https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Jalkapallon MM 2018

mushinico

Vakiokalustoa
Liittynyt
12.9.2016
1. Brasilia
2. Saksa
3. Argentiina
4. Espanja

Näin 13 sekunnin pikapohdinnalla. Mutta kiva että kusat alkaa, saa seurata ainakin sivusilmällä useampia matseja.
 
Täällä ei ole minkäänlaista jalkapallohuumaa. Johtusko että eivät osallistu. Mä luulen että se johtuu vaan siitä, että eivät halunneet Venäjälle...
 
Juu, on tiedossa. Siksipä täällä ei ole mitään, ei mitään futikseen liittyvää näkyvillä. Ei mitään kisarihkamaa.
 
Englanti voittaa. As always. Muulla ei väliä, mutta silti katson joka matsin, jonka kynnelle kykenen. Jalkapallon EM ja MM ovat kuuluneet ohjelmaan niin kauan kuin muistan, no, sanotaan, että ekat kisat jotka todella muistan olivat 1982 MM:t, mutta siitä asti. Vaikka tuleekin livepalloa tsekattua 1-3 matsia viikoittain kun poitsu pelaa, ei haittaa, aina maistuu matsit.
 
Ihan hyvän oloinen lista. Tosin Saksan sijoituksen voisin vaihtaa Espanjan kanssa. Saksa on vähän hajuton/mauton tällä hetkellä...

Tosin vanha sanonta sanoo, että ensin pelataan 4 viikkoa ja sitten Saksa voittaa [emoji23] Ei Die Mannschaftia voi ikinä laskuista jättää. Ne pirut vaan ovat aina kovia.

Ja toki fakta on myös se, että jotain ylläreitä tulee ja tod.näk. kaikki listan maat eivät tule olemaan noin korkealla.
 
Ranska voittaa, nyt sopivan parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. Aikoinaan -98 kisat olivat ensimmäiset mitkä tuli oikeasti seurattua ja Zidanen innoittamana olin Ranskan kannatajana alusta saakka, vuotta nuorempi veljeni Brasilian. Finaali jäänyt jostain syystä mieleen  8)
 
Itselläni samat maat kuin aloituspostauksessa, mutta eri järjestys.

1. Argentina
2. Espanja
3. Brasilia
4. Saksa

En voi kehua olevani suuri jalkapallo asiantuntija, mutta MM-kisat on erittäin hieno tapahtuma ja kisoja tulee seurattua. Jostain lapsuudesta juontaa Argentiinan ja Espanjan kannattaminen.

Lähden perjantaina kolmeksi viikoksi Espanjaan ja siellä varmasti hyviä studioita, varsinkin Espanjan pelit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Englanti? No ei taida... :)

Ketkäs Pohjoismaista on mukana? Ruotsi ja Tanska kait ainakin, myös Islanti?
 
Kettu sanoi:
Täällä ei ole minkäänlaista jalkapallohuumaa. Johtusko että eivät osallistu. Mä luulen että se johtuu vaan siitä, että eivät halunneet Venäjälle...
Aika vähissä on huuma.. pelejä tulee kyllä valikoiden seurattua. Kisat myytiin tällä kertaa aivan väärään paikkaan.
 
Ihan selvennöksenä, olen tällä hetkellä saapasmaassa. Suomesta ei jalkapallon mm huumasta ole havaintoa.
 
Nicce23 sanoi:
Espanjan kannattaminen.

Lähden perjantaina kolmeksi viikoksi Espanjaan ja siellä varmasti hyviä studioita, varsinkin Espanjan pelit.

Aika samalla setillä. Tosin oma perjantaina lähtevä Espanjan reissu kestää vain 2vko.
 
jlindstrom sanoi:
Aika samalla setillä. Tosin oma perjantaina lähtevä Espanjan reissu kestää vain 2vko.

Nice! Varmasti hyvä reissu tiedossa[emoji106]

Itsellä on lento vasta yöllä perillä, joten missaan pelin mutta perjantain iltapeli on Portugali-Espanja. Olisi ollut kiva matsi nähdä jossain terassilla paikallisten kanssa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Oma veikkaus on, että neljännesvälierät pelataan näillä pareilla:

Ranska - Kroatia
Uruguay - Portugali
Espanja - Venäjä
Argentiina - Peru
Brasilia - Meksiko
Belgia - Puola
Saksa - Sveitsi
Kolumbia - Englanti

Puolivälierät
Uruguay - Ranska
Saksa - Kolumbia
Espanja - Argentiina
Brasilia - Belgia

Välierät
Saksa - Argentiina
Brasilia - Ranska

Pronssiottelu
Saksa - Ranska

Loppuottelu
Argentiina - Brasilia

1. Brasilia
2. Argentiina
3. Ranska
4. Saksa

 
Yllätykselliset kisat tulossa..
1. Tanska
2. Saksa
3. Islanti (hu hu hu..)

tylsä PlanB..
Saksa, Espanja, Ranska
 
kuulara sanoi:
FIFA rankingilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa kait ketä kisoissa on? Onhan tuolla esim Italia sijalla 19 ja hehän eivät kisoissa ole. Siellä sen sijaan ovat 55 sijan Panama, 67 sijan Saudi ja niin edelleen. Johtuen maailman alueellisten lajiliittojen sisäisistä karsinnoista.

Yksittäisten otteluiden ennustaminen on lähes mahdotonta tilastollisesti, koska pelihistoriaa vs. jollain mailla on vähänlaisesti. Näin ollen myös mestaruuden voittajan arvaaminen on yhtä vaikeaa. Ranking on suuntaa antava luku joukkueen voimasta. Data rankingiin ei ole yksiselitteinen asia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkapallon_maailmanranking
On olemassa kiintiöt mantereiden mukaan, siksi kisoissa ei ole absoluttisesti parhaat maat mukana. Siksi omasta mielestä EM-kisat ovat lähes yhtä mielenkiintoiset kuin MM. Tosin MM-kisoissa on oma viehätyksensä ja eksotikkaa.

Tunteella voi veikata ketä tahansa voittajaksi.

 
Belgia tulee menemään pitkälle. Saksaan en usko näissä kisoissa. Ranska on kova kuten myös Brasilia.
 
Liian helppoa ja mielikuvituksetonta on veikata esim näitä maita voittajanelikkoon:
Argentina, Brasilia, Espanja, Saksa.. (aakkosjärjestys huom)

Sen sijaan, itse pidän ememmän siitä että joukkoon saatetaan jotain vähän erilaista, ei välttämättä heittopussiksi arvioitua, mutta esim omia "mustia hevosia" top 4:ään voisivat olla Belgia sekä Kroatia.
 
Markkinat tarjoaa tällä hetkellä seuraavaa. Brasilia 20,3% (voiton todennäköisyys), Saksa 17,2%, Espanja 14,8%, Ranska 13,6%, jne....Mainittakoon Islanti 0,45%. Tilanne tietysti muuttuu pelien edetessä.