- 1.1.2019 klo 15:18 / Audi Q5 TFSI e
Aloitetaan ketju tälle ennakoidulle uudelle hybridi-Audille.
Autocar UK linkki toisesta ketjusta:
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/audi-q5-introduce-next-generation-plug-hybrid-powertrain-next-year
Linkatussa uutisessa hieman epäjohdonmukaisesti mainitaan, että quattro-merkki oikeutettaisiin taakste asennetulla sähkömoottorilla, 140kW 2.0TFSI polttomoottorin pyörittäessä etupyöriä. Toteutus olisi kuin Volvo T8t. Kuitenkin samassa uutisessa lukee sähkömoottorin sijaitsevan vaihdelaatikolla, joka ainakaan ennen ei ole Audeissa ollut taka-akselilla... tämä jälkimmäinen toteutus olisi "oikean" nelivedon kannalta parempi . Täytyy googlata vähän lisää,
Noin 40km ennakoitu sähkökäyttö tuntuu hieman vaatimattomalta. Muuten kiinnostava malli kyllä, jospa lasipalatseissa tiedettäisiin lisää tekniikasta tai toimitusajoista, uusien WLTP-päästöjen ja nousseiden hintojen myötä uusien diesel Q5-mallien myynti lienee laskeneen aika lailla...
Autocar UK linkki toisesta ketjusta:
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/audi-q5-introduce-next-generation-plug-hybrid-powertrain-next-year
Linkatussa uutisessa hieman epäjohdonmukaisesti mainitaan, että quattro-merkki oikeutettaisiin taakste asennetulla sähkömoottorilla, 140kW 2.0TFSI polttomoottorin pyörittäessä etupyöriä. Toteutus olisi kuin Volvo T8t. Kuitenkin samassa uutisessa lukee sähkömoottorin sijaitsevan vaihdelaatikolla, joka ainakaan ennen ei ole Audeissa ollut taka-akselilla... tämä jälkimmäinen toteutus olisi "oikean" nelivedon kannalta parempi . Täytyy googlata vähän lisää,
Noin 40km ennakoitu sähkökäyttö tuntuu hieman vaatimattomalta. Muuten kiinnostava malli kyllä, jospa lasipalatseissa tiedettäisiin lisää tekniikasta tai toimitusajoista, uusien WLTP-päästöjen ja nousseiden hintojen myötä uusien diesel Q5-mallien myynti lienee laskeneen aika lailla...