https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Livekeikat ja konsertit

Pahus kun sawonseutu on vähän etäällä täältä katsottuna, muuten ehdollinen kyllä olisi tuo tapahtuma!
 
Ginger Baker olisi ensi viikolla keikalla Helsingin juhlaviikkojen tapahtumassa. Pitäisköhän varata lippu...?
 
Pekka T sanoi:
Minä kun oletin, että sinulla on hyvä musiikkimaku.  :D

En mä musiikin takia sinne mennyt vaan shown (ja ilmaisten lippujen). Ja ihan oikeasti nostettava hattua ja korkealle Cheekille ja muille artisteille, oli ihan mielettömän kova show. Osaan arvostaa sitä kun homma tehdään täysillä ja viimesen päälle kunnolla vaikka musiikki ei ihan omaan makuun uppoakaan. Hyvä soundi, hienot visu ja valot, pyroihin panostettu oikein kunnolla ja jatkuvalla syötöllä marssitettiin Katri-Helenasta alkaen kovan tason artistia lavalle. Ja hemmetti, että Diandra on kova tyttö laulamaan.

Pakko myöntää, että ennakko-odotuksista poiketen nautin joka hetkestä. Vaikka vettäkin tuli viimeiset 40 min aivan kaatamalla. :)
 
Melrose oli odotetusti hyvä.
Pertti Kurikan Nimipäivät asenteellaan hyvä ja viihdyttävä.
Turmion Kätilöt ei ihan omaan musiikkimakuun satu, mutta asenteella ja showlla veti hyvin.
 
Tätä nykyä ei enään jaksa keikoilla paljoa käydä, pitää olla monesti joku muukin syy kuin että keikalle päädyn. Yhdessä vaiheessa kun tuli eri bändejä lavalla nähtyä vuodessa keskimäärin 100-200 kpl niin ei ole ollut viime vuosina tarvetta ihan joka bändiä nähdä.

Mitä tulee musiikkiin ja musiikki tyyleihin niin niihin on yksin kertainen vastaus. Ei ole olemassa paskaa musiikkia, on vain olemassa paskoja esittäjiä ja paskoja biisejä.

Vaikka itse olen luokiteltavissa hyvin selkeästi "metallipääksi" niin silti ei ole musiikkia mikä ei toimisi. Esim paljon viime päivinä puhuttu Cheek. Hyvä räppi uppoo, mm. Vanha ICP ja Cypress Hill, mutta Cheekin musiikki on taas täyttä paskaa. Suomiräppiä löytyy kasoittain hyvää ja laadukasta mutta tuollaisten jätkien, kuten Elastinen, wanna be keikarointi saa vain myötähäpeän ja vitutuksen päälle. Mutta nämä on sit makuasioita. Toki hattua nostan Cheekille miten hän on vetänyt Stadikan kahteen kertaan täyteen, mahtava saavutus.

Yksi kaikkien aikojen parhaimpia bändejä ja lavapersoonia on ehdottomasti Danko Jones. Jos joku ei ole nähnyt livenä kyseistä artistia niin suosittelen lämpimästi musiikkimausta huolimatta, ja mieluummin vielä jos pääsee näkemään klubilla.

Suomalaisista bändeistä yksi parhaimmista ellei jopa paras live-esiintyjä on ehdottomasti Turmion Kätilöt. Tuo rytmiryhmä ei ole kertaakaan keikoilla pettänyt ja eräs mieleenpainuvimpia keikkoja omassa elämässä on ollut kyseisten herrojen akustinen keikka nosturin alakerrassa pari vuotta sitten. Toki täytyy myöntää että tuohon mieleenpainuvimpiin suomalaisiin keikkoihin menee kyllä ehdottomasti Egotripin alkutaipaleen eräs keikka, mutta tunnelmaltaanhan nuo keikat taas poikkeaa aivan täysin toisistaan :)

Ja tähän väliin täytyy kyllä muistaa Eläkeläiset, ne ketkä ovat kyseiset herrat lavalla nähneet ymmärtävät mistä puhun.

Itse henkilökohtaisesti odotan että pääsisi vielä joku päivä katsomaan Joe Bonamassaa, pari keikkaa on mennyt valitettavasti sivu suun kun kyseinen mestari on Suomessa käynyt kääntymässä. Mutta tämä herra on niitä harvoja esiintyjiä mitkä haluaisi ehdottomasti nähdä. Toinen bändi mitä en ole valitettavasti nähnyt, koska bändi on perunut niin monet suomen keikat, on Deicide.

Itse olen aina viihtynyt klubeilla keikoilla ja vihannut suuri stadion keikkoja. Tunnelmaltaan klubikeikalla ovat huomattavasti intiimimpejä ja käsinkosketelvia. Stadionilta puuttuu se intensiivisyys mikä muodostuu klubeilla bändin ja yleisön välille. Tämän takia olen vältellyt mm Metallican keikkoja henkeen ja vereen koska aina ovat isoilla areenoilla nähtävissä, toki olen pari kertaa bändin lauteilla nähnyt mutta ei noista keikoista ole saanut mitään irti.

Tulevia keikkoja mitä odotan on ehdottomasti Trees of Eternityn keikat, mutta saa nähdä milloin ne käynnistyvät.

Itse ole aina mennyt keikoille jos musiikki on edes vähän herättänyt positiivisia varauksia kropassa, ja paljon olen kokenut hyvää ja paljon paskaa. Mutta mitään en vaihtaisi pois. Joten rohkeasti vaan keikoille.


 
Tänään pukkaa Turo´s Hevi Gee paikalliseen ravintolaan.
Tarttee mennä katsomaan lahtelaisia rokuja  8)
 
Teatteria ei erikseen mainittu pääaiheen alla "Musiikki, tv ja elokuvat" mutta tänne kai parhaiten kuuluu teatterikin.

Vaimo oli hankkinut liput katsomaan paikalliseen teatteriin "Maailmanlopun hautaustoimisto" esitykseen.

Hauska, erilainen teatteriesitys.
Käsikirjoitus Kummelista tuttujen Vihisen ja Kahilaisen tuotosta.

Minun makuun upposi hyvin.
 
Kerran vuodessa - joskus harvemminkin - tulee livekeikoilla käytyä. Viimeksi nän Timo Rautiaisen. Yleensä jälkikäteen keikoista on jäänyt ihan hyvä maku, mutta uusiin tilaisuuksiin hankkiutumiselle ei ole mitään motivaatiota. Ajatuksena tuntuu vastenmieliseltä mennä nukkuma-aikaan kuuntelemaan tulpat korvissa paskoja saundeja ja omituisia sovituksia tutuista kappaleista :-X Ei vaan ole mun juttu.
 
Tänään ensimmäiseen joulukonserttiin tarkoitus mennä Kangasalan kirkkoon kuuntelemaan Saara Aaltoa ja Bofori-puhallinorkesteria (Tampereen musiikkiakatemian po). Toivottavasti äänimiehet osaa hommansa eikä pilaa iltaa- kaikusassa kirkossa solistin ja ison orkesterin yhteensovittaminen aika hankalaa.
 
Ensi kesän (2015) Pori Jazzeille on kiinnitetty kaksikin kiinnostavaa artistia samalle päivälle (16.7. to). John Hiatt bändeineen sekä Beth Hart. Pahus kun en vielä tiedä kesäajan työvuorojani, muuten voisin vaikka innostua. Sama "ongelma" estää toimimasta Lynyrd Skynyrdin suuntaan toukokuussa.
 
John Hiatt ois kyllä hyvin mieleinen nähtävä. Nämä omat nykyharrasteet ei vain oikein tue keikkaretkiä. Joten jää väliin.
 
http://www.tiketti.fi/Nightwish-Children-of-Bodom-Sonata-Arctica-Insomnium-lippuja/28768

Uuden albumin keväällä julkaiseva metalliyhtye Nightwish käynnistää Euroopan kiertueensa Joensuun Laulurinteeltä 6. kesäkuuta 2015. Ravintola Kerubin järjestämässä suurkonsertissa esiintyvät  Nightwishin lisäksi Children of Bodom, Sonata Arctica ja Insomnium. Tapahtuman ennakkoliput tulevat myyntiin perjantaina 14.11. kello 9.

Melkein taitaa olla pakko mennä kun tuohon kentälle matkaa pari kilometriä.
 
Olin minäkin pari-kolme viikkoa sitten keikalla - katsomon puolella. Lavalla Ismo Leikola jutteli, lauleskelikin, mukavia parisen tuntia. Taisi ikä jatkua usealla vuodella, koko ajan sai nauraa vedet silmissä. Ei yhtään ihme, jos Ameriikassa olivat sitä mieltä, että tuohan onkin hauska veikko.
Ismo kiertää talven aikaan keikoilla Suomessa, suosittelen!
 
Tällaisen ketjun avasin kun en löytänyt ihan sopivaa vastaavaa. Tähän voisi infoilla foorumilaisia tulossa olevista foorumilaisia mahdollisesti kiinnostavista bändien keikoista ja kertoa omia kokemuksiaan keikasta/konsertista jossa oli itse ollut.

Aloitetaan tällä

Eilen tuli käytyä Tavastialla käytyä tsekkaamassa Ile Kallio Big Rock Band.
Ovet avautuivat klo 20:00 mutta saavuttiin rouvan kanssa paikalle noin klo 21:15, koska vanhoihin kokemuksiin perustuen pääteltiin että bändi ei ala soittaa ainakaan ennen klo 22:00. Ajoitus olikin täydellinen kun juuri kun oltiin narikassa niin eka biisi alkoi, yllättävän aikaisin siis.
Siitä sitten saliin joka olikin aika täynnä, ei kuitenkaan luultavasti loppuunmyyty(?)
Omia biisejä oli setin alkuvaiheissa aika paljon ja hyvin kyllä bändi svengasi. Perusbändisoitinten (kitara, basso, rummut) lisäksi bändissä oli urut, tenorisaksofoni, trumpetti ja baritonisaksofoni.
Setti oli enimmäkseen itselleni oudompaa materiaalia, varmaankin ihan omia kappeleita sekä joitakin tunnettuja covereita, kuten esimerkiksi "Summer in the city" ja encoren ekana biisinä Led Zeppelinin Rock'n'Roll joka olikin aika hyvä veto. Encoressa myös I Will Stay, Hurriganesin Albertin aikakauden kappale, joka oli tässä bändissä sovitettu hiukan uusiksi ja oli ihan OK versio.
Hurriganes-biisejä tietenkin oli setissä muitakin: Ainakin Hot Wheels ja Bourbon Street (joka sekin Albertin aikakauden tuotoksia) johon puhaltimet sopivatkin todella hyvin ja oli kyllä aika hieno versio. Ja tottakai Ilen bravuuri "Oh Baby Doll" jossa tuttu sahaava kitarasoundi.

Bändi kyllä toimi hyvin ja Ile on todella varteenotettava skebamies edelleen vaikka on tuolla poppismusiikin puolella vaimonsa kanssa useat vuodet jo vaikuttanutkin. Aika vakuuttavaa oli Ilen kitarointi ja soolot.

Ile itse oli suht vaatimattomassa osassa vaikka bändi hänen nimeään kantaakin. Ei mitään maneereita eikä kukkoilua eikä itsensä esille tuomista vaan oli vaan yksi bändin jäsenistä.
Rouvan kanssa siinä sitten ihmeteltiin että ei ihan heti uskois että Ile täyttää 60v tänä vuonna. Olis menny about nelikymppisestä ihan kevyesti. Todella nuorekas kaveri.

Mutta sanotaan nyt jotain muutakin ettei mene ihan ylistykseksi. Bändin heikoin lenkki on ehdottomasti bändin ruotsalainen laulaja. Kaveri kyllä laulaa ihan hyvin. Hyvä, vähän karhea ääni joka tuollaseen musiikkiin sopii. Mutta kun kaverissa ei ole minkäänlaista (lava)karismaa, todella mitäänsanomaton kaveri. Tämä oli kyllä tiedossa jo etukäteen kun oli Youtubesta videoita nähnyt.
Lavamaneerit oli jotenkin naismaisia. Jollain tavalla "löysän" tuntuinen kaveri. Ja tämä tekee minusta paljon hallaa bändille. Rouva vielä tuosta mulle sanoi että tuo kaverihan on kuin puoliksi Per Gessle ja puoliksi viiskymppinen kotirouva :)

Siitä huolimatta, hieno homma Ilelle että on takaisin rokin parissa jota varmasti haluaakin tehdä. Toivon kyllä vilpittömästi menestystä bändille ja Ilelle.

Keikka oli ohi jo noin 23:15 jolloin monessa paikassa vasta alkaa soitto. Todella positiivista. Päästiin rouvan kanssa ajoissa kotiin viettämään laatuaikaa ;)
 

Liitteet

  • IKBRB.JPG
    IKBRB.JPG
    139,4 KB · Katsottu: 224
Kiitos hyvästä raportista! Miettinyt itsekin saman ketjun avaamista mutta ehdit ensin. Mulla oli tarkoitus käydä tämä tsekkaamassa mutta unohtui koko show kaiken kiireen keskellä: http://www.meteli.net/tapahtuma/230405, kyseessä siis The Mentorsin keikka, tuo mainio miesliikkeen edustaja  ;D. En edes tiedä, toteutuiko koko keika saati millainen se oli. Kävikö kukaan?