https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Kaasutohot ym. Juottimet.

Sun pitäisi laittaa tämä kysymys facebookin sous vide ryhmään. Siellä on innostuttu tohoista pinnan ottamisessa paistamisen sijaan.  ;D
 
Mulla on tallihommissa kolmekin erikokoista tohoa, pienestä juotinkokoisesta, vähän isompaan juotinkokoiseen ja isoimpana sitten semmoinen butaanitoho jolla saa vaikka grillin syttymään.

Näistä 2/3 on biltema-merkkisiä ja yksi IKH-merkkinen.

Pienemmillä käyttö on ollut jopa hieman sytkäriä korvaavaa, mutta myös just juottamisiin ja kolvailuun. En kyllä ole tuota keskikokoisen säädettävää liekkiä koskaan jaksanut säädellä, mutta hyvin on lämmennyt. :) Isoin selkeämmin on asioiden lämmittelyyn.

Mutta ruokahommiin en ole näiden kanssa sekaantunut - muutakuin grillin / nuotion sytytyksen muodossa. :)
 
Tämmöinen tuli aikanaan ammattikäyttöön hankittua, Weller Pyropen Piezo:

https://www.elfadistrelec.fi/fi/kaasujuotin-80w-500-weller-pyropen-piezo/p/18252637?q=weller+pyropen&pos=1&origPos=1&origPageSize=50&track=true

Muuten toimii hyvin, mutta sen sytytyksen kanssa on joskus ongelmia. Sitä sytytysnappulaa saa joskus painella oikein urakalla.

Sitten kun syttyy toimii kyllä hyvin, eli lämpötila pysyy tasaisena ja tarvittaessa tehoakin löytyy muuhunkin kuin tinalla tehtäviin juotoksiin.
 
Sattumalta ostin viikonloppuna pienen ruokatohottimen Prismasta 13,90€
varmaan tuo toimisi juotoshommissakin, kun liekin säätö oli tuossakin.
 
Ilmaisin itseäni huonosti, tarkoitin vähän järeämpää kaasuvehjettä millä pultin saa punaiseksi.
:-X
 
Samu sanoi:
Ilmaisin itseäni huonosti, tarkoitin vähän järeämpää kaasuvehjettä millä pultin saa punaiseksi.
:-X
otsikko tosiaan johtaa hieman harhaan.... ;)

itse en ole käyttänyt, mutta olen kuullut hyvää induktiokuumentimista tuollaisessa tarpeessa.
ne kylläkin hieman hinnakkaampia ja käyttötarkoitus rajatumpi
 
Kaapo sanoi:
itse en ole käyttänyt, mutta olen kuullut hyvää induktiokuumentimista tuollaisessa tarpeessa.
ne kylläkin hieman hinnakkaampia ja käyttötarkoitus rajatumpi

Mutta monessa paikkaa paljon turvallisempia kuin avotuli.