autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Progressiivinen Rock  (Luettu 112883 kertaa)

Poissa That 70s dude

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
Vs: Progressiivinen Rock
« Vastaus #1060 : 11.09.2021 18:21 »
Hitaasti menee himaan, vai miten se oli... mutta joka tapauksessa olen nyt kuunnellut tuon ainokaisen albumin minkä Mainhorse levytti. Täällä tehty haku kertoi että kukas muu kuin dude on tästä vinkannut. Minäkin viestien mukaan kuuntelin linkin biisin (joka ei enää toimi, linkki siis).
Perskuta tämä postaus oli mennyt kokonaan mun tutkan ohi... mutta älä suotta juupeli nolostele, en minäkään enää olisi muistanut, että Mainhorse oli Morazin nuoruuden bändi ja että olen sitä tännekin linkitellyt :-[ No tuossa äsken taustalla kuuntelin levyn läpi ja veikkaanpa että linkkaamani biisi oli Pale Sky, joka selkeästi nousi muiden yläpuolelle mun asteikossa. Mutta kyllä mä tykkäsin koko levystä kokonaisuutena. Kiitti vinkistä  :D.

Poissa That 70s dude

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #1061 : 11.09.2021 18:29 »
Rockbändi, mutta tämä kappala käy soundien osalta, ainakin minun korvissa, myös proge osastoon ;)
Progea tai ei, mutta mulle kyllä kolahti. Pitäisköhän minunkin tsekata tämä bändi tarkemmin.

Poissa fillari

• Klassikkoainesta
« Vastaus #1062 : 12.09.2021 00:22 »
^Joo, samoin.. kolahti. Kuten myös edellisen levyn 'Age of Man' livesityksenä. En nyt halua prog ketjuun sitäkin enää linkinä sotkea, mutta tuubista löytyy. Osittain uusi bändituttavuus ja piristävä sellainen. Aiemmasta tuotannosta esim. 'Highway Tune' tuttu, mutta se oli kohtalaisesta hyvvyydestään huolimatta perusrokkia, joka sekoittui samankaltaiseen massaan. Nämä monisäikeisimmät kappaleet enempi omaan makuun 👍

Poissa juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #1063 : 12.09.2021 01:16 »
Perskuta tämä postaus oli mennyt kokonaan mun tutkan ohi... mutta älä suotta juupeli nolostele, en minäkään enää olisi muistanut, että Mainhorse oli Morazin nuoruuden bändi ja että olen sitä tännekin linkitellyt :-[ No tuossa äsken taustalla kuuntelin levyn läpi ja veikkaanpa että linkkaamani biisi oli Pale Sky, joka selkeästi nousi muiden yläpuolelle mun asteikossa. Mutta kyllä mä tykkäsin koko levystä kokonaisuutena. Kiitti vinkistä  :D.

Tämä tuleva nolosteluni sopii mielestäni nimenomaan tähän säikeeseen. Kyseisessä viestissä esitin kriittistä. Tavallaan aiheesta mutta toisaalta ei. On musaa josta voin sanoa nopsaan tykkäänkö vai en, mutta proge ei sisälly siihen. Kykenisin ehkä toteamaan että tästä voisi avautua enemmän ja parempaa lisäkuunteluilla. Tuo Mainhorse sai osakseen (tässä vaiheessa) vain yhden läpikuuntelun ja yritin verrata sitä muiden kuuntelemieni progelevyjen ensipuraisuihin.

Voin toki aivan mainiosti kirjoittaa tänne ettei joku albumi tai biisi napannut mutta proge ja juupeli yhdistelmässä se on helposti hätäinen arvio. Olin joka tapauksessa iloinen löydöstäni koska vaikken ole erityisen kattavasti perehtynyt 70-luvun alun progeen, tajusin löytäneeni jotain hieman harvinaisempaa  :)

Poissa juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #1064 : 12.09.2021 01:22 »
Tuumin vain yksittäisen kappaleen soundien vaikutelmia omaan korvaan.. ja kun on tämmönen musiikkia luokitteleva säie tänne foorumille luotu ;)

Tälle peukkua (ylöspäin). On toki korrektia koittaa pysytellä musa-alueella(kin) otsikon ja ensimmäisen viestin mukaisissa puitteissa, joten hyvä idis mainita esim että tämä yksi biisi eroaa bändin tuotannosta ja jatkaa siitä asiaansa.
Mukavaa kun täällä muutkin osallistuvat kuin me AS:n musajengin "vanhat parrat"  :)

Poissa fillari

• Klassikkoainesta
« Vastaus #1065 : 12.09.2021 01:36 »
^Juu.. tuo näyte kuulosti soundiltaan sen verran proge- vaikutteiselta, että vähän täkynä laitoin sen tähän tomuttuneeseen proge- ketjuun :D
.. eli tarkoitus oli herättää keskustelua Dream Theater, Pink Floyd, Kansas.. ohi .. ja sehän onnistui 👍

.. ja varmaankaan ei tarvitse erikseen mainita, että mm. ja em. vanhat kunnon proge- bändit on hyvinkin tuttuja :)
Lippuja vaan ei enää saa :'(

Poissa MJ

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • Elämä alkaa kahdessasadassa
« Vastaus #1066 : 14.09.2021 23:51 »
Tossa ihan hauska yhteenveto wanhojen Suomi-proge "jättiläisten" soittajien eri bändeistä:

https://www.hiljaisetlevyt.com/wp-content/uploads/2021/08/Wigwam-sukupuu.pdf
Arkena: 2014 Audi A5 Sportback q S-Line Man
Harrasteet: 2012 BMW K 1300 S, 1974 MG B
Club One Mile