- 28.12.2020 klo 11:27 / Mercedes Benz EQV Suomen hinnat
V-sarjan sähkömalli EQV on hinnoiteltu Suomessa.
Alkaen hinta on 94 508 €.
EQV malli tarjoaa 100kWh (netto 90 kWh) akun, jolla WLTP:n mukaan toimintamatka on 354 km. Kulutus 28,2-28,4 kWh/100km.
Malli tarjoaa V-mallin tapaan istuinpaikat 6-8 hengelle.
Tuolla henkilökapasiteetilla, akun koolla ja rangella ihan käypäinen paketti.
Mutta
Tuo hinta 94 500 € on kyllä vedetty pitkäksi. Saksassa alkaen hinta noin 71 000€
Täytyy muistaa, että sähköautossa auton hankintavero vain noin 2500€.
Tuota Saksa vs Suomi hintaeron määrää 23 000€ ei selitä varuste-erot, eikä ALV-kannan ero.
Sen taitaa selittää Veho.
Vertailuna Saksassa MB:n maasturimalli EQC ja tämä uusi EQV on hinnoiteltu saman hintaisiksi (noin 70 000€)
Suomessa EQC alkaen 81 000€, ja EQV 94 000 €.
Tällä hinnoittelulla näyttää siltä, että EQV:tä haluavien kannattaa hakea omansa suoraan Saksasta.
Ja koska hankitavero sähköautossa olematon, ei Veho pysty Business-mallivariaatioilla suojaamaan omaa hinnoitteluaan/maahantuontiaan.
Mitähän ne on siellä Veholla miettineet, kun tätä EQV:tä on hinnoiteltu?
https://www.mercedes-benz.fi/content/dam/finland/passengercars/NEW-WLTP-pricelists/V-class/EQV%20ja%20V-sarja%20tila-auto.pdf
Otsikkoa täydennetty
Alkaen hinta on 94 508 €.
EQV malli tarjoaa 100kWh (netto 90 kWh) akun, jolla WLTP:n mukaan toimintamatka on 354 km. Kulutus 28,2-28,4 kWh/100km.
Malli tarjoaa V-mallin tapaan istuinpaikat 6-8 hengelle.
Tuolla henkilökapasiteetilla, akun koolla ja rangella ihan käypäinen paketti.
Mutta
Tuo hinta 94 500 € on kyllä vedetty pitkäksi. Saksassa alkaen hinta noin 71 000€
Täytyy muistaa, että sähköautossa auton hankintavero vain noin 2500€.
Tuota Saksa vs Suomi hintaeron määrää 23 000€ ei selitä varuste-erot, eikä ALV-kannan ero.
Sen taitaa selittää Veho.
Vertailuna Saksassa MB:n maasturimalli EQC ja tämä uusi EQV on hinnoiteltu saman hintaisiksi (noin 70 000€)
Suomessa EQC alkaen 81 000€, ja EQV 94 000 €.
Tällä hinnoittelulla näyttää siltä, että EQV:tä haluavien kannattaa hakea omansa suoraan Saksasta.
Ja koska hankitavero sähköautossa olematon, ei Veho pysty Business-mallivariaatioilla suojaamaan omaa hinnoitteluaan/maahantuontiaan.
Mitähän ne on siellä Veholla miettineet, kun tätä EQV:tä on hinnoiteltu?
https://www.mercedes-benz.fi/content/dam/finland/passengercars/NEW-WLTP-pricelists/V-class/EQV%20ja%20V-sarja%20tila-auto.pdf
Otsikkoa täydennetty