlaisten pakettien mukana tai automaattisesti ”Suomi-autoon”? Voiko myyjä siis vaikka huolimattomuuttaan tilata auton mailimittarilla?
 
En ole paras asiantuntija näissä asioissa mutta osa varusteista on paketoitu suomessa business pakettiin. Suurin osa on kuitenkin erikseen valittavissa. Euroopassa tulee varmaankin automaattisesti kilometrimittari, mutta jos esim. amerikkalainen komennuksella oleva ostaa auton ja tarkoituksena viedä se kotiin komennuksen päätyttyä niin varmaankin saa tilattua mailimittarilla. Ja kaikki optiot maksavat extraa, toiset paljon ja toiset aivan mielettömän paljon :)
 
rosso sanoi:
No niin. Viikon verran on tullut ihmeteltyä uutta autoa. Ja hyvältä tuntuu. Tosin nelivedon mukavuus on vielä kokematta kun talvi tekee vielä tuloaan. Ohessa on listaus autoni varusteista. Ainoa negatiivinen varuste on tuo auto startstop toiminto, se tulee aina ajoon lähtiessä painettua pois toiminnasta. Ja kuten moni muukin on todennut, bemarissa nuo sporttipenkit ovat ihan ehdoton valinta. Sen verran mukavat ovat.
Avaa "rosso" talli, tälle uutukaisellesi. Siellä voi sitten kertoilla oman halunsa mukaan kokemuksia ja sattumuksia.  ;)
 
Noniin. Tuli vaihdettua kaksi tukivartta eteen. Pikkuisen olivat väljät. Kyseessä olivat poikittaiset tukivarret vas + oik