https://tummennuskalvot.fi/

Volkswagen Passat (B8) 2014-

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Tässä lienee kaikessa perusharmaudessaan seuraava hyvin mielenkiintoinen ja varmasti isoa osaa vuoden uutuutuuksista esittävä automalli.. Näin siis ainakin osittain VAG taustaisen henkilön mielestä..

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-volkswagen-passat-development-2014-launch

10 lovinen DSG? Tuntuu utopistiselta?

Moottoripaletista vuotaneet tiedot kertovat että V6 jää pois, ja tilalle tulisi 2.0TSI ~279heppanen(400Nm) versio.

1.4TSI:stä tulisi 150heppanen versio mopomman 122:n kaveriksi..

TDI osastolta perus 1.6TDI, ja huipulle ehkä, siis iso ehkä, 231hp 2.0TDI..

Haldex5, luonnollisesti..

Farkku ja sedan melko peräkkäin jollei jopa yhtä aikaa, markkinoiden pakottamana..

Tätä odotan mielenkiinnolla.. Onhan tuolta eukolta lupa otattaa uusi auto käyttöön vuonna 2015  ;D



Täydennetty otsikkoa - juupeli  :)
 
Jos vielä Volkkareissa pysyn, niin tästä lienee kauppaa väännettävä ensi syksynä. Edellytyksenä että 4Motion tulee heti saataville.
 
Tämä kiinnostaa itseänikin, vaikka asia ei ole mitenkään ajankohtainen; seuraava uusi auto tulee, ihan todella, aikaisintaan -17 kilpiin.

Voi vaan mennä hiukan liian kalliiksi, koska en usko, että enää näitä pikkukoneita otan.
 
Mielenkiinnolla odottelen tätä mallia. Sitten kun sitä saa 1-2 v. ikäisenä sopivilla kilometreillä & varusteluilla, on aika jälleen tähyillä Germaanian suuntaan... Siihen mennessä on jo tiedossa mahdolliset lastentaudit, mikä helpottaa hankintapäätöksen tekemistä - tai tekemättä jättämistä. Toivoa sopii, että TSI:n porsimiset ovat tuolloin jo menneisyyttä.
 
B8 Passattia itsekkin odottelen. Golf olisi tarkoitus vaihtaa 2015 alussa  uuteen ja passat on vaihtoehtona. Toivottavasti b8 passatissa olisi korjattu nyky passatin ongelmat jotka oli omassa passatissa.
 
Toivottavasti ei ole lopullista kuvaa autosta... Aika ankean vähäiset ovat ulkonäölliset muutokset jos näillä mennään.
 
Eilen juttelin myyjän kanssa uudesta Passatista, uutuutta joudutaan kuulemma odottelemaan pitkälle ensi vuoteen, ehkä jopa 2015 syksyyn ennen kuin ensimmäiset autot on maassa.
 
Yllättävää. Onko tässä jokin syy, koska paikallinen kauppias kertoili pari kuukautta sitten että loppusyksystä/alkutalvesta olisi uusi Passat koeajettavissa ja toimitukset 2015 alkupuolella.
 
Ilmeisesti siinä joku viivästys on tullut, keskustelu lähti siitä kun toinen myyjä tuli paikalle ja kysyi että "joko luit tiedotteen uudesta Passatista?" Tulee ilmeisesti julki vasta tammikuussa ja essarit voi tulla ehkä jo kesällä maahan, mutta epäilivät että menee syksyyn ennen kuin asiakasautoja aletaan saamaan luovutukseen.
 
MMV sanoi:
Toivottavasti ei ole lopullista kuvaa autosta... Aika ankean vähäiset ovat ulkonäölliset muutokset jos näillä mennään.

Eikös UUSI Passat tarkoita perinteisesti sitä, että kellon paikka vaihdetaan keskikonsolissa, ratin airbagin suoja vaihdetaan toiseen ja keulaan tehdään hyvin kevyt facelift?
 
Vempula sanoi:
Eikös UUSI Passat tarkoita perinteisesti sitä, että kellon paikka vaihdetaan keskikonsolissa, ratin airbagin suoja vaihdetaan toiseen ja keulaan tehdään hyvin kevyt facelift?
Unohdit takaluukun moottorin ominaisuuksista kertovat kirjaimet. Lisätään moottorin koko tai poistetaan se riippuen kumpi vuorossa ja saadaan kokonaan uusi auto tai täysin uusi malli.
 
Vempula sanoi:
Eikös UUSI Passat tarkoita perinteisesti sitä, että kellon paikka vaihdetaan keskikonsolissa, ratin airbagin suoja vaihdetaan toiseen ja keulaan tehdään hyvin kevyt facelift?

Hommahan on Volkswagenin koko mallikirjossa sama.. Golf, Polo jne..?  ;D

Toisaalta, koko konserni, Seattia lukuunottamatta astuu samaan kakkaan..

Kymmenen - viidentoista vuoden välein muodot sitten muuttuu vähän enemmän..
 
Skula sanoi:
Hommahan on Volkswagenin koko mallikirjossa sama.. Golf, Polo jne..?  ;D

Toisaalta, koko konserni, Seattia lukuunottamatta astuu samaan kakkaan..

Seat on kyllä rohkeampi uudistuksissa ja Skoda on jossain Seatin ja muun konsernin puolivälissä. Kai se on niin, että mitä premiumpi auto on, niin sitä vähemmän siihen tehdään muutoksia VW-konsernissa.

Audin kohdallahan normipulliainen ei enää edes erota kolmos- ja nelosedaneita toisistaan.
 
Vempula sanoi:
Seat on kyllä rohkeampi uudistuksissa ja Skoda on jossain Seatin ja muun konsernin puolivälissä. Kai se on niin, että mitä premiumpi auto on, niin sitä vähemmän siihen tehdään muutoksia VW-konsernissa.

Njoo... aika maltillinen oli Ocu I vs II.. Mut tämä näin "ei vag" lasien läpi  8)

Ehkä vuonna 2022 saadaan oikeesti uuden näköinen Passat? Edes niinku 3BG vs 3C.. Mä kyllä odotin tuota tähän uutukaiseen jo..

Kaiken kaikkiaan FL tarkoittaa esim VW:llä yleensä ulkonäön downgreidausta..
 
Ulkonäössä on kieltämättä yllättävän paljon samankaltaisuutta nykyisen Passatin kanssa; ilmeisesti potentiaalista ostajakuntaa pidetään kovin konservatiivisina ??? Nykyisen ja edellisen korimallin väliset muutokset olivat sikäli vähäisiä että uudempaan vaihtamisen yhteydessä ei tarvinnut kummempia opiskella / tutustua.

Kuten täälläkin on toisteltu, muissakin malleissa mallisarjan ulkoiset uudistukset ovat VAG:lla olleet varsin vähäisiä. Toivottavasti tulisi ainakin selkeätä parannusta TSI / DSG:n kestävyyteen.
 
Joskus Japseilla muuttui 2-3 välein auto huomattavastin, mutta kyllä nytkyään ollaan "eurooppalaistunut"
Tuossa on vm 2009 ja 2014 Anjovikset ;)
toyota-avensis-2014-6.jpg


2009-toyota-avensis-10_600x0w.jpg
 
völvöxc60 sanoi:
Joskus Japseilla muuttui 2-3 välein auto huomattavastin, mutta kyllä nytkyään ollaan "eurooppalaistunut"
Tuossa on vm 2009 ja 2014 Anjovikset ;)
toyota-avensis-2014-6.jpg


2009-toyota-avensis-10_600x0w.jpg
Tuo Anjovis on ihan tyypillinen Toyotan facelift. Samalla lailla on myös aiemmat Avensikset muuttuneet puolivälin faceliftissä, uudet etuvalot, uusi maski ja hiukan viilatut takavalot. Mutta sitten kun malli on uudistunut kokonaan, niin sen myös huomaa.
 
Eurooppalaisten (erityisesti VAG) muutokset mallisukupolvesta toiseen ovat usein todella konservatiivisia, kun taas japanilaiset saattavat muuttua hädin tuskin tunnistettaviksi verrattuna edelliseen mallisarjaan. Konservatiivisuudella saadaan sukunäkö säilymään, tämä on parhaiten nähtävissä premiumeissa; Audi, BMW ja MB. Mersu ja Bemari ovat tunnistettavia kymmeniä vuosia vanhoissa malleissakin.
 
P.Alikka sanoi:
Tuo Anjovis on ihan tyypillinen Toyotan facelift. Samalla lailla on myös aiemmat Avensikset muuttuneet puolivälin faceliftissä, uudet etuvalot, uusi maski ja hiukan viilatut takavalot. Mutta sitten kun malli on uudistunut kokonaan, niin sen myös huomaa.

Toyota sentään kutsuu tuota rehellisesti faceliftiksi, volkkari kauppasi Golf V/VI ja Passat 3c/b7 röyhkeästi uusina malleina vaikka niissä ei muuttunut paljon muuta kuin valot eri näköiseksi :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
Toyota sentään kutsuu tuota rehellisesti faceliftiksi, volkkari kauppasi Golf V/VI ja Passat 3c/b7 röyhkeästi uusina malleina vaikka niissä ei muuttunut paljon muuta kuin valot eri näköiseksi :rolleyes:

Jos tuote on timanttia sitä vain hiotaan, jos se on p****a se suunnitellaan kokonaan uudestaan. Näin teki esim. mersu A-sarjan kanssa.
 
Karvis sanoi:
Toyota sentään kutsuu tuota rehellisesti faceliftiksi, volkkari kauppasi Golf V/VI ja Passat 3c/b7 röyhkeästi uusina malleina vaikka niissä ei muuttunut paljon muuta kuin valot eri näköiseksi :rolleyes:

Itse kävin 2010 Pariisin autonäyttelyssä missä nykyinen Pasuuna sai ensi-iltansa. Volkkarin ständillä aloin esittelijän kanssa keskustelemaan "uudesta" Passatista ja sen faceliftistä. Esittelijä korjasi välittömästi, että eihän tämä ole facelift, vaan täysin uusi seitsemännen sukupolven Passat!

En sitten alkanut asiasta kinaamaan, vaikka mieli kyllä teki 8)