https://tummennuskalvot.fi/

Operaattoreiden viihde-paketit

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Tarpeeksi hyvän nettiyhteyden päässä vaihtoehto on teleoperaattorin viihdepaketti, johon kuuluu mahtava määrä ajastettua tallennustilaa.

Erillisten kovalevyjen suhteen olen parilta kaverilta kuullut toimintavarmuusongelmista ajastuksien kanssa. Toivottavasti uusimmat laitteet ovat jo toimintavarmoja. Meillä on Elisan viihdepaketti, jossa tallennustilaa on hurjasti. Vanhan, tallentavan Topfieldin vein äidilleni heidän samanlaisen laitteen rikkoonnuttua. Hyvin sekin meillä toimi Elisa -viihteen rinnalle kytkettynä.
 
Markku J sanoi:
Erillisten kovalevyjen suhteen olen parilta kaverilta kuullut toimintavarmuusongelmista ajastuksien kanssa. Toivottavasti uusimmat laitteet ovat jo toimintavarmoja. Meillä on Elisan viihdepaketti, jossa tallennustilaa on hurjasti.

Meillä tuo kovalevytallennus on kyllä pelannut kuin se kuuluisa wc, ei siis ainuttakaan häiriötä tai huti mennyttä tallennusta, telkku on Sony.
Meillä on nykyisin myös Sonera viihde ja tallennukset kyllä pelaa, mutta purkkeja saa silloin tällöin olla boottailemassa ja se jos joku hatuttaa :-\
 
Sama toistuva boottaus tarvitaan Elisan purkillekin. Se menee tilttiin, jos kanavia vaihtaa vähänkään nopeasti. Pitää odottaa, että kuva tulee ruudulle kunnolla näkyviin ennen kuin painaa taas kanavanvaihtonappulaa. Surkea laite. Made in Ukraine.
 
Itselläni on ollut Maxivisionin IPTV käytössä n. 1,5 vuotta ja tuo on kyllä pelannut hienosti. Tallennustilaa peruspaketissa ei ole kuin 5h, mutta muutamalla kympillä tuota voi halutessaan kasvattaa. Itselleni kyllä riittää tuo 5h vallan hyvin, koska harvoin tuolta tulee mitään sellaista, mitä pitäisi talteen saada. Tässäkin samoja tallennusestoja tietyissä kanavissa, mutta käsittääkseni samat estot myös muiden toimittajien kautta.

Mitään buuttausongelmia ei ole ollut. Itselläni tuo purkki ei ole koskaan valmiusvirrassa vaan katkaisijasta aina kaikki vehkeet tulille. Käynnistys tuossa on aika hidas (~1min luokkaa), jos ei pidä valmiustilassa, mutta ei haittaa itseä.

Peruspaketti maksaa 6e/kk ja sillä tulee peruskanavien lisäksi mm. Discovery ja Euro Sport. Lisäkanavia voi sitten tilailla yksitellen tai paketeissa ja mielestäni hinnat on aika kohtuullisia ainakin tietyille paketeille.

Palveluntarjoajan mukaan 2-8M nettiyhteys riittää ja HD-laatuun tuo 8M. Omalla 100M valokuidulla ei ole ollut mitään ongelmia HD-kanavienkaan kanssa.
 
Ironic32 sanoi:
Tässäkin samoja tallennusestoja tietyissä kanavissa, mutta käsittääkseni samat estot myös muiden toimittajien kautta.

Tämä unohtuikin mainita tuosta surina viihteestä, ja niin se muuten unohtui mainita siltä myyjältäkin :mad: On todella raivostuttavaa kun joitakin kanavia ei voi tallentaa lainkaan ellei ole kovalevyllä varustettua boksia, boottausten ohella tämä on toinen ärsytys joka todennäköisesti ratkaisee sen ettei soppari jatku kun määräaikaisuus loppuu.
 
Meillä hoitaa tallennukset ns perinteinen Humaxin valmistava HDPVR1000-C jota kutsutaan myös wbox nimellä. On kyllä pirun varmatoiminen boksi.ei tarvi buuttailla ns ikinä.ja jokainen tallennus/ajastus on toiminut.
Huonoina puolina on sitten rajallinen 1T tallennustila eikä tuossa ole tallenteen editointi mahdollisuutta samaan tapaan kuin oli edellisessä Topfieldissä.Ongelma lähinnä siinä kun EPG;ssä on leffalle on kanavalla varattu yleisesti aikaikkunana se 2h vaikka leffa ei kestäisi kuin 90 min niin se ylimääräinen 1/2h syö sitä tallennustilaa.sillä siitäkin pääsis eroon kun viitsis googlata leffan oikean keston ja vaihtas ajastuksen manuaalisesti.
No mahtuuhan tuonne silti se reilun 30 HD-leffan kirjasto.
Ei puutu kuin aika ja into koska niitä kerkee katsoo ;D

Ja mikä parasta n 180 kanavaa näkyy ja kk hinta 0€
 
Maksukanavia näillä viihdepaketeilla ei voi tallentaa -  kuulemma tekijänoikeusperusteilla. Se on harmillista. Jotenkin se tuntuu oudolta, jos tilaaja kanavista kuitenkin maksaa. Silloin olettaisin, että tallennus omaan käyttöön olisi sallittua.
 
Markku J sanoi:
Maksukanavia näillä viihdepaketeilla ei voi tallentaa -  kuulemma tekijänoikeusperusteilla. Se on harmillista. Jotenkin se tuntuu oudolta, jos tilaaja kanavista kuitenkin maksaa. Silloin olettaisin, että tallennus omaan käyttöön olisi sallittua.
Tätä oon kanssa kironnu kun paljon nauhotettavaa olisi. Teostomafia on syypää tähänkin "ominaisuuteen" Piru sinut periköön Kotilainen!!!
 
Markku J sanoi:
Maksukanavia näillä viihdepaketeilla ei voi tallentaa -  kuulemma tekijänoikeusperusteilla. Se on harmillista. Jotenkin se tuntuu oudolta, jos tilaaja kanavista kuitenkin maksaa. Silloin olettaisin, että tallennus omaan käyttöön olisi sallittua.

Varsinkin kun kovalevylle niitä saa tallentaa, niin tuntuu vielä oudommalta :rolleyes:
 
Itsellä ei ole tuosta Maxivisionin tarjonnasta kuin tuo peruspaketti ja dokkaripaketti. Taitaa siinä joku kanava olla, joita ei voi tallentaa. Eniten ihmetyttää, miksei esim. Ylen HD-kanavia voi tallentaa, vaikka normi SD-suttua voi? Eipä silti, edelleenkään en tuota tallennusominaisuutta oikeastaan mihinkään tarvi.

Onkos muuten noissa Elisan/Soneran viihdepaketeissa mahdollista etäajastaa noita tallennuksia? Ei ole tullut perehdyttyä. Laatikosta löytyy tuo DNA:n viihdepaketti + hd-boksi, joka maksaa sen 0e/kk tällä hetkellä, vaikka sitkeästi yrittävät siitä laskuttaakin ;D Ei ole tuollekaan mitään käyttöä, joten ei tietoa tuostakaan sen enempää.
 
Markku J sanoi:
Ainakin Elisan viihdepaketin ohjelmia voi etäajastaa älypuhelimella.
Jep, mielestäni puhelimen / tabletin kautta paljon näppärämpi asettaa uusia tallennuksia ja järjestellä tallennekansioita, kuin suoraan tuolla boksilla. Sen verran rauhaksiin pitää siinä noita kaukosäätimen nappeja painella, ettei mene sekaisin.
 
Markku J sanoi:
Sama toistuva boottaus tarvitaan Elisan purkillekin. Se menee tilttiin, jos kanavia vaihtaa vähänkään nopeasti. Pitää odottaa, että kuva tulee ruudulle kunnolla näkyviin ennen kuin painaa taas kanavanvaihtonappulaa. Surkea laite. Made in Ukraine.
Elisa Viihde on täälläkin, ja samat "ominaisuudet" minunkin purkissani. Elisalle kun tästä soitin, niin ihmettelivät, että eivät ole edes koskaan kuulleetkaan tällaisesta viasta. Epäili, että boksissa olisi vikaa. Olen kuitenkin kuullut, että kaikissa bokseissa on sama ominaisuus "sisäänrakennettuna". Muuten toimii aivan hienosti, mutta noiden nappuloiden kanssa saa olla tarkkana, kuten Markku J tuossa jo mainitsikin.
 
Minulle jopa myönsivät tämän ongelman olemassaolon, kun olivat muuten polvillaan minun kanssani. Siirsivät minun viihdepaketin nettiliittymineen toisen henkilön muuton yhteydessä pois meiltä. Silloin kertoivat, että uusi laite on heillä olemassa korvaamaan tämän ukrainalaisen purkin. Mutta sitä ei saa automaattisesti vaihdettua, pitäisi tehdä palvelusopimukseen jokin muutos.
 
Markku J sanoi:
Minulle jopa myönsivät tämän ongelman olemassaolon, kun olivat muuten polvillaan minun kanssani. Siirsivät minun viihdepaketin nettiliittymineen toisen henkilön muuton yhteydessä pois meiltä. Silloin kertoivat, että uusi laite on heillä olemassa korvaamaan tämän ukrainalaisen purkin. Mutta sitä ei saa automaattisesti vaihdettua, pitäisi tehdä palvelusopimukseen jokin muutos.
Ja ainakaan vielä hetki sitten se uusi boksi ei ollut kaapelitalouteen mahdollinen saada, ja antennipuolellekin taisi softa olla vielä aika pahasti vajavainen, asiakkaat laitettu tekemään testaustyö.

Ot: jos saisin kämpille tuon 100mb netin joltain muulta, lentäisi tuo elisaboksi jorpakkoon. Nyt se tulee nettiliittymän "kylkiäisenä" ja on hintaisekseen ok :)
 
Ihan sama täällä. Jos olisi kunnollinen korvaava vaihtoehto, niin tuo ukrainalainen boksi lentäisi kyllä lepikkoon. Periaatteessa Sonera on vaihtoehto, mutta tämä kuparijohto on liian epävarma - siinä ja siinä teknisesti. Enkä halua ostaa Soneralta yhtään mitään, vaikka ilmaiseksi saisin.
 
Kävin eilen Elisaputiikissa muissa asioissa, ja mainosti tuolla kaveri että tuo uusi musta boxi olis pare. En tiedä. Tuohon sais vaihdettua ku reklamois...

Minua en niin ärsytä tuon digiboxin satunnainen buuttailu tai kanavatallennuksen vajavaisuus (maksukanavat löytyy kortilta, ja telekkarilla voi tallentaa), mutta tuo nettiboxin satunnainen katkoutuminen on isompi ärsyke..
 
Mulla on Kymp Viihde nimellä aiemmin tunnettu LumoTV paketti. Tässä on ns. kahden viikon tallennus taaksepäin mikä on todella loistava ominaisuus. Aiemmin käytin BooxTv sovellusta iPadilla peilattuna appleTV:llä TV:hen. BooxTV:n tilauksen päätin otettuani viihde paketin.

Nykyään Elisa omistaa myös Kymp:in joten nyt saa heidän kauttaa vain Elisa Viihteen jossa ei käsittääkseni tuota kahden viikon taaksepäin tallenusta.
 
Skula sanoi:
Kävin eilen Elisaputiikissa muissa asioissa, ja mainosti tuolla kaveri että tuo uusi musta boxi olis pare. En tiedä. Tuohon sais vaihdettua ku reklamois...
Onko tuo uusi musta laatikko tarkoitettu siis kuituliittymiin?
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta eipä ole tullut seurattua taaskaan tekniikan kehitystä. Koskahan tuo uusi boksi on tullut markkinoille.? Täytyykin kysyä  Elisalta, jos saisi siihen vaihdettua, vai antavatkohan vain uusille asiakkaille.
Tavallaan minähän olen uusi asiakas, sillä juuri kuukausi sitten tilasin uudestaan Viihteen 2 vuodeksi.
 
Mä vaadin tuon mustan boksin Elisaviihteeseen. Toimii paljon paremmin kuin pace, suosittelen. Sillä vanhalla ei viitsi edes vesilintua kolauttaa. Uusi on n. 1/4 kooltaankin verrattuna vanhaan. 90e olis kuulemma hinta tälle, jos niitä haluis useemman talouteen.
 
3adu6ymy.jpg
 
Komppaan edellistä,

Mulla ollu nyt pari kuukautta käytössä Elisa viihteen uudempi Netgem 7700 boxi, aivan eri maailmasta oleva laite verrattuna siihen vanhaan Pace laatikkoon joka jumiutu jatkuvasti ja sai koko ajan buuttailla, tän uuden kanssa ei mitään ongelmia. Parasta on laitteen käyttöönotto, ei tarvitse mitään manuaaleja ja kaikenkaikkiaan meni vain 2 minuuttia kun laite oli käyttövalmis ja se oli vielä automatic päivittänyt uusimman softan.

Koko viihde-elämys muuttuu kertaheitolla niin paljon skarpimmaksi että sitä Pace boxia käyttäessä ei oikeasti edes tajua kuinka p***a se on muutenkin kuin vain ne jumiutumiset. Selkeästi parempi käyttöliittymä tekee valikoiden selaamisesta helppoa ja nopeeta. Paketin hinta on sitä luokkaa että myös laitteiden soisi olevan kunnollisia, uudempi boxi on.

Vaatikaa ihmeessä tuo uudempi boxi, se vanha boxi on on oikeasti täyttä p****a. Mun piti 3 kertaa selvityttää vanhan boxin jumiutumisia, aina oli jotain testiä yhteyksille ja laajakaistamodeemin päivitystä kunnes vihdoin tajusivat että vika on siinä Pace boxissa. He kyllä tietävät että se Pace boxi on surkea, mutta pihistelevät sen vaihtamisessa koska kaikille pitäisi vaihtaa asiallinen boxi ja sehän maksaa.
 
Ok,
näiden 'viihde'-kirjoitusten perusteella soitin Elisalle ja uusi boksi on tulossa tuon sini-valkoisen tilalle.
Toivottavasti uusi pelittää eikä tarvitse enää jatkuvasti olla boksia resetoimassa.