https://yliteippaus.fi/

Volvojen (2018-) pysäköintilämmitin

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
XC40 - XC60 - XC90 ohjekirjat kertoo:

Pysäköintilämmitin käynnistyy automaattisesti, jos esi-ilmastointi* on aktivoitu ja matkustamo on lämmitettävä.
Se sammuu automaattisesti, kun esisäädetty ajastimen aika tai lämmittimen maksimi käyntiaika on saavutettu, tai jos auto käynnistetään. Lämmittimen enimmäiskäyttöaika on 40 minuuttia.

XC40:sen tietsikan opas kertoo 30min.

Kumpikohan lämppäri käynti aika mahtaakaan olla 30 <-> 40min?

Saaneeko tuota muutettua/jatkettua jostain?

Kovemmilla pakkasilla 30min on aikaisempian autojen kohdalla ollut kovin nirkonen.

Otsikkoa tarkennettu. - Quality -
 
Oma kokemus tuosta webastosta ei ole kovin mairitteleva: tuo maksimi 30min on huono juttu, tehoa on mielestäni vähemmän kuin vanhassa V60:ssä, ja tuo sammuminen moottorin käynnistyttyäkin ärsyttää. Vaikka etäkäynnistys automaattisine penkin ja ratin lämppäreineen on aivan timangia, niin tässä asiassa on menty taaksepäin.
 
Samoilla linjoilla.. Tosin 30min riittää ihan hyvin mutta -20 asteen pakkasilla ei enää riitäkkään.
Omaan makuun taas tuo automaattinen sammuminen autoa käynnistäessä on OK.

Ainoa mikä v*** huolella on VoCin kautta ajastettu lämmitys. Ei tallennu millään ekalla kerralla. Saa laittaa 2-3 kertaa ennenkuin menee päälle/muistiin.
 
Muke sanoi:
Samoilla linjoilla.. Tosin 30min riittää ihan hyvin mutta -20 asteen pakkasilla ei enää riitäkkään.
Omaan makuun taas tuo automaattinen sammuminen autoa käynnistäessä on OK.

Ainoa mikä v*** huolella on VoCin kautta ajastettu lämmitys. Ei tallennu millään ekalla kerralla. Saa laittaa 2-3 kertaa ennenkuin menee päälle/muistiin.

Omakohtaisen kokemuksen mukaan nämä viat Vocin kanssa ovat vain lisääntyneet vuosien mittaan, jotenkin sivusta seuranneena varsinkin uusissa malleissa tökkii ja usein eri ominaisuudet. Itsellä tuli VOC aikoinaan käyttöön 2012 ja minusta se toimi tuolloin todella hyvin ilman mitään ongelmia. Kolmessa Volvossa putkeen oli VOC ( 60-sarjalaisia ) ja viimeisimmässä ehdottomasti eniten ongelmia, jonka vahdoin pari kuukautta sitten pois. Todella suuria ongelmia käynnistää lämmitin puhelimesta, ajastimen kanssa sai tapella ihan tosissaan + muuten VOC tuntui päivittävän todella hitaasti auton tietoja mm. avoimista ovista / ikkunnoista jne. Monet kerrat jäänyt lämmitin käynnistymättä ilman mitaan ilmoituksia vaikka varmasti oli ajastettu puhelimesta ja kaikki näytti olevan ok.

Ennen hälyttimen aktivoiduttua kesti ehkä pari minuuttia kun VOC:in keskuksesta soitettiin ja kysyttiin onko kaikki kunnossa koska hälytin aktivoitunut. Viimeisimmän Volvon kanssa hälytin hälytteli muutamaan otteeseen, mutta koskaan ei kukaan enään soittanut perään. Lieko VOC yleistynyt niin paljon ettei enään palvelukeskuksen resurssit pysy perässä.
 
Bawuka sanoi:
Omakohtaisen kokemuksen mukaan nämä viat Vocin kanssa ovat vain lisääntyneet vuosien mittaan, jotenkin sivusta seuranneena varsinkin uusissa malleissa tökkii ja usein eri ominaisuudet. Itsellä tuli VOC aikoinaan käyttöön 2012 ja minusta se toimi tuolloin todella hyvin ilman mitään ongelmia. Kolmessa Volvossa putkeen oli VOC ( 60-sarjalaisia ) ja viimeisimmässä ehdottomasti eniten ongelmia, jonka vahdoin pari kuukautta sitten pois. Todella suuria ongelmia käynnistää lämmitin puhelimesta, ajastimen kanssa sai tapella ihan tosissaan + muuten VOC tuntui päivittävän todella hitaasti auton tietoja mm. avoimista ovista / ikkunnoista jne. Monet kerrat jäänyt lämmitin käynnistymättä ilman mitaan ilmoituksia vaikka varmasti oli ajastettu puhelimesta ja kaikki näytti olevan ok.

Ennen hälyttimen aktivoiduttua kesti ehkä pari minuuttia kun VOC:in keskuksesta soitettiin ja kysyttiin onko kaikki kunnossa koska hälytin aktivoitunut. Viimeisimmän Volvon kanssa hälytin hälytteli muutamaan otteeseen, mutta koskaan ei kukaan enään soittanut perään. Lieko VOC yleistynyt niin paljon ettei enään palvelukeskuksen resurssit pysy perässä.

Onko muuten tuo voc keskus Suomessa vai ulkomailla fyysisesti ?
 
XC60 T8:n VOC:iin tuli herja: "Pysäköinti-ilmastointia ei voida käynnistää. Polttoaine on vähissä".  Tietokoneen mukaan bensa riittää 90km:n matkaan ja polttoainetta vajaa neljäsosa tankillinen. Onko käynnistyksessä jokin litramääräraja, jonka jälkeen ainoa vaihtoehto on raaka kylmäkäynnistys -30 asteen pakkasessa?
 
#miksu# sanoi:
XC60 T8:n VOC:iin tuli herja: "Pysäköinti-ilmastointia ei voida käynnistää. Polttoaine on vähissä".  Tietokoneen mukaan bensa riittää 90km:n matkaan ja polttoainetta vajaa neljäsosa tankillinen. Onko käynnistyksessä jokin litramääräraja, jonka jälkeen ainoa vaihtoehto on raaka kylmäkäynnistys -30 asteen pakkasessa?

V60:ssä kun polttoainemittarin palkki meni siihen viimeiselle palluralle, niin webasto heitti pelaamasta. Firman ransetissa raja on varttitankissa.
Kannattaa pitää riittävästi soppaa tankissa, tuollainen 90km range alkaa olla jo "mittari punaisella" sektorissa.
 
#miksu# sanoi:
XC60 T8:n VOC:iin tuli herja: "Pysäköinti-ilmastointia ei voida käynnistää. Polttoaine on vähissä".  Tietokoneen mukaan bensa riittää 90km:n matkaan ja polttoainetta vajaa neljäsosa tankillinen. Onko käynnistyksessä jokin litramääräraja, jonka jälkeen ainoa vaihtoehto on raaka kylmäkäynnistys -30 asteen pakkasessa?

Joo ei lämmitin käynnisty jos menonestettä on noin 90km jäljellä. Muistaakseni joskus ei käynnistynyt vaikka oli 110km kun pakkasta oli jotain 20 paikkeilla. Talvella ei kannata jättää tankkia "tyhjilleen" jos haluaa seuraavan kerran lähteä lämpimällä autolla.
 
Pari kertaa herjannut ettei polttoainetta tarpeeksi, vaikka menovettä ilmoitti olevan lähes 700:n kilometriin  :eek: Toisella yrityksellä käynnistynyt normaalisti.
 
Nyt kun Mersun vastaavaa (Me) käyttänyt 6kk, niin ei haikaile VoCn perään. On tää vaan niin paljon varmempi ja nopeampi. Ihme ettei volvo saa tuota hiottua...
 
mushinico sanoi:
Nyt kun Mersun vastaavaa (Me) käyttänyt 6kk, niin ei haikaile VoCn perään. On tää vaan niin paljon varmempi ja nopeampi. Ihme ettei volvo saa tuota hiottua...
Faijan Eemelissä on tuo Me palvelu erillisellä OBD mötikällä, niin se ainakin on aivan kökkö kun auto on ollut lainassa. Faija ei sitä kyllä edes käytä. Se mitä lainassa autoja ollut niin kyllä tuo VoC on ehdottomasti vakain ollut. Ei virheetön kun sellaista ei ole eikä tule olemaan. Skodan palvelusta ei ole kokemusta mutta Appi näyttää todella hyvältä.
 
VirtuaaliVille1999 sanoi:
Faijan Eemelissä on tuo Me palvelu erillisellä OBD mötikällä, niin se ainakin on aivan kökkö kun auto on ollut lainassa. Faija ei sitä kyllä edes käytä. Se mitä lainassa autoja ollut niin kyllä tuo VoC on ehdottomasti vakain ollut. Ei virheetön kun sellaista ei ole eikä tule olemaan. Skodan palvelusta ei ole kokemusta mutta Appi näyttää todella hyvältä.
no ne mokkulat nyt onkin leluja. Tarkoitin ihan oikeaa Me järjestelmää.
 
Muke sanoi:
Omaan makuun taas tuo automaattinen sammuminen autoa käynnistäessä on OK.

Varsin järjetön ominaisuushan tuo on. Jos nyt tulee vaikka puolipikainen lähtö ja napsautat Webaston päälle viideksi minuutiksi ja sitten kun käynnistät auton, niin Webasto sammuukin. Aivan pöhkö systeemi. Menee itse lämppäri tukkoon ja mottikin on vielä oikeasti varsin kylmä. Mutta jos Webasto jäisi päälle, niin se lämpenisi todella nopeasti.

Mähän käytän lisälämppäri näin todella usein, eli laitan kakella päälle 10-15 minuutiksi ennen starttia ja sitten lämppäri pöhisee vielä 5-10 minuuttia ajon aikana, jotta motti saavuttaa normilämmöt nopeasti ja itse poltin ei karstoitu.

Menee koko kaukokäynnistyksen idea aika metsään, jos Webasto tosiaan aina sammuu sen aikana. Sen ymmärtäisin, että vaikka 20 minuuttia pöhissyt Webasto sammuisi, mutta jos Webasto sammuu aina kaukokäynnistyksen yhteydessä, niin se on ihan pöljää.
 
Ei mene kauaa kun EU tulee puuttumaan näihin polttoainelämmittimiin! Joko tullaan kieltämään tai aikaa rajataan 10-20min!
 
Volvossa tuo Webaston sammuminen tuli jonkin softapäivityksen mukana ja alkujaa se jäi päälle auton startatessa.
kysyin sitä joskus ja sen saa pysymään päällä jos valitsi kai sen ilmastointimukaavuus tai käynninaikanen lisälämmitys tms valikosta.

Itse en pidä automatikaalla kun juuri silloin käy lyhyitä aikoja.

Ja kun oli juttua edellä, että ei käynnisty jos polltoainetta vähän, niin polttoaineen vähyyden merkkivalon palaessa weba ei mene päälle. Näin on monessa muussakin merkissä

Volvon vastaus webaston sammumiseen startatessa:
Hei,

Jos tarkoitatte esi-ilmastointia niin tämä sammuu kun auto käynnistetään. Talvella lisälämmitin sammuu tuolloin

Jos on valittuna -säilytä ilmastomukavuus- niin tällöin lisälämmitin jatkaa toimintaa edellyttäen että on riittävän kylmä.

Esi-ilmastointia voi käyttää myös kesällä, tällöin se puhaltaa matkustamoon. Näppärä apu kun auto on ollut auringon paahteessa.
 
Jälkiasenteisiin on paha puuttua ellei myyntiä kielletä kokonaan ja sitä tuskin tulee tapahtumaan.
 
Vempula sanoi:
Varsin järjetön ominaisuushan tuo on. Jos nyt tulee vaikka puolipikainen lähtö ja napsautat Webaston päälle viideksi minuutiksi ja sitten kun käynnistät auton, niin Webasto sammuukin. Aivan pöhkö systeemi. Menee itse lämppäri tukkoon ja mottikin on vielä oikeasti varsin kylmä. Mutta jos Webasto jäisi päälle, niin se lämpenisi todella nopeasti.

Mähän käytän lisälämppäri näin todella usein, eli laitan kakella päälle 10-15 minuutiksi ennen starttia ja sitten lämppäri pöhisee vielä 5-10 minuuttia ajon aikana, jotta motti saavuttaa normilämmöt nopeasti ja itse poltin ei karstoitu.

Menee koko kaukokäynnistyksen idea aika metsään, jos Webasto tosiaan aina sammuu sen aikana. Sen ymmärtäisin, että vaikka 20 minuuttia pöhissyt Webasto sammuisi, mutta jos Webasto sammuu aina kaukokäynnistyksen yhteydessä, niin se on ihan pöljää.

Aivan juurikin näin, noin tykkäsin itsekin usein toimia - vähän lämmitystä ennen ajoa ja loput alkuajon aikana.

Puuta pitää koputtaa, mutta edelleen omalla kohdalla VOC on toiminut käytännössä sataprosenttisesti ja mielestäni aika nopeastikin aina.
 
Anzander sanoi:
Aivan juurikin näin, noin tykkäsin itsekin usein toimia - vähän lämmitystä ennen ajoa ja loput alkuajon aikana.

Puuta pitää koputtaa, mutta edelleen omalla kohdalla VOC on toiminut käytännössä sataprosenttisesti ja mielestäni aika nopeastikin aina.

Ei auttanut - eilen illalla ei muutamasta yrityksestä huolimatta saanut palvelimelle yhteyttä, joten jäi kaukokäynnistykset tekemättä. :rolleyes: Nyt aamulla toimi taas normaalisti. Muilla samaa?