https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mercedes-Benz EQA

skiri

Sisäänajettu
Liittynyt
29.5.2018
vuonna 2020 julkaistaan A-sarjan täyssähköauto... odotellaan mitä tulee :)

5268.jpg
 
According to a British media report, the all-electric Mercedes-Benz EQA will not be launched this year as expected. Several different reasons have led to a delay of around six months.

According to an article from Autocar, the delays to the EQA launch are being caused by a restructuring of Mercedes’ production activities for electric cars, by continuing difficulties in the supply of battery cells and by interruptions due to the Covid-19 pandemic.

https://www.electrive.com/2020/09/21/mercedes-benz-eqa-launch-delayed-till-next-year/


Julkistus siirtynyt +6kk eteenpäin, siirtynyt siis 2021 puolelle.
 
Ja tuolla näyttääkin lukevan, että edelleen on aikataulussa (GoogleTranslate):

Mercedes is not delaying the launch of the electric compact EQA.
Various media reports that the Mercedes E QA is delayed because of the corona pandemic because there are difficulties with the battery cell supply, Mercedes vehemently denies. The EQA is on schedule, said Mercedes to auto-motor-und-sport.de. As planned, production will start at the end of 2020, the start of sales will be "unchanged" in 2021.

The range is around 400 kilometers. The EQA is also driven by a 150 kW electric motor in the basic version.

The price tag on the EQA should not show more than 45,000 euros.

22.09.2020


Eli tuotanto alkaisi 2020 lopussa ja myynti 2021, 400km sähköllä, 150kW sähkömoottori ja 45 000€ hinta.
 
Mersulle 👍🏻 siitä kun antaa maskin olla perinteisen näköinen. Merkki velvoittaa että uuden auton pitää näyttää siltä ettei vanhat näytä heti vanhalta.

Siinä olisi monelle valmistajalle peiliin katsomisen paikka.
 
Taky sanoi:
Miten lie lähellä specsit totuutta?

https://ev-database.org/car/1147/Mercedes-EQA

60.0 kWh * Useable Battery
350 km * Real Range
171 Wh/km * Efficiency

Available from * September 2021

Siistin näköinen kyllä on.

Pahoin pelkään, että tuo kulutus on kesällä ja talvella tuosta noin puolet pois niin ollaan lähellä totuutta.
Odotellaan mitä julkistavat. Ja mikä tulee hinta suomeen...
 
Ihan siistii.
 

Liitteet

  • 9BAC46E1-A94D-4751-929F-0023A5243154.png
    9BAC46E1-A94D-4751-929F-0023A5243154.png
    30,9 KB · Katsottu: 262
  • E961A785-64F4-4CF1-91DC-7D83784AA5F5.png
    E961A785-64F4-4CF1-91DC-7D83784AA5F5.png
    31 KB · Katsottu: 239
Minulle tuli pienenä pettymyksenä EQA:n suhteen se, että auto onkin "vain" sähköistetty GLA, eikä alunperin sähköautoksi suunniteltu, uusi malli. Voihan se silti olla hyvä, mutta tämä vie hieman uutuudenviehätystä ja kiinnostavuutta mallilta. Valkoinen koeajoauto videolla näyttää pliisulta vs aiemmin kuvissa ollut punainen.
 
Akkuakin olisi tarpeeksi...

Suomen ja Euroopan lanseerausmalli on EQA 250. Siinä on 140 kilowatin (190 hv) eteen sijoitettu sähkömoottori, 375 newtonmetrin huippuvääntö ja 424 kilometrin toimintamatka. Litiumioniakun hyötykapasiteetti on 66,5 kilowattituntia. Keskikulutus on valmistajan mukaan 17,9 kWh/100 km.

DC-latauksen maksimiteho on 100 kilowattia, jolloin täyslataus vie optimiolosuhteissa puoli tuntia. Sisäisen laturin teho on 11 kilowattia, joten peruslataus vie noin kuusi tuntia. Auto on etuvetoinen, ja sen huippunopeus on 160 kilometriä tunnissa. Kiihtyvyys nollasta sataan käy 8,9 sekunnissa. Vetokykyäkin löytyy 750 kilon edestä. Auton pituus on 4,46 metriä, akseliväli 2,73 metriä ja paino 2040 kiloa. Tavaratila on 340 litraa, mikä on 95 vähemmän kuin GLA:ssa..



https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mercedes-benz-julkaisi-odotetun-kompaktin-tayssahkoauton-tassa-tiedot-suomen-lanseerausmallista-toimintamatka-yli-400-kilometria/cef637c7-d25f-47c6-b908-6e2de9575f77?fbclid=IwAR3uOVlJHNQOHIe4dGwuItztMxamTUmb5Cr0dWY42uYL4_HsJHudHIdjRYY
 
Etuveto joten monelle varmasti sen suhteen mieluisampi kuin saman hintaluokan takaa tuuppaavat kilpailijat.
 
Taky sanoi:
Akkuakin olisi tarpeeksi...

Suomen ja Euroopan lanseerausmalli on EQA 250. Siinä on 140 kilowatin (190 hv) eteen sijoitettu sähkömoottori, 375 newtonmetrin huippuvääntö ja 424 kilometrin toimintamatka. Litiumioniakun hyötykapasiteetti on 66,5 kilowattituntia. Keskikulutus on valmistajan mukaan 17,9 kWh/100 km.

DC-latauksen maksimiteho on 100 kilowattia, jolloin täyslataus vie optimiolosuhteissa puoli tuntia. Sisäisen laturin teho on 11 kilowattia, joten peruslataus vie noin kuusi tuntia. Auto on etuvetoinen, ja sen huippunopeus on 160 kilometriä tunnissa. Kiihtyvyys nollasta sataan käy 8,9 sekunnissa. Vetokykyäkin löytyy 750 kilon edestä. Auton pituus on 4,46 metriä, akseliväli 2,73 metriä ja paino 2040 kiloa. Tavaratila on 340 litraa, mikä on 95 vähemmän kuin GLA:ssa..

Onkohan tuo keskikulutus laskettu seinästä eli lataushäviöt mukana (17,9 x 4,24 = 76kWh)? Jos on noin niin en oikein tykkää, vaikka on toki ehkä oikea tapa jos halutaan saada vertailukelpoinen luku polttoaineen kulutuksen kanssa.

Pikalataus ilmoitettu myös ihan päin persettä eli "optimioloissa täyslataus 30min". Jo 10-80% 30 minuutissa vaatii lähes tasaisen latauskäyrän että onnistuu max. 100kW teholla.
 
Menin ja ennakkovarasin. Se kun ei sido mihinkään, mutta jos paketti on kohdallaan hintojen julkaisun jälkeen, niin ei ainakaan tarvi jonottaa omaansa.