https://yliteippaus.fi/

Musaäänestys: AC/DC vs. Metallica

Kumman musasta tykkäät enemmän?


  • Äänestäjiä yhteensä
    59

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Pientä piristystä Musa-alueelle. Muodostetaan musiikillisia "taistelupareja" ja äänestetään kumman musiikki on Autostadiumin musadiggareiden mielestä parempaa. Aloitan raskaammalla rokilla. Kumpikaan bändi ei tarvitse esittelyjä mutta perustelut valintaasi kiinnostavat. Aina parempi jos tykkäät molemmista mutta nyt joudut laittamaan musat järjestykseen. Jos taas nämä eivät edusta musamakuasi, äänestä silloin vähemmän huonoa  :)

Tekemääsi valintaa voi toki korostaa osuvin tubelinkein yms.
 
Hieman hassu äänestys, koska niin erilaisista yhtyeistä ja musiikista kyse  :)

AC/DC on minun valintani. Vaikka en kummankaan yhtyeen ultimate faniksi tunnustaudu, niin AC/DC toimii lähes aina. Keikallakin on tullut käytyä ja hyvä veto oli stadikalla joitakin vuosia sitten. Perinteinen "muuntumaton" rock/hard rock vaan toimii tällä yhtyeellä.

Nykyinen AC/DC onkin sitten jotain sellaista, etten ole varma voiko sitä enää samaksi yhtyeeksi kutsua.

Kumpikin yhtye tehnyt joka tapauksessa hyvän määrän loisto biisejä.
 
Mä en ole ikinä digannut Metallicasta, mutta uusimmassa levyssä oli munaa ja piti ihan ostaa!

Mutta jos pitäisi valita noista kahdesta, niin ehdottamasti AC/DC tosin sekin meni pilalle, kun joku saatanan Axl Rose palkattiin solistiksi!
 
Arms sanoi:
Hieman hassu äänestys, koska niin erilaisista yhtyeistä ja musiikista kyse  :)

Uutta äänestystä vähemmän hassuista pareista vaan tulemaan  ;D

-karppa- sanoi:

Aikoinaan musalehdistö asetteli brittiheviä vastakkain ja silloin Iron Maidenia pidettiin Judas Priestin haastajana. Lisää vaan taistelupareja  :)
 
AC/DC, koska jo vaihto-oppilaana 80-luvun alussa jäi soimaan korvaan.
 
Arms sanoi:
Hieman hassu äänestys, koska niin erilaisista yhtyeistä ja musiikista kyse  :)

Näin. Mutta tässähän tavallaan piileekin sellainen kiva knoppi, että moni pitää näistä molemmista vaikka ne hyvin erilaisia ovatkin.

Mun valinta AC/DC. Koska Rock. AC/DC on niin perus hard-rock bändi kuin joku voi olla. Siinä on kaikki tarvittava eikä mitään ylimääräistä. Koskaan eivät lähteneet kosiskelemaan mitään toisten genren kuulijoita, vaan aina samalla linjalla. Simppeliä ja rajua jytää. Ja mahtavat laulajat.

Metallica on kova. Mutta mulla on siihen sellainen love/hate suhde. Toisinaan tykkään ja toisinaan en jaksa yhtään kuunnella. Ovat suoltaneet paljon ala-arvoista kökköä minun mittarilla. Ja varsinkin livetallenteilla koko soitto on usein melko kauheaa kuultavaa.
Kuitenkin näistä moitteista huolimatta kovia älppäreitä iso nippu. Ja karppaa mukaillen pidän viimeisintä levyä varsin onnistuneena heavy plättynä. Hienoja riffejä ja kunnon junttaamista. Just sitä mikä Metallicassa on minun makuun hyvää.

Ääni siis AC/DC:lle koska se toimii mulle aina.
 
Metallica! Koska raskaampana hivelee enemmän minun korviani. Miten teinipojat tekivätkään niin uskomattoman kovan ensilevyn?

AC/DC toimii myös, mutta enemmän semmoisena perusvarmana rokkitaustamusana. Autoillessa ehkä juuri parhaimmillaan.
 
Metallicahan pärjää hyvin äänestyksessä. Viesteistä voisi saada ihan toisenlaisen käsityksen.

Minulla menee AC/DC edelle tasaisuudellaan joka siis on positiivinen juttu meikäläiselle. Kummaltakin löytyy paljon hyvää kuunneltavaa  :)
 
-karppa- sanoi:
Mä en ole ikinä digannut Metallicasta, mutta uusimmassa levyssä oli munaa ja piti ihan ostaa!

Mutta jos pitäisi valita noista kahdesta, niin ehdottamasti AC/DC tosin sekin meni pilalle, kun joku saatanan Axl Rose palkattiin solistiksi!
+1
Eikös vielä jossain keikalla istunut rullatuolista laulaen 8)
 
Vaikka Metallican tuotannossa on ihan käsittämätöntä sontaa, mm. Lou Reedin kanssa taiteiltu Lulu, niin onhan se sentään orkesterina jotain muuta kuin lepakkoasennossa oleva Eppu Normaali, eli useampi kuin kolme biisiä on mahdollista erottaa toisistaan.

Itselläni lienee heikko musiikkimaku, kun S/T:n lisäksi uppoaa Load, Reload ja jopa Garage Inc., hienosta S&M:stä puhumattakaan.
 
Olen "tajunnut" AC/DC:n vasta kun aloitin kitaransoiton. Metallican löysin 30 vuotta aikaisemmin ja Ride/Master/Justice aikakausi jo yksinään riittää viemään ääneni sinne.
 
Ehdottomasti Aussit! Metallica on ihan jargonia vanhalle Glam/Ränttätänttä miehelle :rolleyes:.
 
En ole koskaan perustanut kummastakaan yhtään. Joka on aika jännää kun hyllystä löytyy hyvin samanlaista musiikkia kymmeniltä eri artisteilta.

Metakka tekisi mieli sanoa Mustainen vuoksi. Mustaine on yksi kolmesta sanoittajasta joille olen kateellinen.
Tosin lyriikkapuoli on täysin Megadethin ajan juttu.

AC/DC:n levyjä minulla oli joskus Highway to hell ja siitä jäi mieleen kappale Touch too much.
Jos se nyt oli sillä levyllä edes...

Autossa on USB-tikulla joku 18000 kappaletta kaikenlaista ja katsoin, että siellä ei ollut yhtään metallicaa ja yksi kappale AC/DC:tä nimeltään Two's Up, josta tykkään. Äänestin ausseja.
 
Tässähän on vastassa kaksi dinosaurusta, mutta mutta mites aikojen alusta kaksi dinosaurusta, Beatles - Rolling Stones, itse tuota miettinyt ja jos jotenkin tuntuu et jos noista nimeää toisen niin pyllistät toiselle, kumpaakin tuli aikoinaan kuunneltua tasapuolisesti.
 
dominik sanoi:
Tässähän on vastassa kaksi dinosaurusta, mutta mutta mites aikojen alusta kaksi dinosaurusta, Beatles - Rolling Stones.

Jep. Tunnustan että ajattelin lähteväni tuosta parista liikkeelle. Korostan että näitä äänestyksiä voi ja saa laittaa kuka tahansa tänne musa-alueelle. Ei palvele mitään tarkoitusta että vain minä näitä väsäisin. Ideoikaa vapautuneesti, laulajia, muusikoita jne. Eikä jämähdetä vain rokkiin  :)
 
No laitetaan helpompi. Ruuvimeisseli vs Lihapiirakka.