https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Alfa siivoaa mallistoaan

Benkku

Vakiokalustoa
Liittynyt
31.5.2017
Fiat/Chryslerin toimitusjohtaja Mike Manley ilmoitti Alfan lopettavan Miton, Giuliettan ja 4C-mallin valmistuksen. Samoin jo esitellyt 8C -konseptit menevät mappi Ö:hön. Tilalle tulee kaksi SUV -maasturia pieneen ja keskikoiseen luokkaan..että näin.

- Otsikon kirjoitusasu tarkistettu. - Quality -
 
Mito ja 4C on melkolailla jo lopetettu. 8C konseptit huhuttu edelleen tulevan, mutta Maserateina.

Maserati "All-new Sportscar" and "All-new Sportscar Cabrio" is what was supposed to be the "new 8C"
 

Liitteet

  • unknown-8.png
    unknown-8.png
    33,5 KB · Katsottu: 271
  • unknown-7.png
    unknown-7.png
    41 KB · Katsottu: 231
Cuore Sportivo sanoi:
Mito ja 4C on melkolailla jo lopetettu. 8C konseptit huhuttu edelleen tulevan, mutta Maserateina.

Alfan kannalta lienee varsin kyykyttävää, että Lancian vuoden myynti ohitti Alfan tämän vuoden lokakuussa Euroopassa. Lancialla on sentään vain yksi malli eli Ypsilon.
 
Benkku sanoi:
Alfan kannalta lienee varsin kyykyttävää, että Lancian vuoden myynti ohitti Alfan tämän vuoden lokakuussa Euroopassa. Lancialla on sentään vain yksi malli eli Ypsilon.

Myydäänkö Lanciaa enää muualla kuin Italiassa? Ainakin Ruotsista Lancia on vetäytynyt ja Suomea nyt kannattaa edes mainita.

Alfaa ei sitten myydä edes Italiassa mitenkään erityisen paljoa, kun kuitenkin on vielä kansainvälisillä markkinoilla tarjolla.
 
Benkku sanoi:
Alfan kannalta lienee varsin kyykyttävää, että Lancian vuoden myynti ohitti Alfan tämän vuoden lokakuussa Euroopassa. Lancialla on sentään vain yksi malli eli Ypsilon.

Voiko tämä olla totta, kun Alfalla on sentään Giulia ja Stelvio, jotka ovat todella hienoja ajajan ja autoharrastajan autoja?

Reissussa minulla oli kerran vuokralla Ypsilon, ja olihan sekin ihan mukava ja "nätti", varsin persoonallinen pikkuauto, mutta varmasti ylihinnoiteltu kilpailijoihin nähden.

X3cNgRnLM38ML4NrQnhJdEDU1Ijmctrs_K6DR-dynG1B2OycSSgaArMb9d_1raW8DOZ5spTPg6UxZDvjI3bgeAFeLcDUOMNnIKWCFln_gTlwb70Cz1C5Zjm8tOAxW5Z8fq_qp2rTJDC47V9nmQ9tKG6lM1l1ngpY6mao_iL5G4XCISWa4XBgT6H6OBzLh96Gb6Ei5cizOMbfHfYJOebvN1GnmH0aTnXa3hw_YJ3tQSS_gORjS_jGy4AmKLP1ZKZltFmxmXV9WrwazBajSrcgaqfAiD_TamUlYvKmdcy1x6I02VYmw3Nm6rnJ-1w01ZRbVW_BqSCfq9NpAxwhybU_734tHfYB4VXOHLBtejtzHiz4s-nx-R4_qp2_wiAla758lJyt2ENTovyka3Qii7KEiW0p2X_olNURTMOX2kBB6hd1uOnoX0PiSTk56e0RtCpWLgUsucVattuGrLd5aJNZXuJIUbZdUE8v00kXgFVtk9t3rw2OCZ2duxZMVC6XHxMJnk1mAbWWztkhf2wIGpiC1o4tFx1UaKW97Ah4afJiSDORy69TW4mmq65rquB5hmBrfzJBjFepa8hiEnl6HKRgydkcyaGTSyb-Ta_HL3HeLDkx7CluVz9c0WHiK7TFeJHK3YPcn_qZGUNYkMTxA1wWwW9ihDLPpPd3sHqyp3DHaiFKVGJ1dcpV5rk=w1720-h1290-no
 
Markku J sanoi:
Voiko tämä olla totta, kun Alfalla on sentään Giulia ja Stelvio, jotka ovat todella hienoja ajajan ja autoharrastajan autoja?

Myyntiluvut Euroopassa 1-10/2019

Alfa Romeo 46036
Lancia 50572

Alfan pudotus ollut huimaa, kun vielä viime vuonna Alfaa myytiin koko vuonna 83438 autoa ja Lanciaa 48609 autoa.

http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/
 
^Erittäin surullinen juttu. Alfa on kuitenkin auto, jolla on oma persoonallisuus. Luulin, että Giulia ja Stelvio olisivat myyneet hyvin Italiassa ja ympärysmaissa.
 
Kaveri Alfamiehiä ja postailee harva se päivä Alfafoorumeiden kommentteja Giulian käyttäjien täysin käsittämättömistä sähkövioista. Giulia jonka piti pelastaa Alfa ei ole ollut laadultaan kummoinen. Aikalailla Tesla laatua  8)
 
Todella harmillista. On se Giulia vaan kaunis auto ja Quadrifoglio minun unelmissani on pyörinyt. Kerran pääsin sen äänimaailmaa kuuntelemaan maahantuojan tilaisuudessa.
 
monster sanoi:
Kaveri Alfamiehiä ja postailee harva se päivä Alfafoorumeiden kommentteja Giulian käyttäjien täysin käsittämättömistä sähkövioista.

No joo. Pitäisi hieman taustoittaa vikoja. Ei silmä totu pitkään rekkariin tuossa keulalla, eikä saa asennettua lyhempääkään...edes rahallakaan. Nettiautossa 28 Geetä myynnissä, kuten oli XE Jaguaareja. Alfa dieselinä, ok, mutta V6 olisi se must.
 
Kirjottelinkohan tänne palstalle jo tämän saman joskus, mutta kesällä italian lomalla niin yllättävän vähän noita giulioita näkyi siellä liikenteessä. Melkein yksittäiskappaleita olivat, kun omat ennakko-odotukseni olivat että se on paikallinen 3 serie tai A4 tjsp.
 
Giulioita näkee Helsingin liikenteessä usein. Ei ihan päivittäin, mutta huomattavasti useammin kuin myyntiluvuista voisi päätellä. Yhtään kolmiapilaa en tosin ole vielä havainnut.
 
Autonews.comin sivuilla oli selostus miten Fiat/Chryslerin -malleille käy fuusiossa. Voisi sanoa, että surkeasti. Alfat pohjautuvat jatkossa Peugeotin pohjalle, Fiat 500 ja Lancia Ypsilon lopetetaan, Giulian, Giuliettan ja Stelvion nykyinen malli jää viimeksi. Eikä niitä enää kehitetä eli esim. hybridit on haudattu. PSA on päättänyt, että seuraavat Alfa-mallit ovat pieni ja keskiluokan SUV-maastureita, joka tulee Peugeotin uuden platformin mukaiseksi. Maseratista tai Vauxhallista ei puhuttu mitään. Euroopassa tehtävät Jeepit eli Renegade ja Compass myös Peugeotistetaan (vain miten se sanotaan). USA puoli saa pitää RAMinsa, isot maasturit jne... Abarthin tulevaisuus on epäselvä, koska PSA:lla on Alpine. Fiatit pohjautuvat jatkossa Peugeotin...jne jne...
eli jos haluaa Alfa-Romeon kannattaa ostaa se nyt, pian voi olla myöhäistä.

Näköjään PSA vie ja FCA vikisee. Jenkeille riitti, että saavat puuhata omalla mantereella mitä huvittaa...
 
^Erittäin surullista Alfalle. En tykkää tästä saman auton brändäämisestä eri merkeille. Jos haluan Peugeotin, niin ostan sen mieluiten alkuperäisellä merkillä. Jos olisi rahaa, niin ostaisin vaikka talliin säilöön Giulia Quadrifoglion.
 
monster sanoi:
Kaveri Alfamiehiä ja postailee harva se päivä Alfafoorumeiden kommentteja Giulian käyttäjien täysin käsittämättömistä sähkövioista. Giulia jonka piti pelastaa Alfa ei ole ollut laadultaan kummoinen. Aikalailla Tesla laatua  8)

Jenkeissä myynti tyssäsi myös laatuun ja huonoon palveluun. Viimeinen niitti lienee Car and Driver -lehden 40.000 kestotesti, jossa kyllä kehuttiin auto maasta taivaaseen, silloin kun se toimi. Siitä hajosi vissiin takaperäkin, lukuisten muiden pääasiassa elektroniikka vikojen takia. Ja varaosia odoteltiin kuukausi kaupalla. En oikein ymmärrä, britit rakentaa japanilaisten alla ihan laadultaan kelvollisia tuoteitta. Mutta nämä omat mallit eli Land-Rover ja Jaguar on ns. korjaamoautoja. Sama Italiassa näyttää olevan giulian kanssa. Mutta esim. naapurilla on ollut giulietta. Ostivat sen uutena vuonna 2011 eikä mitään kuin normaalihuollot. Tykkäävät vieläkin autosta hullun lailla. Mikä on mennyt pieleen ja miksi? 
 
Benkku sanoi:
.. Lancia Ypsilon lopetetaan,

Onko se sitten Lancian loppu vai nimetäänkö jokin malli Lanciaksi, kuten Lancia Voyager (o.s. Chrysler Voyager)?

Jotenkin olen enemmän huolissani Lanciasta kuin Alfasta. Ehkä johtuu siitä, että Alfoja on koettu itsekin, eikä suurempaa ikävää jäänyt. Ehkä Lancia assosioituu mielessäni Delta HF Integraleen, jotka jäivät lähtemättömästi koulupojan mieleen kun luokkakaverin isällä oli niitä parikin pakasta vedettynä harrasteautoina. Kunnes sitten selvisi, ettei firmassa ollut kirjanpitoja tehty vuosiin ja vouti vei kaiken ja vähän päällekin. Elettiin siis 90-luvun taitetta..
 
Markku J sanoi:
^Erittäin surullista Alfalle. En tykkää tästä saman auton brändäämisestä eri merkeille. Jos haluan Peugeotin, niin ostan sen mieluiten alkuperäisellä merkillä. Jos olisi rahaa, niin ostaisin vaikka talliin säilöön Giulia Quadrifoglion.
Samaa mieltä. Tässä ei ole monikaan onnistunut. Ainoastaan VAG:llä on asiaan joku maaginen kaava ( autot on kaikki niin hyviä ) kun ne kelpaa asiakkaille, miellyttää käyttäjää, vaikka ovat hyvin vahvasti samoista palikoista veistettyjä.
Jenkeille re-badge mallit menee täydestä, joten sieltä saadulla komennolla en olisi ihmetellyt. Mutta PSA:n hallinnassa.. nooh, ei pidä tuomita. Hyvin toteutettuna tässä voidaan nähdä hienojakin malleja myös tulevaisuudessa.

Vaikka on sanottu mitä, niin luettu ja netistä saatu yleiskuva esim nyky Alfan laadusta on kyllä ollut niin kylmää luettavaa, etten sellaista voisi itselle harkita käyttöautoksi missään nimessä. PSA:n valmistamana paljon mieluummin, vaikka siinäkin vanha maine edelleen kaikuu. Tai no..niinno.
 
tuRboman sanoi:
Samaa mieltä. Tässä ei ole monikaan onnistunut. Ainoastaan VAG:llä on asiaan joku maaginen kaava ( autot on kaikki niin hyviä ) kun ne kelpaa asiakkaille, miellyttää käyttäjää, vaikka ovat hyvin vahvasti samoista palikoista veistettyjä.
Niin ja ne on kuitenkin riittävästi erilaisia. Sanotaanko näin, että A3, Golf, Octavia, Leon nelikosta, vaikka kaikki on samalle pohjalevylle samalla tekniikalla koottuja niin kaikista oudosti löytyy se oma särmä. En tiedä miten VAG tässä onnistuu, mutta onnistuu kuitenkin.
 
Benkku sanoi:
Autonews.comin sivuilla oli selostus miten Fiat/Chryslerin -malleille käy fuusiossa. Voisi sanoa, että surkeasti. Alfat pohjautuvat jatkossa Peugeotin pohjalle, Fiat 500 ja Lancia Ypsilon lopetetaan, Giulian, Giuliettan ja Stelvion nykyinen malli jää viimeksi. Eikä niitä enää kehitetä eli esim. hybridit on haudattu. PSA on päättänyt, että seuraavat Alfa-mallit ovat pieni ja keskiluokan SUV-maastureita, joka tulee Peugeotin uuden platformin mukaiseksi. Maseratista tai Vauxhallista ei puhuttu mitään. Euroopassa tehtävät Jeepit eli Renegade ja Compass myös Peugeotistetaan (vain miten se sanotaan). USA puoli saa pitää RAMinsa, isot maasturit jne... Abarthin tulevaisuus on epäselvä, koska PSA:lla on Alpine. Fiatit pohjautuvat jatkossa Peugeotin...jne jne...
eli jos haluaa Alfa-Romeon kannattaa ostaa se nyt, pian voi olla myöhäistä.

Näköjään PSA vie ja FCA vikisee. Jenkeille riitti, että saavat puuhata omalla mantereella mitä huvittaa...

Onkohan noin...autonews taitaa vetää juttua ihan hatusta, kun väittää Alpinenkin kuuluvan PSA:lle.Kyllähän se on ollut jo pitkään Renun omistuksessa.Niinhän täällä huudeltiin kun PSA Opelin osti: että kaikki Opelit on kohta Pösön tekniikalla.No...montako uutta bensakonetta Peugeot on esitellyt Opelin oston jälkeen?Ei yhtään.Sillä on vain THP ja Puretech joista toinen syö jakokettinkiä aamupalaks ja toinen jakohihnaa iltapalaks.Opel kuitenkin esitteli uudet koneet Astraan.VM:2020.Aika näyttää miten käy,toivottavasti ei kaadu koko uusi konserni.Siinä menesi legendaarisia merkkejä monta hautuumaalle.