https://yliteippaus.fi/

Touran 2015-

Ompas uusi Turre edeltäjänsä näköinen, jopa liki tylsästi samankaltainen. Uusimmat kikka3:t kuitenkin löytynee pellin alta. Pitänee käydä tutustumassa kunhan tulee lasipalatseihin. :)

Lisääntynyt akseliväli tuntunee ajossa, joskaan ei tuo vanhakaan malli kaikkine variaatioineen huono ollut ajaa.
 
Jo oli aikakin. Edellinen malli kun tuli markkinoille 2003! Taisi olla julkistaminen edellisen vuoden puolella.
 
Kyllä 12v on aika kohtuullinen malli-ikä, vaikka pari nuorennusleikkausta onkin suoritettu...

Noh, kyllä Touranin silti Touraniksi tuntee, eikä mallinimessäkään lähdetty keulimaan. Tuleekohan nelikkoa?
 
ConD sanoi:
Ompas uusi Turre edeltäjänsä näköinen, jopa liki tylsästi samankaltainen.

On tuo sentään auton näköinen edelliseen pakettiautoon verrattuna. Pikemminkin tylsän samankaltainen kuin Golf Sportsvan.
 
No nyt kun pääsi noita kuviakin katselemaan, niin tuohan on ihan OK ulkoa. Sisänäkymät ja mittaristo ovat suorastaan hienot. Oviinkin on riittänyt verhoilukangasta, niin kuin pitääkin.
 
Minusta myös tuo uusi turani on hieno. Hyvin paljon on samaa näköä Sportsvanin kanssa, mutta niin lienee tarkoituskin.
Ovat päässeet siitä edellismallin roikkuvasta perseestä onneksi eroon :)
 
Ihan ookoon näköinen tuo valkoinen "R" versio ainakin keulastaan.
Meinasin jo eilen tehdä Touran topicin mutta jäi tekemättä.
Mulla oli aikanaan Touran jonka otin 2003 syyskuussa käyttöön. Tais olla aika ensimmäisiä asiakkaalle luovutettuja tehdastilaus Touraneita Lahessa? Tykki 1.6FSI Trendline 8).
Tämä oli ensimmäinen autoni johon tilasin xenonit. TM rankkasi ne muistaakseni alltime top5 ryhmään, ja olihan ne hyvät bi-xenonit joissa vielä halogeenit tuli avuksi kaukovaloihin.
Sen verran tuli sitä tuunattua että hommasin siihen kojelautaan jonkun ns liimattavan panelisarjan joka näytti alumiinilta (oli pehmeää muovia) kun se alunperin oli niin kovin "harmaa". Ja etu säleikön mustien vaakarimojen päällä rosteriset listat jotka oli kyllä ihan laadukkaasti tehty.
ATP Inox 17" 5 puolaiset vanteet oli valittu kesärenkaisiin. Automaatti-ilmastointi oli tuossa kohtuuhintainen siihen aikaan n350€. Kun V Golfissa siitä pyydettiin muistaakseni yli 1k€ hintaa?
Tilaa riitti sen ajan tarpeisiin ja todella kiva sillä oli ajella. Ja 6 pykäläinen manuaaliloota toimi todella vaivattomasti verrattuna edelliseen IV koppasen Golfin 5 pykäläiseen joissa tais olla tyyppivikana 1 ja 2 vaihteen tahmea kytkeytyminen?
Vieläköhän tämä "John F Kennedy on hengissä" ;) JFK-5xx
 
jni sanoi:
Jo oli aikakin. Edellinen malli kun tuli markkinoille 2003! Taisi olla julkistaminen edellisen vuoden puolella.

Kieltämättä -- liki 13 vuoden elinkaari on käsittämättömän pitkä. Mutta yllättävän varovaisesti on ulkonäkömielessä uudistettu -- ja hyvä niin. Kantikas muotoilu enteilee asiallisia tiloja.
 
Kauhea pakastearkku. Sääli niitä jotka joutuu tollaisilla ajamaan  :-X
 
skt1 sanoi:
Olisivat nyt voineet tuo korinkin uudistaa :(
Miten tehdään Sharanin ja Sportsvanin väliin auto merkittävästi erikokoisena tai -näköisenä?

Nyt on pituutta tullut lisää akseliväliin ja pikkuisen madallettu ilmettä -> pidemmännäköinen luukki.
 
Tuo on helppo tunnistaa volkkariksi katsoi sitä sitten sisältä tai ulkoa. Vaikuttaa nyt olevan taas se aikakausi, kun suunnittelu tehdään konserninlaajuisesti viivoittimella ja kirveellä. Ei sillä että Touran minussa olisi koskaan herättänyt omistamisen halua tai minkään muunkaan merkkinen vastaava automalli. Joskus VW:llä kuitenkin on ollut sellaisiakin malleja, että minun kiinnostus on riittänyt kauppaan asti. Nyt ei kiinnosta edes vw.fi -sivustolle asti.
 
Ekasta parista kuvasta olin vähäniinku magee että mittä v*ttua, taasko sama kuutio kuin vuonna kivi ja miekka paitsi että uudella maskilla? Mutta tämähän on sitä konsernin tuttua linjaa, samaa viivaa ka kirvestä merkistä ja mallista toiseen mutta vain eri hintalapulla.

Katsoin kutenkin sitten kuvat loppuun, ja eihän tuo nyt niin paha ollutkaan. Vähän on tullut jo kaarevuutta (no okei, tosi vähän, ikkunalinjan yläreuna), pokausta ja hitunen dynamiikkaakin linjoihin, ei ihan pöllö. VW:ksi ja VW:n tila-autoksi paikoin lähes jopa rohkeahko.

2015-VW-Touran-7.jpg

2015-VW-Touran-9.jpg


Onkohan takapenkistä kuvia/tietoja vielä? Eli olisiko kolme samankokoista penkkiä sen kapean keskipaikan sijasta?
 
GTA1 sanoi:
Tais olla aika ensimmäisiä asiakkaalle luovutettuja tehdastilaus Touraneita Lahessa? Tykki 1.6FSI Trendline 8).
Vieläköhän tämä "John F Kennedy on hengissä" ;) JFK-5xx

Jaa liekkö sama JFK - punainen ko yksilö oli ja Lahdesta käytettynä hankittu naapuri pitäjään - joka sukulaisilla oli vielä vuosi sitten....
 
Taky sanoi:
Jaa liekkö sama JFK - punainen ko yksilö oli ja Lahdesta käytettynä hankittu naapuri pitäjään - joka sukulaisilla oli vielä vuosi sitten....
Ei ollu punainen vaan hopean värinen. Lisävarusteena oli myös metallinväriset kattokaiteet, joten Trendline näytti lähes Highlineltä ilman sumareita. ;)
 
Marty McFly sanoi:
Ekasta parista kuvasta olin vähäniinku magee että mittä v*ttua, taasko sama kuutio kuin vuonna kivi ja miekka paitsi että uudella maskilla? Mutta tämähän on sitä konsernin tuttua linjaa, samaa viivaa ka kirvestä merkistä ja mallista toiseen mutta vain eri hintalapulla.

Katsoin kutenkin sitten kuvat loppuun, ja eihän tuo nyt niin paha ollutkaan. Vähän on tullut jo kaarevuutta (no okei, tosi vähän, ikkunalinjan yläreuna), pokausta ja hitunen dynamiikkaakin linjoihin, ei ihan pöllö. VW:ksi ja VW:n tila-autoksi paikoin lähes jopa rohkeahko.

2015-VW-Touran-7.jpg

2015-VW-Touran-9.jpg


Onkohan takapenkistä kuvia/tietoja vielä? Eli olisiko kolme samankokoista penkkiä sen kapean keskipaikan sijasta?

Kuvat R-line mallista.
 
En missään vaiheessa luullutkaan, että noissa kuvissa kyseessä olisi se Suomessa eniten kauppansa tekevä kulimalli. Kyllähän tuostakin saa puistattavan 15" peltipöläreillä ja ilman muitakaan ulkoisia varusteita. Ihan samahan se on Sportsvanin kohdalla, eli tappiin asti varusteltuna hieno peli mutta perusmallina yhtä houkutteleva kuin kebap-oksennuksen peitossa oleva Johanna Tukiainen krapula-aamuna.
 
Älä nyt. Tuksu saattaa olla jopa paremman näköinen noilla varusteilla verrattuna vakio-Tuksuun. Tuo Touran on sellainen soccer family carrier ja siihen hommaan ihan riittävän hyvän näköinen. Itseasiassa siinä hommassa ei ole mitään merkitystä minkä näköinen se auto, kunhan sinne mahtuu korttelin kaikki pojat (tai tytöt).
 
Minua pukkaa vähön ärsyttämään promokuvien isot vanteet ja liinoilla madallettu alusta...

Ok, näissäkin kuvissa on erittäin paljon mielikuvista kyse. Ison auton mataluutta oikein koitetaan korostaa.

Eipä siinä... Marty on oikeassa, iso osa näistä menee perhekäyttöön missä funktio ajaa usein lookin eteen ja lompakko edellä mennään. Jännä nähdä oikeat kuvat siitä kulimallistakin aikanaan.

Kyllä... Vaikka perhe on pienehkö, Touranilla on minulla paikka jossain mielen sopukoissa tallissani. Sillä tuotiin toinen muksuistamme synnäriltä ja muutettiin ekaan omaan asuntoon.
 
http://volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/html/uusivolkswagentouran?open&db=vw5.nsf

Lupaillaan hyvää takatiloille:
Uusien suurempien mittojen vuoksi uusi Volkswagen Touran tarjoaa kuljettajalle ja matkustajille erinomaiset tilat. Uusi Touran on tarjolla Suomessa 5- ja 7-paikkaisina versioina. Sisätilat ovat kasvaneet merkittävästi ja ne ovat hyvin muunneltavissa sekä helppokäyttöiset mm. Sharanista tutun, istuimet auton lattiaan taittavan fold-flat-istuinjärjestelmän, vuoksi. Kaikissa toisen ja kolmannen penkkirivin istuimissa on Isofix-kiinnityspainikkeet. Uuden Volkswagen Touranin tavaratila kasvaa luokkansa suurimmaksi. Tavaratilaa uutuudessa on toisen istuinrivin takana parhaimmillaan 1040 litraa ja säilytyslokeroita autossa on kaikkiaan 47 kappaletta.

Moottoripuolesta on myös mielenkiintoista kerrottavaa:
Tarjolla on kuusi uutta ja taloudellista moottoria: kolme TSI-bensiinimoottoria teholuokissa 81 kW (110 hv), 110 kW (150 hv) ja 132 kW (180 hv) sekä kolme TDI-dieselmoottoria teholuokissa 81 kW (110 hv), 110 kW (150 hv) ja 140 kW (190 hv).

Toistaiseksi 190hp dieselkonetta on vain Passatissa 4Motion-versiona. Jännä nähdä tuleeko tuo sitten Touraniin etuvetona vai nelikkona.
 
Nyt täytyy poiketa omasta marmatuslinjasta. Nimittäin yllätin itseni pitämästä tätä Tourania omassa luokassaan erittäin onnistuneen näköisenä autona. Katselin kuvia ja mietin mikä mielestäni vois olla paremmin. Mutta eipä nyt ihan pikaiseltaan tule mieleen. Ei tuollainen perheliikutin mikään koriste ole, mutta kyllä mun silmään erittäin onnistunutta muotoilua. Ja kun kaikille takanaistujille on isofixit tarjolla, niin luulis ainakin täällä pohjanmaalla runsaslapsisten kiinnostuvan autosta. Ja tavaratila toisen rivin takana yli 1000-litraa niin kolmilapsinen perhekin kulkenee aika mukavasti tuollaisella.
Edeltäjääkin olen pitänyt sisätiloiltaan aika onnistuneena kompromissina monenalsieen käyttöön.
Ja nyt sitä on laitettu vielä paremmaksi.


Milloinkahan tästä tulee Simply Clever versio..?
 
tuRboman sanoi:
Nyt täytyy poiketa omasta marmatuslinjasta. Nimittäin yllätin itseni pitämästä tätä Tourania omassa luokassaan erittäin onnistuneen näköisenä autona. Katselin kuvia ja mietin mikä mielestäni vois olla paremmin. Mutta eipä nyt ihan pikaiseltaan tule mieleen. Ei tuollainen perheliikutin mikään koriste ole, mutta kyllä mun silmään erittäin onnistunutta muotoilua.

Minustakin auto näyttää oikein hyvältä. Toki se on muotoiltu tilojen ehdoilla (ja hyvä niin), mutta en minä muutenkaan ymmärrä, mikä muotoilussa olisi pielessä. Joo, se on Volkkarin tapaan varovaista ja konservatiivista, mutta niinhän lähes kaikki muutkin Vokkarit ovat. Se lienee osa brändi-imagoa. Vai millä ihmeen tavalla joko Golf tai Passat on jotenkin oleellisesti kauniimpi?

Itse tila-autoista itse pidän vielä enemmän uuden S-Maxin ulkonäöstä. 5008 ja Grand C4 Picasso ovat mielestäni myös hyvännäköisiä.
 
ConD sanoi:
Toistaiseksi 190hp dieselkonetta on vain Passatissa 4Motion-versiona. Jännä nähdä tuleeko tuo sitten Touraniin etuvetona vai nelikkona.

Jos tulee nelikkona, niin olisi omaan visioon todella kiinnostava paketti ulkonäön ja tilojen päivitysten myötä! Pieni ihme tosin, jos nelikko olisi ainakaan heti tarjolla, kun sellaisesta ei kai ole huudeltu missään?

Vaikka nelivedon "tarve" veti omat autoilut aikanaan muihin malleihin, niin hintaluokastaan riippumatta Touran ja S-Max ovat jääneet mieleen erityisen hyvinä perhepirsseinä.