https://tummennuskalvot.fi/

Porschen ekohimmelit

Vempula

Grand Legend
Liittynyt
22.12.2013
Se on jo monien mielestä normaalia, että bemuissa on kolmepyttyisiä motteja, mutta osalle meistä vanhan kaartin miehistä se aiheuttaa puistatuksia. Samanlaisia puistatuksia tulee aiheuttamaan nelipyttyiset Cayman ja Boxster:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/porschelta-tulossa-4-sylinterisia-malleja

Jos kyseessä olisi vielä rivinelonen, niin puistatuksista siirryttäisiin kyllä suoraan laatoittamiseen.

Mutta joo, nykyaikaahan tämä kai on. Voisivat kyllä noin yleisellä tasolla tunkea tämän nykyajan sinne jonnekin missä jääpuikko sulaa, vaikka aurinko ei paistakaan.
 
clima sanoi:

Tuo on kuitenkin äärimmäinen marginaalituote. Toki erittäin hieno sellainen ja tuollaisen ekohimmelin minäkin voisin ottaa :)

Minun mielestäni on suunnaton sääli, että Porschekin on nyt lähtenyt BMW:n valitsemalle tielle. Molemmat merkit alkavat tarjota malleja myös rahvaalle. Porsche on aina ollut ikoni, urheiluauto mihin ei ole varaa. Nyt se mielikuva lähtee rapistumaan. Ja se on oikeasti sääli. Possu on kuitenkin aina ollut Possu. Maailma on täynnä kalliita ja eksklusiivia automerkkejä, mutta Porsche on silti Porcshe. Nyt sitä ollaan osakkeenomistajien ahneuden johdosta määrätietoisesti ja tarkoituksella pudottamassa pois tältä paikalta.
 
^ ei hyvä. Pysytään siis perinteisissä versioissa..

Toisaalta, liekö kaikkien merkkien laskettava co päästöjensä keskiarvoa? Tarkottaisi vääjäämättömästi pienkoneiden tulemista muös näihin urheiluautoihin..
 
Skula sanoi:
Toisaalta, liekö kaikkien merkkien laskettava co päästöjensä keskiarvoa? Tarkottaisi vääjäämättömästi pienkoneiden tulemista muös näihin urheiluautoihin..

Mä olen täysin varma, että eurooppalaisen autoteollisuuden lobbaajat keksivät jonkun keinon, miten urheiluautojen tuotanto saadaan pidettyä hengissä EU-maissakin. Jos urheiluautovalmistajien pitäisi oikeasti päästä tällä hetkellä papereissa olevaan 95 gramman keskiarvoon, tarkoittaisi se tuotannon lopettamista.

Nyt lobbaajat ovat onnistuneet lykkäämään nykyisen esityksen voimaantuloa jo vuoteen 2020 ja lykkääminen vuoteen 2024 asti on jo hyvin lähellä onnistumista.

Autoteollisuuden lobbaajat eivät ole mitään suomalaisia hyssyttelijöitä, vaan rautaisia ammattilaisia. Olen aivan varma, että he onnistuvat työssään ja urheiluautojen tuotanto tulee jatkumaan EU:ssä tulevaisuudessakin. Miten se sitten onnistuu, jää vielä kysymysmerkiksi.

EDIT: Porschen nelipyttyiset koneet eivät liity millään tapaa ilmastoon. Porschen osakkeenomistajat haluavat vain tehdä lyhyellä tähtäimellä lisää hilloa. Nelipyttyisten mottien avulla alkaen-hinnat saadaan riittävän alas, jotta massoillakin olisi varaa ostaa Possuja. Onko tämä hyvä strategia pitkällä tähtäimellä onkin sitten vaikeampi kysymys. Porschehan on niitä harvoja voittoa tekeviä autotehtaita tällä hetkellä.

Tähän ei kukaan muu pysty:
http://www.dw.de/porsche-emerges-as-worlds-most-profitable-carmaker/a-16727077
 
Vempula sanoi:
EDIT: Porschen nelipyttyiset koneet eivät liity millään tapaa ilmastoon. Porschen osakkeenomistajat haluavat vain tehdä lyhyellä tähtäimellä lisää hilloa. Nelipyttyisten mottien avulla alkaen-hinnat saadaan riittävän alas, jotta massoillakin olisi varaa ostaa Possuja. Onko tämä hyvä strategia pitkällä tähtäimellä onkin sitten vaikeampi kysymys. Porschehan on niitä harvoja voittoa tekeviä autotehtaita tällä hetkellä.

Täytyy kyllä myöntää että surulliseksi vetää jos näin tosiaan on että Porsche alkaa tosissaan tekemään autoja jotka alkavat kilpailla Skodan tai Volkswagenin kanssa  ;D

Toisaalta, minulle se nyt on jo melkein sama jos alkavat tekemään halpiksia, onhan omanikin jo oman aikansa halpis-Porsche  :)

Aidon urheiluauton halajavan on kai suunnattava katseet Ferrariin..  Taitaa olla vaan monelle vähän hankalempi tavoite  :eek:
 
Osakkeenomistajat haluavat, että yritys tekee hyvää tulosta. Mitä parempaa, sitä parempi.

Puunhalaajat haluavat visioissaan kieltää koko yksityisautoilun ja yleinen suuntaus näyttää olevan koko ajan enemmän siihen suuntaan, että yksityisautoilu on pahasta tai ainakin autojen pitäisi olla 0-energialaitoksia.

Siinä ei paljon meidän petrolheadien mietteet paina, kun Porschekin joutuu kulkemaan virran mukana. Porschelle tämä on kyllä minusta pahempi paikka kuin BMW:lle, kun BMW on kuitenkin tarjonnut noita pieniä koneita ja enemmän kansanmalleja aiemminkin.

Tuo kyllä kiinnostaisi tietää, että miten nuo keskimääräiset päästötavoitteet menee esim. VAG-konsernin tapauksessa. Pitääkö Porschen mallistolla olla omat arvonsa vai riittääkö konsernin yhteinen?

Vempulan kanssa olen kyllä samoilla linjoilla, että ihan helpolla ei tule ainakaan Saksassa menemään läpi turhan tiukat autoteollisuuden rajoitukset.
 
Ironic32 sanoi:
Tuo kyllä kiinnostaisi tietää, että miten nuo keskimääräiset päästötavoitteet menee esim. VAG-konsernin tapauksessa. Pitääkö Porschen mallistolla olla omat arvonsa vai riittääkö konsernin yhteinen?

Olen itse siinä vakaassa käsityksessä, että päästörajassa katsotaan koko VAG-konsernin mallistoa. Aiemmin tänä vuonna uutisoitiin, että eri mallien painottamisesta ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen.

Tämän taki mm. VAG on kehittänyt tämän X1 (vai mikä se nyt oli), josta valmistetaan jonkinkokoinen esisarjakin, jotta sen mikropäästöt voidaan laskea VAGin hyväksi.

Jostakin luin myös, että EU:ssa on kova lobbaus käynnissä, että hybridi- ja sähköautojen päästöjä painotettaisiin enemmän tuossa konsernipäästötaseen laskennassa.

Mutta kyllä tämä tarkoittaa myös sitä, että muskeliautoista tulee markkinoille myös pienempipäästöisiä malleja.



 
Ironic32 sanoi:
Osakkeenomistajat haluavat, että yritys tekee hyvää tulosta. Mitä parempaa, sitä parempi.
...
Siinä ei paljon meidän petrolheadien mietteet paina, kun Porschekin joutuu kulkemaan virran mukana. Porschelle tämä on kyllä minusta pahempi paikka kuin BMW:lle, kun BMW on kuitenkin tarjonnut noita pieniä koneita ja enemmän kansanmalleja aiemminkin.
Niin sehän on ihan hirveää, kun yritys tekee tulosta ja pystyy kehittämään uusia juttuja. Paljon parempi se olisi olla tappiota tekevä puritaani kuten kuten Volvo ja Saab. Niiden tarinahan olikin suuri menestys. Cayenne ei kelpaa automiehille eikä nyt nämä halpikset. Miten konkassa oleva puritaaniurheiluautovalmistaja olisi jotenkin parempi kuin huipputulosta tekevä possu joka cayennen tuloilla pystyy rakentamaan parempia 911:siä nyt ja tulevaisuudessa?  :rolleyes:
 
jf sanoi:
Cayenne ei kelpaa automiehille eikä nyt nämä halpikset.

Cayenne oli tosiaan aikanaan kova pala Porsche-puritaaneille. Minua tuo ei niin haitannut, kun SUV:kin on kuitenkin hyvä kehikko tehokkaalle moottorille. Ja Cayennehan tosiaan tahkoaa kovaa tulosta tehtaalle, joten se oli hyvä päätös tehtaan tulevaisuuden kannalta.

Mutta tämä ei muuta sitä ikävää tosiasiaa mihinkään, että nelipyttyiset motit tekevät minun silmissäni todella paljon hallaa Porschen imagolle. Tässä on aivan sama juttu kyseessä kuin 518i bemussa. Normipulliainen ei käytännössä erota 518i:tä ja M5:sta toisistaan ja mun mielestä se ei ole hyvä juttu.

BMW-M5_2014_photo_01.jpg


BMW-5-Series_2014_photo_07.jpg
 
518i lienee jo ikuvanha BMW..  Joten vähän huono verrokki?

Ja mitä Cayenneen tulee, niin kyllä se alkujärkytyksen jälkeen Porschen imagoon on istahtanut, toisin kuin pikkulohkot..
 
Skula sanoi:
518i lienee jo ikuvanha BMW..  Joten vähän huono verrokki?

My bad. 518d oli toki tarkoitus kirjoittaa.

Tuo kuvassa oleva valkoinen bemu on 535d, mutta samat helmasajat saa kuliinkin.
 
Tuonoinniin.. Jos ja kun Porschelta tulee "ekomalleja" neloskoneilla ympäristön painostuksesta niin en näe sitä välttämättä pahana. Vaikka ymmärrän, että puristeja tämä toki korpeaa ja Porschen imago laitetaan jälleen kellumaan kuten markka aikanaan.
Mutta kun kyseessä on Porsche, niin uskon että kyseinen malli tehdään samalla pieteetillä ja omaa sellaisen ajettavuuden, että kansanmalleista ei tarvitse puhua samassa lauseessa.
Tavallaan tuollainen pienempitehoinen sopii aivan hyvin meille jotka ajamme maassa jonka tiet on kohta siinä kunnossa, että 120kmh alkaa olla extremeurheilua. Jos kuitenkin ajo-ominaisuuksille laskee painoarvoa ja tykkää nautiskella menosta sivuteillä niin einköhän siitä iloa irtoa pienemmälläkin teholla? Radalla asia voi sitten taas olla toinen.
Tokihan siitä kauhea soppa syntyy kun jollain lastutetulla RäSällä "nöyryytetään" Potschea (huomaa ironia).
Tähän tämä maailma menee. Ja vuosi vuodelta enemmän. Diesel Porsche maasturi oli ajatuksena aika surrealistinen vielä joitakin vuosia takaperin.
 
Ei kai nelisylinteriset moottorit ole mitään uutta Porschen keulalla? ???
 
Hitsi, kun ehdin just hankkia RS:n työsuhdepeliksi. Tämä olisi hienompi - jopa RS:n voittaja (sikäli kuin/jos on ollenkaan mahdollista voittaa RS:ää  ;D).
 
Markku J sanoi:
Hitsi, kun ehdin just hankkia RS:n työsuhdepeliksi. Tämä olisi hienompi - jopa RS:n voittaja (sikäli kuin/jos on ollenkaan mahdollista voittaa RS:ää  ;D).

Turha huolia, Työnantajasi on varmasti kieltänyt Porschet ihan varmuuden vuoksi  ;D