https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Jouluaiheinen musiikki

Kuunteletko jouluaiheista musiikkia mielelläsi?

  • Jouluaiheinen musiikki on minulle tärkeää

    Ääniä: 11 20,8%
  • Ei haittaa, vaikka joulumusiikkia kuuluu jo hyvissä ajoin ennen joulua

    Ääniä: 10 18,9%
  • Arvokkainta on perinteinen joulumusiikki

    Ääniä: 18 34,0%
  • Pidän eniten kevyestä joulumusiikista

    Ääniä: 10 18,9%
  • Inhoan joulumusiikkia

    Ääniä: 6 11,3%
  • Minua ärsyttää, kun joulumusiikkia tungetaan joka tuutista

    Ääniä: 19 35,8%
  • Ei voisi vähempää kiinnostaa

    Ääniä: 8 15,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    53

Quality

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
18.12.2013
Itse pidän joulumusiikista, se virittää joulun tunnelmaan jo jonkin verran ennen joulua. Kuuntelen mielelläni esim. Jouluradiota, josta tulee enimmäkseen hyvää joulumusiikkia.

Korjasin otsikon kirjoitusvirheen. - Quality -
 
Itse en ole jouluihmisiä mutta vaimo on! Ja tarkoittaa jouluradion kuuntelua kotona, autossa, jokapaikassa! No eipä juurikaan haittaa. Joululauluista koskettavimpina tulee mieleen Veskun-sydämeeni joulun teen ja varpunen jouluaamuna! Musiikkiin liittyvänä herkistää myös aattona tulevan lumiukon musiikki-Walking in the air!
 
Minulle joulumusiikki on lähes tärkeintä joulussa. Focceristilla olikin jo listalla hyvää joulumusiikkia. Jatketaan listaa: O Holy Night, When a Child was Born sekä tuoreempi kotimainen Tulkoon joulu.
 
Itse saan melkein ihottumaa joululauluista kun ne alkaa soimaan jokaisessa kauppakeskuksessa jo marraskuussa. Varsinkin suomalaiset joululaulut on kaikessa masentavuudessaan ihan karmeita, vai mitä sanotte sanoituksesta esim. "hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä..." jossain joululaulussa tämä oli.

Ainoa joululaulu joka pitää joka joulu muutaman kerran kuunnella on O'holy Night Brian Setzer Orchestran esittämänä. No, onhan tuo hieno kappale muutenkin toisaalta, mutta tuo versio on siitä vähän kevyempi, ei niin pateettinen.
 
Vähän turhan kahtiajakoinen tämä äänestys, kevyt joulumusiikki kuvastanee mieltymystäni eniten, muttei sitäkään liikaa.
 
-P- sanoi:
Itse saan melkein ihottumaa joululauluista kun ne alkaa soimaan jokaisessa kauppakeskuksessa jo marraskuussa.

Ja tuossa Napapiirillä ne soi 24/7 ympäri vuoden :p Mutta joo, tuo kauppakeskusten aina vain aikaisemmin alkava joululaujen renkutus ärsyttää, jouluna niitä on mukava kuunnella joulupuuhastelujen taustamusiikkina.
 
Pekka T sanoi:
Vähän turhan kahtiajakoinen tämä äänestys, kevyt joulumusiikki kuvastanee mieltymystäni eniten, muttei sitäkään liikaa.

Tarkensin yhtä vaihtoehtoa koskemaan "perinteistä" joulumusiikkia. Ehkä se kuvaa parhaiten myös noita jo mainittuja suosikkikappaleita.

Ja omaa ääntä voi muuttaa poistamalla aiemmat valinnat ja äänestämällä uudestaan.
 
Joululaulut on ihan jees jos saa itse valita missä, milloin ja miten...

Onneksi radiokanavista ei tule pakkosyöttönä, tai ainakin sellaisen kanavan löytää josta tulee ihan sitä perusmusiikkiakin..

Pari suosikkia löytyy, niistä myöhemmin lisää, jos muistan..
 
Ei voisi vähempää kiinnostaa, ja itseasiassa ärsyttää ja inhoan joulumusiikkia. Mieluummin jotain raskasta metallimusiikkia, jos musiikkia pitää olla.
 
Lasken itseni musiikin ystäväksi joten kyllä joulumusiikillekin oma sijansa on. Sopivasti ajoitettuna sillä on kiva luoda tunnelmaa. Pakkosyöttö ärsyttää.
 
Kaupoissa ja radiossa en jaksa joulurenkutuksia onneks ne voi välttää kauppavalinnoilla ja kanavaa vaihtamalla, yksi joululaulu on mistä pidän...ja se on varpunen jouluaamuna, veskun laulamana. 8)
 
Oon mieheksi ehkä poikkeuksellisen paljon jouluihminen. Ja musiikki juuri on tunnelman luoja- kuuntelen ja soitankin jonkin verran.  Tänä vuonna poikkeuksellisesti vain yksi joulusoitto keikka.  Ja miniä uhkas järjestää aatoksi meille koti/perheorkesterin soittelot&laulelot- piano,  puhaltimia ja viulu löytyy ko kokoonpanossa.

Pidän  sekä uusista että vanhoista sovituksista. Pentatonix tän vuoden positiivinen yllättäjä. Raskasta joulua ei ertyisemmin kolahda kun eivät oikein vedä tyylillään vaan yrittävät matkia liiaks tenoreita.  Äsken hetken kuuntelin Tuomaan torilla jazzahtavaa tiernapoika esitystä.
Carolan Taivas sylissäni yksi tän hetken suosikeista.

Jotenkin musalaite hankinnatkin keskittyy joulun aikaa- vuosi sitten Sonos ja tänä vuonna UE mini boom bt kaiutin.
 
Vastauksena kolme alimmaista. Onneksi enää kolme kertaa joutuu käymään kaupassa ennen aattoa.
 
Kaupoissa tuota nyt hieman sietää, mutta kun hameväki rupesi sitä samaa kauppaversio joulukamaa tunkemaan kotonakin taustameluksi niin "ei pysty" :eek:

Jouluaattona muutamat perinteiset kipaleet sallittakoon.
 
Autossa muutama joululaulu -levy kuunneltavana, yleensä aloitan 1.adventin aikaan ja lopettelen joulun/uudenvuoden tietämissä niiden pyörityksen - tuo virittää jouluun kaiken työkiireen keskellä.
Kauppojen musiikki on vaan taustahälyä, johon ei huomiota kiinnitä.

Radiota tarttis sen verta kuunnella, että kuulis sen "perinteisen" joululaulun ees kerran - enempää sitä ei jaksa
eli Juicen Sika
 
Spotifystä voi hakea fiilikseen sopivaa, myös jouluna. Esimerkiksi Jarkko Aholan uusin joululevy, jota äsken kokeilin - toimii.
 
Kultin pyynnöstä hain tubesta meille kuunneltavaksi hänen lempijoululaulunsa. Tiesin kyllä laulajan taidot ennestään. Paras hetki tulee juuri ennen loppua kun vedetään oikein korkealta.

Ehdotin että kyllä tänne voi rekisteröityä ja kirjoitella juttujaan. Ei  :rolleyes:  Joten laitetaan meikäläisen nimiin tämä.


Muoks. Kas, tasasia satasia napsahti lasiin, hyvään tarkoitukseen meni  ;D
 
Tämän päivän ohella voi vielä huomenna kuunnella joululauluja - sitten on kiintiö täynnä. Hautausmaareissulla autossa soi kimara Juicen joulutunnelmointia:

Kuusessa ollaan
Sika
Jouluvirsi
Joulupukkivukki

Jos huomenna innostun, saatan soittaa ja laulaa muutaman joululaulun näin perhepiirissä :eek:  :)
 
juupeli sanoi:
Kultin pyynnöstä hain tubesta meille kuunneltavaksi hänen lempijoululaulunsa. Tiesin kyllä laulajan taidot ennestään. Paras hetki tulee juuri ennen loppua kun vedetään oikein korkealta.

Ehdotin että kyllä tänne voi rekisteröityä ja kirjoitella juttujaan. Ei  :rolleyes:  Joten laitetaan meikäläisen nimiin tämä.


Muoks. Kas, tasasia satasia napsahti lasiin, hyvään tarkoitukseen meni  ;D

Kerro kultillesi terveisiä, että hänellä on upea joulumusiikkimaku :).
 
juupeli sanoi:
Lasken itseni musiikin ystäväksi joten kyllä joulumusiikillekin oma sijansa on. Sopivasti ajoitettuna sillä on kiva luoda tunnelmaa. Pakkosyöttö ärsyttää.

Enpäs muistanutkaan että tässä ketjussa oli myös äänestys ja keskustelua siitä. Tuota lainaukseni mieltä olen edelleenkin, mihin se miehen mieli nyt kahdessa vuodessa muuttuisi  :rolleyes:

Oma joulumieleni kohosi hetkelliseen huippuunsa kun löysin kirjastosta aivan mahtavan joululevyn mukaani. Aina yhtä hyvä-ääniset Alabaman sokeat pojat ovat tehneet joululevyn, Talkin' Christmas! Ovat vielä napanneet mukaan tunnelmaan henkilön nimeltä Taj Mahal. Tämä yhdistelmä on yhtä juhlaa. Yksi maistiainen, jos uppoaa otolliseen maaperään, suosittelen kuuntelemaan albumin muitakin biisejä.

Blind Boys of Alabama & Taj Mahal : What Can I Do?