https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Hyvä mutta puhkisoitettu biisi

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Tämä aihe tuli mieleen kun kuuntelin Blind Boys of Alabaman tunteikasta laulua. Yksi styge sitten pisti miettimään. Hyvä biisi kuin mikä mutta niin puhkisoitettu korvissani ettei se anna enää mitään. Ei olla kaukana siitä että alkaa jo ärsyttämään. Versio kuin versio, ei jaksa kuunnella.

The House of the Rising Sun

Animalsien versio on jäänyt parhaiten mieleen ja senkin tulin kuunnelleeksi tässä tovi sitten. Mainio tarina biisistä:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_House_of_the_Rising_Sun

Mikä hyvä, ennen niin mieluinen biisi ei enää ylitä kuuntelukynnystäsi  :)
 
juupeli sanoi:
...Yksi styge sitten pisti miettimään. Hyvä biisi kuin mikä mutta niin puhkisoitettu korvissani ettei se anna enää mitään. Ei olla kaukana siitä että alkaa jo ärsyttämään. Versio kuin versio, ei jaksa kuunnella.

The House of the Rising Sun

Animalsien versio on jäänyt parhaiten mieleen...
Minä en ole vielä aivan noin kyllästynyt ja kappale soi tasaisin väliajoin edeleen autossa, oma-tekemältä kokoelmalta.
Mutta varsinainen asia, miksi tartuin tähän kappaleeseen, on suomalaisversio tästä biisistä.
Tarkoitan sitä Lasse Mårtensonin esitystä, menneiltä vuosilta.
Olen kokenut aina hiukan myötähäpeää, kun sitä yli-sliipattua versiota vertaa The Animals:n hieman karheaan esitykseen.
Sitä ei kyllä jaksa kuunnella, vaikka ei puhki vielä olisikaan.
 
Paranoid ja Smoke on the water. Mahtavat biisit mut aika usein tulee vieläkin vastaan.
 
Piti oikein perehtyä tuohon Napalm Deathiin ja juu, ehdin kiireiltäni kuuntelemaan myös koko videon  :)  Kaikenlaisia ovat tehneetkin  ;D
 
Iron Maiden: The Trooper, Fear Of The Dark ja Can I Play With Madness?

Metallica: Enter Sandman, Nothing Else Matters ja Memory Remains.

Kiss: I Was Made For Loving You, Lick It Up ja Crazy Nights.

En tiedä onko nuo edes hyviä biisejä mutta puhkisoitettuja ainakin.
 
///M sanoi:
En tiedä onko nuo edes hyviä biisejä mutta puhkisoitettuja ainakin.

Juu, kyllästyminen on se pääpointti tässä säikeessä, ajatuksena myös se että on biisistä joskus tykännyt ja liikaa kuultuna alkanut jo tökkiä  :)
 
Heh, yhtään täällä edellä mainittua biisiä en ole kuullut radiossa soitettavan ainakaan viiteen vuoteen, pl. Paranoid jossain mainoksessa vastattain.
 
Dion Holy Diver on soitossa säännöllisesti Radio Rockilla. Hyvä biisi mutta jokin raja.
 
Vaikka Moorea hieman fanitan, niin samat sanat. Ei vaan jaksa. Mutta tämä on pahin

Should I Stay or Should I Go http://g.co/kgs/mz53UW

Inhoan koko biisiä ja esittäjää. Ja sitten sitä työnnetään tasaisin välein eetteriin. Aivan kauheaa! Heti pois jos vaan voi.
 
Olimme tässä kerran tilanteessa jossa tuRboman pääsi ystävällisesti tiedustelemaan eikö minulla ole Dire Straitsin tuotannosta tekemässäni kokoelmassa Money for nothing -biisiä. Selitin hieman nolona ettei ole koska olen niin kyllästynyt siihen. Nyt sitten styge sattui kohdalle kun kuuntelin Brothers in arms -albumia. Mukavankuuloinen biisihän se on mutta aloin jo loppua kohden taas tympääntymään. Ja vanhana Status Quo diggarina olen sentään tottunut yksitotiseen renkutukseen  ;D
 
juupeli sanoi:
Tämä aihe tuli mieleen kun kuuntelin Blind Boys of Alabaman tunteikasta laulua. Yksi styge sitten pisti miettimään. Hyvä biisi kuin mikä mutta niin puhkisoitettu korvissani ettei se anna enää mitään. Ei olla kaukana siitä että alkaa jo ärsyttämään. Versio kuin versio, ei jaksa kuunnella.

The House of the Rising Sun

Animalsien versio on jäänyt parhaiten mieleen ja senkin tulin kuunnelleeksi tässä tovi sitten. Mainio tarina biisistä:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_House_of_the_Rising_Sun

Mikä hyvä, ennen niin mieluinen biisi ei enää ylitä kuuntelukynnystäsi  :)

Tässä vielä yksi versio biisistä mitä epäilen, että et ole vielä kuullut:

Itse biisi alkaa joskus 1:50 kohdalla. Toimii omalla kohdalla ja Ivanin rosoinen ääni sopii kappaleeseen erinomaisesti.
 
Juu, ei ihan mielimusaani mutta kyllähän tuossa tarttumapintaa oli. Ei pahinta örinää tuo laulu. Biisikin oli ajoittain tunnistettavissa  ;D  Videoon oli panostettu. Piti hieman googlailla mitä nämä Model Mutiny 7 deadly girlsit oikein ovat... Ulkomusiikilliset jutut kiinnostavat myös  :)
 
Kaikki radio Novalla soitetut kappaleet. Näin ainakin oli joskus, nykytilasta en tiedä onko parannusta tehty..
 
Erinomainen esimerkki kuten myös siitä että tuohon en ole, hetkinen... 45 vuodessakaan vielä kyllästynyt  :D
 
juupeli sanoi:
Erinomainen esimerkki kuten myös siitä että tuohon en ole, hetkinen... 45 vuodessakaan vielä kyllästynyt  :D

Hieno biisi tuo Caroline! Money For Nothing on paikkansa tässä ketjussa ansainnut.
 
Eppujen tuotanto tökkii. Samoin useat Juicen biisit. Liika on liikaa.
 
OT:
Olin keväällä juniorin 6 lk:n leirikoulun mukana Englannissa, ja eräässä yksityiskoulussa vieraillessamme koulu tarjosi lounaan. Siinä rehtorin kanssa jutellessamme kävi ilmi, että hän oli oikea hard core Quo -fani. Olimme yhtä mieltä siitä, että On The Level on viimeinen oikea LEVY. Myöhempikin tuotanto on hyvää, mutta ei siinä ole enää samaa särmää.
Meinasi aika loppua kesken höpötellessä.

Tässä pari muuta kandidaattia
Tämäkin reilu 40 v
Get it on
https://www.youtube.com/watch?v=wZkTh_T75QY&index=7&list=RDjZHH7gsKbE0

Vähän tuoreempi kotimainen
Sandstorm
 
Meillä oli joskus jenkkiauton kojetaulussa maalarinteipin pätkä johon vedettiin viiva aina kun paikallisradiosta tuli eppujen vuonna 85. Se tuli aika äkkiä täyteen. Sama tahti jatkuu edelleen ja tästä on 20 vuotta aikaa.
 
juupeli sanoi:
Olimme tässä kerran tilanteessa jossa tuRboman pääsi ystävällisesti tiedustelemaan eikö minulla ole Dire Straitsin tuotannosta tekemässäni kokoelmassa Money for nothing -biisiä. Selitin hieman nolona ettei ole koska olen niin kyllästynyt siihen. Nyt sitten styge sattui kohdalle kun kuuntelin Brothers in arms -albumia. Mukavankuuloinen biisihän se on mutta aloin jo loppua kohden taas tympääntymään. Ja vanhana Status Quo diggarina olen sentään tottunut yksitotiseen renkutukseen  [emoji1]
Tuosta Money for Nothingista ...
Itse lukeudun jonkinmoiseksi HC-faniksi mitä tulee Dire Straitsiin ja Mark Knopflerin soolouraan. En ole kuitenkaan koskaan pitänyt Money for Nothingia kummoisenakaan biisinä. Ei esim. omalla asteikollani mahdu edes Top20:een Dire Straitsin kappaleista. Äsken tsekkasin Spotifysta soittolistani ”Best of Dire Straits & Mark Knopfler”. Eli siis myös soolouran kappaleita on tuolla listalla. Näkyy olevan 53 kappaletta ko. listalla ja ei ole Money for Nothing tuolla listalla.
 
Huikko sanoi:
Meillä oli joskus jenkkiauton kojetaulussa maalarinteipin pätkä johon vedettiin viiva aina kun paikallisradiosta tuli eppujen vuonna 85. Se tuli aika äkkiä täyteen. Sama tahti jatkuu edelleen ja tästä on 20 vuotta aikaa.

Juu, viimeksi tänään kuullut radiosta tämän.