https://tummennuskalvot.fi/

Honda Accord 2003-2008 (7. Sukupolvi)

Ignitor

Sisäänajettu
Liittynyt
21.10.2020
En löytänyt kyseisestä autosta mitään omaa ketjua täältä, joten luodaan sellainen.

Meillä on taloudessa toisena autona kyseinen malli vm. 2005 tourer kahden litran bensakoneella. Olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksia kyseisestä mallista. Onko ollut millaisia vikoja?

Nythän tossa meidän accordissa menis apparin puolelta lukkomoottori jumiin ja jouduin purkamaan sen ovipahvin sisäpuolelta auki. Ulkomailta tilattuna lukkomoottori 15-20e luokkaa.

220tkm ajettu ja ei nyt vielä mitään suurempaa ole ollut.
 
Edellisestä viestistä on kulunut aikaa - tälle autolle voisi melkein laittaa autotalliin oman paikkansa, mutta kerrotaan tännekkin. Eli kytkin meni vaihtoon kilometrilukemalla 235tkm. Vaihdoin itse jarrupääsylinterin ja siellähän oli myös vikaa. Lautanen oli haljennut kahtia ja vaihteen irroituksen vaikeuden yksi syy oli siinä. Toinen syy oli paineasetelman kiinnikkeen rikkoutuminen, joka johti siihen ,että se paineasetelma oli vinossa siellä.

Kaiken kaikkiaan myös omia työtunteja käytettynä koko hommalle tuli hintaa vajaa 1300e.
Itse työ kytkimen osalta liikkeessä maskoi 950e. Siihen päälle 241 euron kytkinpaketti, jonka hommasin itse ulkomailta sekä pääsylkkä, joka oli 70-80e. No, tulipahan vaihteistoöljyt vaihdettua vanhaan rouvaan samalla. Toivotaan, että ajokilsoja riittää vielä.