https://yliteippaus.fi/

Musaäänestys: Kolmas Nainen vs. Neljä Ruusua vs. Popeda

Mistä musasta tykkäät eniten?


  • Äänestäjiä yhteensä
    42

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Yleisön toiveista huolimatta, äänestystä pukkaa taas. Nyt on tarjolla kotimaista musaa popista rokkiin, enimmäkseen suomeksi laulettuna. Varsinaiset äänestyskeskustelut voidaan käydä omassa säikeessään mutta tänne kommentteja mitkä noista bändeistä toimivat ja mitkä eivät.

4R-projekti lasketaan Neljän Ruusun toimintaan  :)
 
Kolmas Nainen ehdottomasti.
Neljää Ruusua en oikein koskaan ole ymmärtänyt mikä on ko. bändin tarkoitus :)
Popedaa ei jaksa muuten vaan kuunnella.
 
Eiks noista kaksi ekaa ole jo lopettanut aikoja sitten, ja kolmannen ei ois koskaan pitänyt aloittaakaan?  ;D
 
-P- sanoi:
Kolmas Nainen ehdottomasti.
Neljää Ruusua en oikein koskaan ole ymmärtänyt mikä on ko. bändin tarkoitus :)
Popedaa ei jaksa muuten vaan kuunnella.

Ollaan täysin samoilla linjoilla. Kolmas nainen on mun makuun sopivasti rokkia, hienoja kitarariffejä ja omintakeisia tarinoita sopivan masentavan kuuloisesti laulettuna. Tätä aina harvoin tulee napattua joku levy kuunteluun ja aina yhtä hauskat fiilikset saa.  Neljä ruusua on mun makuun sellainen "ihan ok". Eli useita tarttuvia biisejä sieltä uran alkupäästä. En kuuntele koskaan itsekseni.
Popeda. En tykkää. Ehkä joissain biiseissä ois ainesta olla minunkin makuun, mutta Mustajärven laulusta en pidä. En kertakaikkiaan enkä yhtään.
 
Tiukaksi meni kahden ensimmäisen vaihtoehdon kanssa. Viime hetkellä painoin 4Ruusua -nappia.

Marko_K, eikös jotain comebackkiä ollut tuon 4 Ruusua osalta ja Pauli Hanhiniemellä on ollut kanssa musaprojekteja kait kaiken aikaa. Taisin nähdä hänet muutes Treen Tahmelassa pari vk sitten, jonkun lyyrisen virkkeen heitti apumiehelle ohi kulkiessaan kun itse olin julkisivutelineillä rappausta roiskimassa.
 
Neljä Ruusua ei ole osunut oikein koskaan, Kolmas Nainen yhtyeeltä on jokunen kappale joita kuuntelen. Ei Popedakaan ole aivan favorite, mutta olen nyt vanhemmalla iällä löytänyt jotakin, heidän musiikistaan. Siispä äänet Popedalle
 
Ehdottomasti Neljä Ruusua, tykkään kummastakin laulavasta Alangosta mutta nuoremman bändin jutut ovat rullaavampia ja näin olivat esim. ehdottomia autolaulantani eliittiä 90-luvulla  8)

Viime päivinä kuunnellut Viiden tähden hotellia, juma Ilkan ääntä, ikävä kyllä ei löydy juutuubista.
 
Lienee aikalailla sanomatta selvää, että Ikurin Turbiini saa ääneni. Popedan soundi on vaan niin helkkarin kova. 8)

Kaksi muuta vaihtoehtoa eivät ole oikein koskaan uponneet meikäläiseen.
 
Bear sanoi:
Lienee aikalailla sanomatta selvää, että Ikurin Turbiini saa ääneni. Popedan soundi on vaan niin helkkarin kova. 8)

Kaksi muuta vaihtoehtoa eivät ole oikein koskaan uponneet meikäläiseen.

+1!!!!👍🏻
 
Bear sanoi:
Lienee aikalailla sanomatta selvää, että Ikurin Turbiini saa ääneni. Popedan soundi on vaan niin helkkarin kova. 8)

Kaksi muuta vaihtoehtoa eivät ole oikein koskaan uponneet meikäläiseen.

Myös minulta tälle vahva +1. 8)
 
Bear sanoi:
Lienee aikalailla sanomatta selvää, että Ikurin Turbiini saa ääneni. Popedan soundi on vaan niin helkkarin kova. 8)

Kaksi muuta vaihtoehtoa eivät ole oikein koskaan uponneet meikäläiseen.

+2

Pitkä kuuma kesä.... paras kesäbiisi ikinä
 
^Vaikka onkin plagiaatti :)
 
-P- sanoi:
^Vaikka onkin plagiaatti :)

Tarkennapas vähän? Mistä biisistä se on tehty?

Popedaa äänestin vaikka uusin levy onkin ihan huttua mutta livenä on kyllä hurjan kova bändi. Enemmän saisivat tosin vaihdella biisilistaa mutta silti.
 
https://youtu.be/DQdylf2ObAA
 
Kolmas Nainen ehdottomasti, Neljä Ruusuakin menettelee ja Popeda on sieltä jostain.  :)
 
Musiikillisesti Kolmas Nainen, mutta valitsen Neljä Ruusua, koska tuohon bändiin liittyy vaimoni tapaaminen noin 24 vuotta sitten.
 
Popedan pinnalla pysymistä ihmettelen, vuosikymmenet jauhanut keikoilla samoja biisejä tietoakaan uusiutumisesta. Tiedän vieläkin pari vanhaa ak (rouvaa) jotka juoksevat heidän perässään säännöllisesti keikoille.
Vielä innokkaammin samat rouvat säntäävät Yön keikoille.
 
Marko_K sanoi:
Eiks noista kaksi ekaa ole jo lopettanut aikoja sitten, ja kolmannen ei ois koskaan pitänyt aloittaakaan?  ;D

;D  Wikin mukaan Kolmas Nainen ja Neljä Ruusua ovat jatkaneet touhujaan taukojensa jälkeen. Ruusujen uusia leyvjä olen kuullutkin. Tuosta Popedasta, tuntuisi äkkiseltään että iso aukko olisi suomalaisessa rockissa jos Popedan ryminät puuttuisivat.

Kaikilla kolmella bändillä on paikkansa omissa kuunteluissani. Hanhiniemen aikaansaannoksia täytyy arvostaa. Mukavaa musaa. Popedan roheva rokki on ollut parhaimmillaan hyvin mieluisaa, mutta harmillisen epätasaista. Ruusut saivat ääneni tasaisuudellaan, soundeillaan ja biiseillä jotka toimivat edelleen.
 
Neljä ruusua tottakai! Olen aina digannut, vaikka nuoruudessa rockabilly oli nr one.

Tässä yksi hienoimkista biiseistä:

 
Popeda tietysti! On se vaan livenä niin hyvä pumppu. Tykkään kyllä muistakin, Kolmatta naista tuli nuorena  kuunneltua enemmänkin.
 
Olipa mukava, kun juupeli nostit nämä bändit esiin. Edellisestä kuuntelusta on aikaa. Otin Spotifystä Kolmas nainen 20 parasta kokoelman soimaan ja fiilis nousi kattoon. Tuli kuunneltua joskus 20v takaperin paljon tätä bändiä ja voi vain todeta, että ei ole ajan hammas nakertanut. Todella maukasta kitarointia ja tiukkaa riffiä!
 
Tuosta tuRbomanin kommentista tuli mieleeni että (vaikka olen jo äänestyskeskustelun alueella, niin en malta olla sanomatta että) valitettavasti oma rajoittuneisuuteni estää nykymusiikin äänestyksien laatimisen. Ei ole mitään käsitystä siitä alueesta joten voi kun joku perehtyneempi tarttuisi toimeen. Käyköön hyvästä esimerkistä se että nytkin, kuten usein näissä äänestyksissä, kysyin kultiltani mitä mieltä hän on näistä kolmesta vaihtoehdosta. Eka kommentti oli "eikös nämä ole aika vanhoja bändejä". Eipä siihen ollut mitään lisäämistä  :D

Lisätään nyt vielä aiheeseen että olen vilpittömästi yllättynyt Kolmannen Naisen suosiosta. Tunnustan luulleeni että Popeda pyyhkii pöytää mennen tullen. Hyvä kun näytätte ettei tarvitse arvuutella  :)