https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Uusi C-sarja (206 2021->)

Timppe

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Uusi C-sarja on piakkoin (23.2. 2021) tulossa ensiesittelyyn ja tilauksia aletaan ottaa sisään maaliskuussa ja toimitukset alkaa kesäkuussa.

Uusia juttuja:
- Ei enää ilmajousitusta
- Ei enää 6-pyttyisiä koneita
- Ei enää perinteristä  tähteä nokalla
- Kaikissa moottoreissa 48V sähköapu
- LED-valot vakiona ("Digivalot" lisävarusteena)
- Takapyöräohjaus lisävarusteena
- Plugari tulossa 100km:n sähköajomatkalla
- Pituus kasvanut jo 4.75m:iin
- Yms. yms.
 
Saman aikataulun kuulin Vehon Airportin kohteliaalta myyjältä.
Pari "pian vanhakoppaista" oli hyvillä varusteilla vielä myynnissä, jos Classic kiinnostaisi.
Auton 4,75 m pituus on sama kuin 508 II Peugeotissa, medium-luokkaan menee.
 
Täällä on myös lisätietoja uutukaisesta, tietolähteenä C-mallistojen kehitysjohtaja Christian Früh:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/first-ride-2021-mercedes-benz-c-class-prototype-review

Plugareihin tulee tarjolle sekä 300e että 300de voimalinjat. Todellinen jymyuutinen on akuston kasvanut koko 25,4 kWh, jolla auton rangeksi luvataan ~100 km.

”The big news for the C300e petrol and C300de diesel plug-in hybrid models is that their battery capacity has been almost doubled, from 13.5kWh to 25.4kWh. That means an electric-only range of more than 62 miles, says Früh. The C300 4Matic that we’re in has a 255bhp 2.0-litre turbo petrol engine with a 20bhp integrated starter-generator (ISG). It also has an overboost function that liberates an extra 27bhp for up to 30 seconds under full throttle. It gets a nine-speed automatic ’box and four-wheel drive as standard.”

=======================

Autocarin sivuilla todetaan myös: ”Sen lisäksi, että uusi alusta on C-luokan sedanin, farmari-, coupé- ja cabriolet-mallin käytössä, se tukee GLC- ja GLC Coupé -mallien seuraajamalleja sekä takavetoisena että valinnaisena nelivetoisena.”

Kuskin taakse uusitussa GLC:ssä tulisi 30 mm pidemmän akselivälin myötä 25 mm lisää kaivattua jalkatilaa. Suuremman akuston myötä säilytyslokeroa ei ehkä enää ole tavaratilan lattian alla, mutta tuolla rangella matkalatauksen tarve on entistäkin pienempää...

Kuvassa ajetaan padinäytöllä, kun kojelauta on kokonaan peitetty. Tuossa motor1:n kuvassa^ suojuksia on hiukan raotettu :)
 

Liitteet

  • 97-mercedes-benz-c-class-2021-prototype-ride-talking.jpg
    97-mercedes-benz-c-class-2021-prototype-ride-talking.jpg
    42,2 KB · Katsottu: 476
pantero sanoi:
Plugareihin tulee tarjolle sekä 300e että 300de voimalinjat. Todellinen jymyuutinen on akuston kasvanut koko 25,4 kWh, jolla auton rangeksi luvataan ~100 km.

Luulisi että tuolla akulla pääsee kesällä pidemmällekin - 150km?

pantero sanoi:
Kuvassa ajetaan padinäytöllä, kun kojelauta on kokonaan peitetty. Tuossa motor1:n kuvassa^ suojuksia on hiukan raotettu :)

Aikamoisen kokoinen tabu.
 
Taky sanoi:
Luulisi että tuolla akulla pääsee kesällä pidemmällekin - 150km?

Aikamoisen kokoinen tabu.

Oliko tuo mersun ilmoittama range? Oisko tuo ~100km varovainen arvaus? eikat tuo pahasti mene pieleen. Kun Rav oli tulossa niin kerrottiin 70km rangesta Lopullisessa testissä rav4:ssä 18,1kwh akku ja luvataan 75km -> jos mersuun tulee tuo 25,4kwh:n akku niin saman suuruisella wltp keskikulutus olisi 105km.
Rav4/Across pääsee suzukin ilmoittaman mukaan kaupungissa 98km -> voi tuo mersu päästä 140km kesällä kaupungissa... :-\
 
sojokki sanoi:
Reippaasti tuntuu tulevan ajomelua kabiiniin.

Koeajo Suomen kevätkarkealla tiellä tulee olemaan jännä tapahtuma. Pullarenkaat 225/50-17 on hyvä olla tuolloin W206 alla  ;). Varmaan hyvä auto tulossa ässän kainaloon.
 
Tämä näyttää mielenkiintoiselta mutta menee nyt E sarjalainen hankintaan ensin.
Plugari voi tulla vasta myöhemmin markkinoille ja ollaan mahdollisesti pitkällä ensi vuodessa.  ???
 
Hyvältä - tai oikeastaan odotetulta näyttää. Pitkästä aikaa kuitenkin auto jonka ensimmäisiä ajovideoitakin on tullut youtubestakin kytisteltyä.
Tuo perinteisen tähden katoaminen keulalta saa kyllä ison miinuksen tältä suunnalta. Nykyistä korimalliakin on tullut himoittua ja seurailtua koko elinkaaren ajan - ja nimenomaan Exclusivena.

Tuosta uuden S- ja C-sarjan kovasti kallistetusta keskinäytöstä en oikein osaa vielä vakuuttua. Mahtaa olla aikamoinen pölynkerääjä.

Myös uudet istuimet pitää käydä koeistumassa kun autot rantautuvat Suomeen - nykyisellään kun ei oikein tunnu Mersulta löytyvän mallia/istuinta johon yhtä rennosti, luontevasti ja joka puolelta tukevasti istuisi kuin Volvoon ja BMW:hen.

Noh, ensimmäisen maailman ongelmia, eikä edes itsellä toistaiseksi (valitettavasti) kovin ajankohtaisia.
 
Joo noi penkit näyttivät lähinnä vanhan c-sarjalaisen ja uusien A- sarjalaisten sekoitukselta.
Itse tykkään kyllä E-sarjan penkeistä paljon.
Yhdessä videossa tosiaan oli noista voimalinjoista että plugarit lanseerataan ilmeisesti syksyllä. Eli aikaisintaan vuoden päästä voisi kuvitella saavansa uuden C plugarin.

 
^tämähän passais mulle aikataulullisesti ja farkkuna+ nelivedolla.
toki sillä ehdolla, että tavaratila on ilman kyhmyä ja muutenkin saisi olla isompi.
Lienee mahdotonta, jos akkukapasiteetti noin iso?
toivottavaa olisi myös, että latausluukku plugareissa siirtyisi kuskin ovenpieleen.

mersun penkeistä en ole aiemmin tykännyt, mutta näkee sitten mitä tulee. ei ihan omaan makuun myöskään tuo mittaristo, mutta kompromissejahan aina joutuu tekemään valinnoissa
 
Mitenkähän S-sarjan uudessa plugarissa(loppuvuonna myynnissä) on tuo isompi akku toteutettu?
Varmaan samalla viisiin C-sarjassakin?

Onko jo ilman kyhmyä ja laitettu siististi alustaan?
 
sojokki sanoi:
Reippaasti tuntuu tulevan ajomelua kabiiniin.
Aika vaimea kyllä oli ajomelu 140 kmh paikkeilla, kun kuski puhui maskin takaa rauhallisella äänellä.
Sporttimoodilla yli 5000 rpm kuluu toki ääntä, osin tarkoituksella.
Ja toki hieman ääntä myös 250 kmh nopeudella tuntuu olevan.
Itse en huolestu siltä osin.
 
Hienon oloinen auto tämä C, luotettavuus ja vikaherkkyys eniten mietitityttää, mutta tunnustellaan.
 
XoAntero sanoi:
Hienon oloinen auto tämä C, luotettavuus ja vikaherkkyys eniten mietitityttää, mutta tunnustellaan.
Ei C- sarjaa voi verrata E- sarjalaiseen koska siinä on käytetty paljon halvempia komponenentteja kuin E sarjalaisessa.
Minulla on ollut vuodesta 2014-2020 C -sarjalaisia 2 kappaletta. Eka oli todella surkea yksilö ja toinen vähän parempi.Tyttären appi ukolla oli 2 C-sarjalaista kunnes vaihtoi E:hen. Sanoi, että E on ihan toiselta planeetalta autoa.
 
Cheap-Class on Cheap-Class. Kyllä siinä vissi ero on Eemeliin kaikinpuolin.
 
Insomnia sanoi:
Cheap-Class on Cheap-Class. Kyllä siinä vissi ero on Eemeliin kaikinpuolin.

No nyt aukes minullekkin noi C ja E sarjojen erot ja nimeämis logiikat.
Cheap class ja Expensive class ;)

S on sitten varmaan Super Expencive class ;D
 
GTA1 sanoi:
No nyt aukes minullekkin noi C ja E sarjojen erot ja nimeämis logiikat.
Cheap class ja Expensive class ;)

S on sitten varmaan Super Expencive class ;D
S on Sonderklasse eli erikoisluokka.
 
Edellinen henkilöauto oli Eemeli ja kyllä se sisälsi hyvin paljon samoja osia kun mitä c sarjassa on, tietenkin niitä on muissakin mersuissa.
Eli en kyllä ihan purematta niele että c olisi jotenkin huonompi, on mulle joskus osunut tosi huono mersukin mutta aina uudessa mallissa on riskinsä.
 
Taky sanoi:
Luulisi että tuolla akulla pääsee kesällä pidemmällekin - 150km?
......

Haa, mikä spekuloinnin paikka. :)

1. Tuo C:lle luvattu 62 miles/100 km on WLTP range. Kun nyky GLC:ssä 13,5 kWh akulle on luvattu WLTP 44 km ja omilla kesän jätskin hakumatkoilla olen päässyt 52 km, voisi arvioida suoraan extrapoloimalla kesärange-enkaksi C:lle noin 100 / 44 * 52 = 118 km.

2. Toiseksi voidaan spekuloida, mikä lataus on uudella akustolla mahdollista. Mahdollisuuksia on ainakin seuraavanlaisia (arvio: akuston netto 18,6 kWh ja seinästä ladattavaa 22,4 kWh):

- nykyinen 2 * 16 A vaihtovirralla 7,4 kW teholla. Latausaika ~ 3h 5 min

- 3 * 16 A vaihtovirralla 11 kW teholla. Latausaika 2 h 5 min

- nykyinen 2 * 16 A vaihtovirralla 7,4 kW teholla ja myös 48 A (hatusta…) DC:llä. Latausajat 3 h 5 min AC:lla ja ~20 min DC:llä

===================

Tuleeko 3-vaihe AC vai myös DC mahdollisuus, jää nähtäväksi. Lataus tuskin säilyy ennallaan, onhan mersu latausnopeuksissa ollut plugarien kärkipäässä. Kymmenen päivän päästähän tuo selviää...