https://yliteippaus.fi/

Seat Leon (2020 ->)

batman14

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Ei ollenkaan pöljemmän näköinen. Saattaa olla hyvinkin vahva vaihtoehto Golfille jos samaan kokoluokkaan päädyn seuraavaksikin.

Näinköhän Leon ja Octavia joutuvat tyytymään tuohon 150kW hybridiin siinä missä Golf saa myös 180kW hybridin?
 
Erittäin hyvältä näyttää omassa luokassaan. Suunnittelijoilla on vaikea homma tehdä jotain todella erilaista, kun ulko- ja sisämitat ovat tässä luokassa kokolailla "annettuina" ennen piirustuspöytää.
 
Itse olin juuri sanomassa, että eikös tuo ole uusi Focus. ;D Jos aiemmin oli jonkun Seatin pampun puheissa viedä VAG-hierarkiassa Seatia kohti Alfa Romeomaisuutta, ei se kyllä ainakaan tällä käy. Ihan mukiinmenevä toki, edellisessä mallissa oli silti enemmän särmää. Toki tässä on muodikas ledilista takana poikittain!

Ja hybridin mainossivua kun lukee, niin vaikuttaisi että ovat keksineet sähkömoottorin uudelleen.
 
Tylsähän tämä on, pidän nykymallista paljon enemmän. Se näyttää hyvältä vielä tänäänkin vaikka ikää on vaikka kuinka. Tästä tulee mieleen Focus ja I30.
 
Erittäin hyvältä näyttää, farkku myy varmasti hyvin. Plugarin hinnoittelu toivottavasti maltillinen.
 
Varsinkin farkku näyttää todella upealta, omaan makuun selvästi hienommalta ja nuorekkaammaalta kuin esim. konserniveljien uutuudet. Muotoilusta ei menestys tule jäämään kiinni. Diffuusorin kromatut pakoputkenpäät ovat kyllä jo niin tylsä juttu joista voitaisiin viimein luopua. Ledit on taas upotettu niin syvälle omiin poteroihinsa että tulevat muurautumaan umpeen täällä pohjolan räntäsateissa. Mutta kokonaisuutena kuitenkin hienolta näyttää!
 
Molemmat korimallit näyttävät todella hyvältä, mutta ehkä joku uusi muotoilukikka olisi ollut paikallaan. Sisäilmekin on asiallinen, vaikka toki kosketusnäyttö voisi olla upotettuna kojelautaan.

Jos hinnoittelu pysyy järkevällä tasolla, niin Leon on minulle jopa mielenkiintoisempi uutuus kuin Golf. Koskahan saadaan tänne Härmlandiin?
 
Ulkokuori näyttäisi olevan kunnossa uudessa Leonissa, joten siitä kauppa tuskin jää kiinni. Voimalinjapaletti vähän tylsä alkuun. Auton sisällä tuo irrallinen tabletti ja siihen liittyvä nappulattomuus eivät houkuttele. Perustoiminnot vähintään saisi olla nappien takana, mutta kait se on kalliimpii valmistaa siten.
 
Keulahan on kuin suoraan Tarracosta ja perässä on vaikutteita Alfan mallistosta, joka ei liene vahinko. Ohjaamo vaikuttaa vähän sekavalta ja karun kovamuoviselta.
 
eGe sanoi:
Näinköhän Leon ja Octavia joutuvat tyytymään tuohon 150kW hybridiin siinä missä Golf saa myös 180kW hybridin?

Tyytymään? No, makuasioita. Itse ihmettelen, miksi Euroopasta ei tule kuin näitä suorituskykyoptimoituja plugareita. Jos vertaa vaikka Kian 1.6-litraiseen Atkinson-vapariin, niin varmasti samaan suorituskykyyn pääsisi 1.0 TSI:llä. Edelleen odottelen markkinoille kulutusoptimoituja vaihtoehtoja. Onhan noita jo myynnissä ja lisää tulossa, mutta taitavat kaikki tulla nousevan auringon suunnalta.
 
Jostain muistelen lukeneeni, että Cupra tulee tuolla 1.4 Tsi hybridillä, about 180kW ja Cupra R 2.0 tsi ilman sähköä nelivedolla. 300+. Noihan vielä mutuja, mutta varmaan aika lähellä totuutta.Ja kun Cupra oma brändi nykyään, niin perusleksasta tuskin tulee tehokkaampaa kuin se 150kW
 
aivan karsea tuo Leon teksti takana. Pikkujuttu, mutta pistää silmään tosi ikävästi  ;D
 
tet sanoi:
Tyytymään? No, makuasioita. Itse ihmettelen, miksi Euroopasta ei tule kuin näitä suorituskykyoptimoituja plugareita. Jos vertaa vaikka Kian 1.6-litraiseen Atkinson-vapariin, niin varmasti samaan suorituskykyyn pääsisi 1.0 TSI:llä. Edelleen odottelen markkinoille kulutusoptimoituja vaihtoehtoja. Onhan noita jo myynnissä ja lisää tulossa, mutta taitavat kaikki tulla nousevan auringon suunnalta.

Kian suorituskyky on sen verran vaatimaton, että kulutusoptimoidussakin ratkaisussa saisi olla vähän enemmän tehoa. Olisiko se sitten Kian ja tuon 150 kw version välillä.

Mutta Leon näyttää kyllä hyvältä. Toki vanhakin malli näytti, eikä se jostain syystä silti myyntiluvuissa näkynyt ainakaan Suomessa
 
Antero sanoi:
Tylsähän tämä on, pidän nykymallista paljon enemmän. Se näyttää hyvältä vielä tänäänkin vaikka ikää on vaikka kuinka. Tästä tulee mieleen Focus ja I30.

Mullakin tuli tuosta keulasta heti Hyny mieleen. Ja onhan tuossa Focuksen olemustakin paljolti. Joka tapauksessa hyvän näkönen minun silmään. Farkussa ehkä vähän liikaa peräylitystä keulaan nähden.
 
arska sanoi:
Kian suorituskyky on sen verran vaatimaton, että kulutusoptimoidussakin ratkaisussa saisi olla vähän enemmän tehoa. Olisiko se sitten Kian ja tuon 150 kw version välillä.

Mutta Leon näyttää kyllä hyvältä. Toki vanhakin malli näytti, eikä se jostain syystä silti myyntiluvuissa näkynyt ainakaan Suomessa

Enpä ole (vielä) Kian hybridiä ajanut, mutta ei tuo numeroiden valossa minusta vaatimaton ole. Vertaan siis omiin aikaisempiin ajopeleihin, en näihin sähköistettyihin tykkeihin joita nyt tulee paljon markkinoille. Tai no, vaatimaton kyllä, mutta ei sillä kuitenkaan jalkoihin jää. Kuten sanoin, makuasioita.

Makuasia on myös Leonin ulkonäkö. Ulkopuoli ihan ok, mutta sisäpuoli vaatii hieman sulattelua. Varmaan tuohon äkkiä kyllä tottuu, ei tuo nyt pahimmasta päästä todellakaan ole.
 
tet sanoi:
Enpä ole (vielä) Kian hybridiä ajanut, mutta ei tuo numeroiden valossa minusta vaatimaton ole. Vertaan siis omiin aikaisempiin ajopeleihin, en näihin sähköistettyihin tykkeihin joita nyt tulee paljon markkinoille. Tai no, vaatimaton kyllä, mutta ei sillä kuitenkaan jalkoihin jää. Kuten sanoin, makuasioita.

Makuasia on myös Leonin ulkonäkö. Ulkopuoli ihan ok, mutta sisäpuoli vaatii hieman sulattelua. Varmaan tuohon äkkiä kyllä tottuu, ei tuo nyt pahimmasta päästä todellakaan ole.

Minä olen ajanut ja kyllähän sillä toki pärjää, mutta vähän enemmänkin saisi potkua olla. En kyllä osaa vielä verrata Kian suorituskykyä 1.0 TSI:hin. Voisi ajatella niiden olevan samaa luokkaa. Huippunopeus on toki isompi TSI:ssä, mutta harvoin sillä on Suomessa merkitystä
 
Hmm, liian kulmikas omaan makuun sekä ulkoa ja varsinkin sisältä, mutta tyylikäs silti. I30 tosiaan tulee mieleen, liekö perä, joka sen tekee. Lisäksi tuo irrallisen näköinen infotainment-ruutu ei ole omaan silmään hyvä. Varmasti hyvä auto, sitä en käy edes epäilemään.
 
Hyvännäköinen auto, mutta miksi ihmeessä ratin keskiosa on edelleen ihan yhtä hirveän näköinen kuin vanhemmissakin Seatin malleissa. :rolleyes:
 
Hyvän näköinenhän tuo on.
Carwow:n ekassa kuvassa tulee paljon nykyinen BMW 1-sarja mieleen.
Cupraan ovat lupailleet sitä 180kw plugaria. Samaa mikä on tulossa GTE:hen ja RS Octaviaan.
 
tet sanoi:
Tyytymään? No, makuasioita. Itse ihmettelen, miksi Euroopasta ei tule kuin näitä suorituskykyoptimoituja plugareita. Jos vertaa vaikka Kian 1.6-litraiseen Atkinson-vapariin, niin varmasti samaan suorituskykyyn pääsisi 1.0 TSI:llä. Edelleen odottelen markkinoille kulutusoptimoituja vaihtoehtoja. Onhan noita jo myynnissä ja lisää tulossa, mutta taitavat kaikki tulla nousevan auringon suunnalta.
Paremmat katteet myyntihinnassa, vaivattomampi ajokokemus lisätehon ansiosta ja sitä rataa. Sähköllähän saadaan liki ilmaiseksi tehtyä normaalista 1.4 TSI:stä ns. GTI-luokan auto eikä se vaikuta kulutukseen. Sähköautoissa kun huipputeho ei vaikuta siihen miten pieni sähkönkulutus on rauhallisessa ajossa toisin kuin polttomoottoriautoissa.

En jaksa uskoa että polttoaineen kulutus juurikaan pienempi olisi 1.0 TSI:n kanssa, koska sähkömoottori avustaa juuri niissä paikoissa joissa isommat koneet muutoin veisivät enemmän polttoainetta. Isoissa vauhdeissahan ero on jo huomattavasti pienempi ja 1.0 TSI saattaisi kuluttaa lisämassan myötä jopa enemmän.
 
eGe sanoi:
Paremmat katteet myyntihinnassa, vaivattomampi ajokokemus lisätehon ansiosta ja sitä rataa. Sähköllähän saadaan liki ilmaiseksi tehtyä normaalista 1.4 TSI:stä ns. GTI-luokan auto eikä se vaikuta kulutukseen. Sähköautoissa kun huipputeho ei vaikuta siihen miten pieni sähkönkulutus on rauhallisessa ajossa toisin kuin polttomoottoriautoissa.

En jaksa uskoa että polttoaineen kulutus juurikaan pienempi olisi 1.0 TSI:n kanssa, koska sähkömoottori avustaa juuri niissä paikoissa joissa isommat koneet muutoin veisivät enemmän polttoainetta. Isoissa vauhdeissahan ero on jo huomattavasti pienempi ja 1.0 TSI saattaisi kuluttaa lisämassan myötä jopa enemmän.

Plugarissa 1.4TSI:n vaihto 1.0TSI:hin ei toisi mitään parannusta. Molemmat ovat ylimonimutkaisia. Kun sähkökone tuo väännön ja huipputehon, niin sen pariksi sopii vapari. Vaikka vähän isompikin ja kulutusoptimoituna. Sitten voisi heittää sen ylimonimutkaisen DSG:n pois ja korvata vaikka planeettapyörästöllä (transaxle) jos ei muuta keksi. Jää kytkimet ja vaihteisto (gear box) pois.
 
tmr97 sanoi:
Plugarissa 1.4TSI:n vaihto 1.0TSI:hin ei toisi mitään parannusta. Molemmat ovat ylimonimutkaisia. Kun sähkökone tuo väännön ja huipputehon, niin sen pariksi sopii vapari. Vaikka vähän isompikin ja kulutusoptimoituna. Sitten voisi heittää sen ylimonimutkaisen DSG:n pois ja korvata vaikka planeettapyörästöllä (transaxle) jos ei muuta keksi. Jää kytkimet ja vaihteisto (gear box) pois.

Tai ostaa suoraan Toyotan  :)