Viime Talven ajellut lyhyttä työmatkaa 400h RX:llä .
Bensaa ottaa sen 11l/100km koska ajan lyhyttä pätkää ja käy kylmänä kokoajan melkein.
Maantiellä menee sen 8.5l/100km, kokoisekseen iso auto ei mikään järjetön kulutus.
Lämpenee melko nopeasti,pyörittää bensakonetta joka antaa lämpöä,heti kun keli lämpenee alkaa sammuttelemaan herkemmin bensakonetta, huomaa myös jos pistää lämppärin off:lle bensakone sammuu kaupungissa.
--Kohtuu nuukasti käyttää akunvirtaa,pitää siellä täydessä koko ajan melkein,voisi käyttää enemmänkin apuna??
aj.270tkm
-Jäähdyttäjän vaihdoin kun tiputteli ,saksasta satasen luokkaa,samalla ilmastoinni kenno 60e .
-Takajarru satulan liukutapit umpijumissa,aukasin ja laitoin uudet.
-Etutukivarren puslat vaihdoin kun hiukan irvisteli reunasta.Pahat irrottaa,tukivarren pulttien jengat etupalkin sisällä ja ruosteessa.Samoin moottorin kiinnikkeet juuri sopivasti edessä.
-Ajovalojen korkeudensäädin potikka umpiruosteessa taka-akselilla ,uusi aliexpress 12e
-cd soittimen tilalle pistin kortinlukijan .
-Mark Levinsson soi hienosti
Obd:stä näkee läppärillä Toyota/lexus ohjelmalla kaikki , Puhelimella Torquella myös akkujen jännitteet ,lämmöt ym kaikki .
Kunnon kiihdytyksessä vetelee aika kovin vaikka uudet puslat,ehkä Uretaanit kannattais laittaa vai tuleeko äänekäs?
Muuten todella hiljainen auto ,ei kuulu juurikaan koneen ääntä eikä rengasääniä.
Vetoja löytyy rajusti esim ohituksissa.
Talvella puskee aika paljon ,vetää toki neljällä mutta takapäästä vaisusti koska vaan se sähkö takana.
-3.3 L V6 211hv / 288nm vetää edessä
-edessä sähkömoottori 167hv / 333nm
-takana sähkömoottori 68hv / 130nm
-apulaitehihnaahan ei ole , ei laturia,ei starttia...
-pikkuakun 12v lataa invertterillä eli nostaa jännitteen sinne 14v heti kun tulee ready teksti.
-ja jos 12V on alijännitettä ,alle 9v ,ei tule Beep ääntä,eikä ready tekstiä ,eli auto ei "starttaa"
Hiukan apusähköä jostain että napsahtaa relet päälle ja sitten auto lataa itse isosta akustosta.
-Starttinahan toimii Generaattori. Ilmastoinni kompura + tehostin sähköllä.
-Luistonestoa ei saa pois.
-Pakilla vetää vaan sähköllä.
-Kokeilin talvella jyrkässä luiskassa,etuperin sutasee ja luistonesto ottaa kiinni ja sitten lähtee aika hyvin .
Pakilla Bensakone ei käy , kaasu pohjaan ja lähtee taakse Kuminauhamaisesti ilman sutasua,ei järjettömästi mutta lähtee. Ilmeisesti elektroniikka säännöstelee virtoja ja antaa rauhallisesti tehoja, ettei paikat hajoa.
Siinä tuollaiset nopeat mitä mieleen tulee
Kaikenkaikkiaan lupsakka auto kurvailla , ohituskiihtyvyys plussaa