https://tummennuskalvot.fi/

Hiihtoloma

Meillä on tapana käydä hiihtolomalla laskettelemassa ja / tai hiihtämässä

  • Lapissa

    Ääniä: 5 20,8%
  • Etelä- tai Keski-Suomessa

    Ääniä: 1 4,2%
  • Pohjoismaissa

    Ääniä: 0 0,0%
  • Keski-Euroopassa

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kodin tai mökin lähimaastossa

    Ääniä: 4 16,7%
  • Käytämme hiihtoloman muunlaiseen lomailuun

    Ääniä: 5 20,8%
  • Minulla / meillä ei ole hiihtolomaa

    Ääniä: 11 45,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    24

Quality

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
18.12.2013
Etelä-Suomessa koulujen hiihtoloma on alkanut. Moni suuntaa matkansa perheen kanssa hiihtokeskuksiin. Niin mekin teimme, kun lapset olivat kouluiässä, mutta nyt annamme niiden kansoittaa keskukset, joilla on kouluikäisiä perheessä.
 
Niin, tällainenkin kuulemma joillakin on...  :rolleyes:

Minulla loppuu isyys- ja vuosiloma  :( ja palaan töihin. Varmaan puolet porukasta on hiihtolomalla.
 
Pari viikkoa vielä töitä ja sitten olisi luvassa viikko hiihtolomailua, suksia ei tosin taida näkyä kuin lasten jaloissa :p
 
Eka päivä takana mäessä tänään Levillä, joka näyttää muodostuneen meidän perheen vakiopaikaksi. Näin eka päivänä ei oltu rinteessä kuin joku 5h kun lounastauon laskee pois. Siltikin tuntuu että on raitisilmamyrkytys päällä kun niin ramaisee :) No kävin kyllä salilla ja kylpylässä uimassa ja saunassa vielä rinnepäivän jälkeen, niin sekin edesauttanee asiaa. Huomenna rinteessä ehkä vähän pidempään kuin tänään.
 
Meillä täällä Jkl:n kupeessa alkaa hiihtoloma vasta viikon kuluttua. Tarkoitus olisi suunnata myös meidän leville ensi perjantaina. Ensi Ouluun yöksi ja lauantaiaamusta Leviä kohti. Viikko skimbailua ja seuraavana lauantaina takaisin Keski-Suomeen.
 
Vielä ois 5viikkoa Ylläksen reissuun. Mukavasti pääsee irti arjesta ja työasioista mökillä. Automatka Lappiin jo itsessään on rentouttavaa  :)
 
Joo ja tuosta Rovaniemeltä eteenpäin on mukava ajella lumisella/jäisellä tiellä. Ei lennä kura eikä tarvi olla koko aikaa pyyhkimässä tuulilasia. Jotenkin tuntuu ihan luksukselta ajaa oikeassa talvikelissä.
Kittlän Teboililla on jonkinmoinen käsin-/painepesupaikka jossa piti pahimmat kurat käydä huuhtomassa ja pesemässä autosta pois. Oli kyllä auto melko kurassa satojen kilsojen ajon jälkeen.
 
Vaimo lomalla ja flunssassa- itse vielä töissä, mutta taitaa tauti iskeä mullekin. Pitää paahtaa hommia et saa sit jäädä saikulle kans.
 
Tänään rantauduttiin kaveriporukalla Tahkolle, huomenna olisi tarkoitus mennä mäkeen. Pari päivää mäessä, hivenen afterskitä ja perjantaina kotiin. Tällä kertaa ajateltiin käydä korkkaamassa tuo kylpylä tuosta mökin vierestä.

Mökki ylitti odotukset koon ja tason puolesta, täällä kelpaa viettää muutama päivä. :)
 
Minä vietän hiihtolomaa ensi viikolla, lähden etelään ajamaan pyörällä.