https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Musaäänestys: Aerosmith vs. Bon Jovi vs. Def Leppard

Mistä musasta tykkäät eniten?


  • Äänestäjiä yhteensä
    40

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Vai joudutko äänestämään bändiä joka ärsyttää vähiten  ;D  Joka tapauksessa, voimaballadit sujuvat näiltä jokaiselta ja on sitä rokattukin pitkien urien aikana. Näiden kolmen bändin parhaat vuodet ovat ehkä jo takanapäin mutta melkoisia hittejä ovatkin aikoinaan levyttäneet.
 
Heh, kerrankin helppo äänestys. :)
Bon Jovi oli ensimmäinen bändi, jonka kanssa meikäläinen oppi kuuntelemaan rokketirollia, joten valinta oli helppo. :)
 
Tässä kohtaa pitää äänestää vähiten ärsyttävää. Aerosmith ja Def Leppad ei ole erityisesti koskaan kolahtanut, mutta muistan Bon Jovin Runaway olleen ilmestyessään mielestäni hyvä biisi ja kestän kuunnella sitä edelleen. Eli tämän ensialbumin takia Jovi, viimeisen parin kymmenen vuoden tuotantoa ei juuri ole kestänyt kuunnella, koska inhoan pateettisia "voimaballadeja".
 
Bon Jovin 3 ekaa oli hyviä levyjä. Noita äänestyksen muita bändejä en kuuntele muuten kuin vahingossa radiosta.
 
Def Leppard kelpaa aina, Aerosmithillä on hetkensä, Bon Jovilla ei koskaan.

Yllättävästi, tästä tietämättä kuuntelin eilen illalla lenkillä Get A Grip sisältöä, melkein kokonaan.. Todella hieno levy! Silti DL on ihan suosikki materiaalia!
 
Tykkään näistä kaikista bändeistä mutta...
Aerosmith teki ihan pitelemättömän Rocks -albumin vuonna 1976. Siitä eteenpäin vaisumpia tekeleitä kunnes virkosi vuonna 1987 Permanent vacationin myötä. Bändin ura on ollut harmillisen epätasaista makuuni.

Sen sijaan Bon Jovi on miellyttänyt minua nimenomaan tasaisuudellaan. Ei varsinaisia huipputeoksia mutta taattua bonjovia koko tuotanto.

Def Leppardin tiesin kyllä ennen vuonna 1987 julkaistua Hysteriaa mutta sen myötä meistä tuli kaverit. Tasaista suorittamista Leppardeillakin mutta parhaat styget ansaitsevat ääneni tässä äänestyksessä  :)
 
juupeli sanoi:
Sen sijaan Bon Jovi on miellyttänyt minua nimenomaan tasaisuudellaan. Ei varsinaisia huipputeoksia mutta taattua bonjovia koko tuotanto.
Jovin “fani” olen ollut 1985 tai 1986 lähtien jolloin sain sen aikaiselta alakoulun luokkakaverilta 7800 Fahrenheitin c-kasetille nauhoitettuna. Sen jälkeen tuli ostettua joka levy aina viime vuosiin saakka. Kahta uusimpaa en enää ole ostanut koska Richien lähdön jälkeen joku viimeinen “isku” siitä musiikista on puuttunut. Sekä levyillä että youtube videoiden perusteella myös keikoilla. Alkuperäinen saundi vain jotenkin on poissa.

Paikanpäällä en ole nähnyt sitten Richien lähdön, sitä ennen seitsemän kertaa tuli käytyä katsomassa.

No, äänestin kyseistä bändiä siitä huolimatta. Def Leppardia tuli myös joskus nuorempana ajoittain kuunneltua, Aerosmithiä vähemmän.
 
Tässä on hyvänä esimerkkinä kolme bändiä jotka on mielestäni ok. Aerosmithin tuotannosta tykkään tietyiltä osin, syistä joita juupelikin edellä luetteli. Tuotanto on hyvin epätasaista. Useita todella hienoja kappaleita.

Bon Jovilta taas ihan mielellään voin kuunnella alkupään tuotantoa. Mulle Keep the Faith on jonkinlainen vedenjakaja. Sitä vielä voi satunnaisesti kuunnella. Myöhempi tuotanto ei kolahda. En jaksa kuunnella paljon. Vain satunnaisesti. Eka levy on mieluisin. New Jersey:llä on myös hienot hetkensä. Nykyversio bändistä on youtubeklippien perusteella aika surullista kuultavaa. Jonilla on mennyt ääni ja ilman Samboraa bändi on vain varjo.

Def Leppard. Joitain tarttuvia ralleja. En ole koskaan erityisemmin tykännyt. Jotenkin teennäisen kuuloista ja valitettavasti mun korviin ylituotettua sekä paikoin ärsyttävän tyhjänpäiväisesti soitettua kamaa. Eikä asiaa auta yhtään yksikätinen rumpali. Ei jaksa "massiivista" peruskomppia ilman mitään kikkailua.

Valintani siis Aerosmith.
 
tuRboman sanoi:
Def Leppard. ... Jotenkin teennäisen kuuloista ja valitettavasti mun korviin ylituotettua sekä paikoin ärsyttävän tyhjänpäiväisesti soitettua kamaa. ...

Tätä kommenttia kun aikani makustelin niin en voi muuta kuin olla samaa mieltä. Onhan se Leppardin musa melkoista äänivallia. Se ei kuitenkaan häiritse minua  :)  Sille on selvästikin löytynyt oma paikkansa kuunteluissani. Todennäköisesti siihen on auttanut tykästymisaikakauden muu musiikillinen tarjonta 80-luvulla. Kiva lukea miten kukakin musaan suhtautuu ja saada siten itsekin uusia näkökulmia asioihin.
 
Paukku sanoi:
Pystyykös joku nimeämään soitetut biisit lonkalta? Tai edes minkä elokuvan musiikkia tarjoillaan?

Tykkään Leppardista akustisena. Oli tuossa setissä tuttuja biisejä mutta nimetä ne. Huh. Ekaan en saanut otetta vaikka tuttua siinäkin oli. Sitten tuli Right now, vai olikohan se pelkkä Now. Kolmantena When love and hate collide. Have you ever needed someone ja vikana Two steps behind. Oikeinkirjoitus voi olla vähän sinnepäin.

Yhteisestä teemasta tai leffasta minulla ei ole mitään käsitystä. Kerro Paukku lisää. Kiva kun kaivoit vanhan äänestyksen esiin. Tiukkaa taistelua edelleen  8)
 
juupeli sanoi:
Tykkään Leppardista akustisena. Oli tuossa setissä tuttuja biisejä mutta nimetä ne. Huh. Ekaan en saanut otetta vaikka tuttua siinäkin oli. Sitten tuli Right now, vai olikohan se pelkkä Now. Kolmantena When love and hate collide. Have you ever needed someone ja vikana Two steps behind. Oikeinkirjoitus voi olla vähän sinnepäin.

Yhteisestä teemasta tai leffasta minulla ei ole mitään käsitystä. Kerro Paukku lisää. Kiva kun kaivoit vanhan äänestyksen esiin. Tiukkaa taistelua edelleen  8)

Ihan hyvästihän nuo lonkalta löytyi  :)

Where Does Love Go When It Dies
Now
When Love & Hate Collide
Have You Ever Needed Someone So Bad
Two Steps Behind

Two Steps Behind on elokuvasta Last Action Hero