https://tummennuskalvot.fi/

Seat Tarraco (2019 ->)

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
Uusi katumaasturi Seatin valikoimaan.

https://www.carscoops.com/2018/09/2019-seat-tarraco-breaks-cover-spanish-kodiaq/

292e5ec9-2019-seat-tarraco-1.jpg

d2b5684a-2019-seat-tarraco-3.jpg

661083ad-2019-seat-tarraco-8.jpg
 
Periaatteessa mielenkiintoinen värkki. Kodiaqia isompi, tehdään Wolfsburgissa VW:n tehtaalla ja sitten tulossa on mm. PHEV-voimalinjaa. Luulisi olevan paketin aika hyvin kasassa.

Silti jos auto näyttää äkkivilkaisulla KIA Sorentolta, Volvolta tai Audilta niin vähän tulee mieleen että mitä ihmettä nyt. :p Sukunäkö esim Aronaan tai Atecaan puuttuu ja "särmää" saisi olla minun silmään vähän enempi.

Mielenkiintoista seurata kuitenkin mitä tuleman pitää...
 
ConD sanoi:
"särmää" saisi olla minun silmään vähän enempi.

Mielenkiintoista seurata kuitenkin mitä tuleman pitää...
Omasta mielestäni juuri tuota "särmää" löytyy ihan mukavasti :). Itsekin seuraan mallin markkinoille ilmestymistä mielenkiinnolla. Voisi sattua hyvinkin oman autonvaihdon huudeille, riippuen toki hintatasosta.
 
ConD sanoi:
Sukunäkö esim Aronaan tai Atecaan puuttuu ja "särmää" saisi olla minun silmään vähän enempi.

Tätä minäkin ihmettelin. Onko tämä nyt Seatin tulevienkin autojen ilme :rolleyes: Jos ajattelee tyhjältä pöydältä niin eihän tuo kuitenkaan huono ole.
 
No joo. Jotenkin se tuo vaan tuntuu olevan nykyisten isojen kitumaasturien perusilme. Sorento, Audit, Volvot, Hynyn uus Santa Fe jne. Eihän tuo paha ole, mutta aika geneerinen.
 
Erothan tehdään lamppujen mallia vaihtamalla ja tuossa näyttää olevan Seatin kolmiomaiset päivävalot. On siis sukunäköä :)
 
Eilen tuli jossai vastaan kuva, missä oli Arona, Ateca ja Tarraco vierekkäin, ja kyllä näistä tää isoin veljeksistä on vaan aika kovasti erimallinen - maskia ja valoja myöten. Toki ehkä silmä asiaan tottuu ajan myötä...

Mut mun mielestä se että tämä tehdään Saksassa eikä esim Meksikossa kuten Tiguan Allspace on vaa hyvä juttu. Jos joku on Allspacea ja normi-Tigua käynyt kurkkimassa, niin siellä on jonkinmoinen "fiilisero" saksassa tehdyn hyväksi mun mielestä.
 
Samasta puusta veistettyiltä nämä kaikki isommat SUV:t tosiaan näyttää. Varmaan tuota muotokieltä on tulossa uuteen Leoniinkin keulan ja sisustan osalta.
 
Hyvältä näyttää! Tuossa Autogefuhlin videossa taidettiin mainita, ettei Tarracoa tehdä ihan karsituin varustein, kun kyseessä Seatin lippulaiva. Tähän kun yhdistää wltp-mittauksen mukaisen autoveron, niin automaattivaihteisena hinnat alkaa varmaan lähempänä 40 kun 30 tuhatta euroa.
 
No jaa. Pääosin ihan tyylikäs, mutta pari yksityiskohtaa mättää. Ensinnäkin perä takaa tai takaviistosta katsoen näyttää jotenkin epäsuhtaiselle. En tiedä onko se luukun osien mittasuhteissa vai missä, mutta joku siinä mättää. Takaviistosta näyttää jollekin vanhalle farmari-Saabille?

Sisällä taas tuo Tom-Tom-näyttö. Kun Atecassa ja Aronassa se keskinäyttö muistettiin suunnitella kojelautaan, niin miten se nyt tästä kolmannesta pääsi unohtumaan. Piti imukuppinäyttö tökätä tohon suuttimien päälle keikkumaan. :p
 
tet sanoi:
No jaa. Pääosin ihan tyylikäs, mutta pari yksityiskohtaa mättää. Ensinnäkin perä takaa tai takaviistosta katsoen näyttää jotenkin epäsuhtaiselle. En tiedä onko se luukun osien mittasuhteissa vai missä, mutta joku siinä mättää. Takaviistosta näyttää jollekin vanhalle farmari-Saabille?

Sisällä taas tuo Tom-Tom-näyttö. Kun Atecassa ja Aronassa se keskinäyttö muistettiin suunnitella kojelautaan, niin miten se nyt tästä kolmannesta pääsi unohtumaan. Piti imukuppinäyttö tökätä tohon suuttimien päälle keikkumaan. :p

Se on tämän hetken trendi laittaa jälkeenpäin tollanen tabletti siihen suuttimien yläpuolelle. Samanlaisia on korealaisissa, saksalaisissa (mm. Audi A4) ja taitaapi tuollainen tulla uuteen Corollaan. Jotenkin vaikutelma on kyllä se, että ovat unohtaneet ensin näytön kokonaan ja sitten hädissään laittaneet irtomallin kun eivät ole enää jaksaneet ja ehtineet suunnitella kojelautaa uudestaan ;D
 
Juhosson sanoi:
Jotenkin vaikutelma on kyllä se, että ovat unohtaneet ensin näytön kokonaan ja sitten hädissään laittaneet irtomallin kun eivät ole enää jaksaneet ja ehtineet suunnitella kojelautaa uudestaan ;D

Minä taas sanoisin, että kosketusnäytön on järkevämpää olla ylempänä näkökentässä kuin jossain alhaalla. Ja ylhäälle sijoitettuna sen ilme säilyy kevyempänä ja nätimpänä, kun koko kojelautaa ei muotoilla "möhköksi" ylös vaan annetaan näytön olla tuollainen visuaalisesti "leijuva" komponentti. Istuu tässä Tarracossakin ainakin kuvissa tuohon erittäin nätisti, omaan silmään oikein siisti ilme. Vielä kun tuota suuttimien alapuolista nappulaviidakkoa karsittaisiin niin oikein hieno.
 
Marko_K sanoi:
Minä taas sanoisin, että kosketusnäytön on järkevämpää olla ylempänä näkökentässä kuin jossain alhaalla.

Juurikin näin ja liikenteessä turvallisempaa kun katse ei ole suunnattuna "lattian rajaan".
 
Marko_K sanoi:
Minä taas sanoisin, että kosketusnäytön on järkevämpää olla ylempänä näkökentässä kuin jossain alhaalla. Ja ylhäälle sijoitettuna sen ilme säilyy kevyempänä ja nätimpänä, kun koko kojelautaa ei muotoilla "möhköksi" ylös vaan annetaan näytön olla tuollainen visuaalisesti "leijuva" komponentti. Istuu tässä Tarracossakin ainakin kuvissa tuohon erittäin nätisti, omaan silmään oikein siisti ilme. Vielä kun tuota suuttimien alapuolista nappulaviidakkoa karsittaisiin niin oikein hieno.

Kosketusnäyttö on toteutettu tässä oikein tyylikkäästi.

Ulkonäön osalta pelkään, että 17" pyörillä varustetussa perusmallissa Tarraconkin yläosa näyttää aika massiiviselta. Noissa kuvissa isot pyörät tasapainottavat tilannetta.
 
Taky sanoi:
Juurikin näin ja liikenteessä turvallisempaa kun katse ei ole suunnattuna "lattian rajaan".

Yhtä turvallista kuin puhelin korvalla siis.

Mutta tässä tarrakinissa on monia asioita tehty nätimmäksi kuin kodakissa, mm lokarinkaaret ja keula.

Mutta kyllä tärkein asia on että tuleeko tähän kierroslukulaskurilla varustettua ajanottokelloa sport varusteisiin !!!
 
dingdongpingpong sanoi:
Yhtä turvallista kuin puhelin korvalla siis.

Mutta tässä tarrakinissa on monia asioita tehty nätimmäksi kuin kodakissa, mm lokarinkaaret ja keula.

Mutta kyllä tärkein asia on että tuleeko tähän kierroslukulaskurilla varustettua ajanottokelloa sport varusteisiin !!!
Kierroslukulaskurin ajastimella saa jälkikäteen VCDS:llä:

04ecf07fe7abd5858631877e44ab2b28.jpg
 
On kyllä omaan mieleen Kodiakkia nätimpi. Jos lisäksi 5 vuoden takuu verrattuna Skodan 2-vuotiseen. Tämän olemattoman takuun päälle Skodan maahntuojan tympeä suhtautuminen asiakkaisiin = kaikki viat sinkkikuplista lähtien yritetään pokkana maksattaa asiakkaalle...

Eli ei tarvisisi montaa sekuntia miettiä Kodiakin ja Tarracon välillä.
 
Joko jollain on heittää tänne linkkiä ennakkohinnastoon? Naapurifoorumilla joku kertoi jo muutamia hintoja. Ennakkohinnasto ei vielä ainakaan ole tullut sähköpostiin  ???
 
Kiitos hinnastosta, aika pettymys  :eek:
Odotin alkaen hintaa n.30k€:a, piti olla halvempi mielestäni kuin Kodiaq.. nyt halvin malli jää varusteineen noin 40k€:eek:on.. huh huh  :'(
 
ExOctavisti sanoi:
Kiitos hinnastosta, aika pettymys  :eek:
Odotin alkaen hintaa n.30k€:a, piti olla halvempi mielestäni kuin Kodiaq.. nyt halvin malli jää varusteineen noin 40k€:eek:on.. huh huh  :'(

Olis pitänyt tuoda TGI koneella, niin verot olisivat jääneet kohtuullisiksi. Noilla päästöillä ihan turha laite.
 
ExOctavisti sanoi:
Kiitos hinnastosta, aika pettymys  :eek:
Odotin alkaen hintaa n.30k€:a, piti olla halvempi mielestäni kuin Kodiaq.. nyt halvin malli jää varusteineen noin 40k€:eek:on.. huh huh  :'(

Osaako joku foorumilaisista tulkita miten nämä hinnat suhtautuvat Kodiaqin hintoihin ?