https://yliteippaus.fi/

Joko talviturkki narikassa?

L

LuppaKorva

Vieras
Onko foorumilaiset käyny heittämässä talviturkin narikkaan?
Tekis mieli mennä uimaan kun tenavat vinkuu järvelle pääsyä mutta kuten aina jännittää se kylmä vesi vai onko enää kylmää?
 
LuppaKorva sanoi:
Onko foorumilaiset käyny heittämässä talviturkin narikkaan?
Tekis mieli mennä uimaan kun tenavat vinkuu järvelle pääsyä mutta kuten aina jännittää se kylmä vesi vai onko enää kylmää?
Uimassa on käyty avodedessä ajat sitten, harrastan myös avantouintia.
Varsinainen talviturkki kyllä on edelleen naulakossa, pitäisikin itseasiassa huolehtia kesäjemmaan muiden talvivarusteiden kanssa. Meillä taitaa yksi pulkkakin vielä lojua autokatoksessa. :-[
 
Jo viime kesänä ;)

No ei sentään... Kaikki avovedet on liian kylmiä minun makuuni mihin vuodenaikaan tahansa ja oikeastaan missä tahansa. Viimeksi kokeilin käydä uimassa avovedessä keskellä heinäkuuta Barcelonassa, siis Välimeressä viime kesänä. Oli niin pirun kylmää että totuttautuminen veteen kesti ainakin 5 minuuttia eikä senkään jälkeen siihen oikein tottunut, niin piti tulla pois. Minulle riitti se. Uimahallienkin vedet on liian kylmiä mun makuuni. Ei ihmistä ole tarkoitettu uimaan, kun ei ole eviäkään ;)
 
-P- sanoi:
Jo viime kesänä ;)

No ei sentään... Kaikki avovedet on liian kylmiä minun makuuni mihin vuodenaikaan tahansa ja oikeastaan missä tahansa. Viimeksi kokeilin käydä uimassa avovedessä keskellä heinäkuuta Barcelonassa, siis Välimeressä viime kesänä. Oli niin pirun kylmää että totuttautuminen veteen kesti ainakin 5 minuuttia eikä senkään jälkeen siihen oikein tottunut, niin piti tulla pois. Minulle riitti se. Uimahallienkin vedet on liian kylmiä mun makuuni. Ei ihmistä ole tarkoitettu uimaan, kun ei ole eviäkään ;)
Kyllä sullekin "evät" tulee esiin oikeessa paikassa :D
Kova jätkä jos selkää uit nudistirannalla ilman ettei näyttäis hailta =)
 
-P- sanoi:
Kaikki avovedet on liian kylmiä minun makuuni mihin vuodenaikaan tahansa ja oikeastaan missä tahansa.

Juu, makuasiahan se on... pari talvea sitten tuli testattua n. -18 C kelillä saman ulkoilukerran puitteissa sekä avantoa että hankea. Viimemainittu tuntui aika viileältä, vesihän aina riittävän lämmintä uimiseen silloin kun se on sulaa ;)
 
On uitu joo. Pintavedet on jo paikoin aika lämpimiä. Huomenna ois tarkoitus kokeilla märkäpuku päällä hieman pidempään uida. Joku 45min-tunti, jos varpaat ja naama tarkenee.
 
Turkki lähti 20 huhtikuuta. Veden lämpö oli n7-8 astetta.
Kyllä se virkisti ja vähän piti haukkomaan henkeä.
Ei voi uimiseksi vielä sanoa... Lähinnä pikaisen puoleinen dippaus
 
MJ sanoi:
Juu, makuasiahan se on... pari talvea sitten tuli testattua n. -18 C kelillä saman ulkoilukerran puitteissa sekä avantoa että hankea. Viimemainittu tuntui aika viileältä, vesihän aina riittävän lämmintä uimiseen silloin kun se on sulaa ;)
Joo, ex-kollega joka kanssa avantouintia harrastaa niin lopetteli uintikautta aina joskus maalis-huhtikuussa kun vedet alkoi olla liian lämpimiä hänen makuunsa :)
 
Onkohan tässä nyt menossa kolmas vai neljäs kesä etten ole uimassa käynyt kertaakaan. Kerran kävin talvella  :D
 
Eilen lähti talviturkki pois. Lieneekö ollut koskaan niin, että kesän ensimmäisen kastautumisen voi tehdä suoraan heittäytymällä veteen..  :)
 
Ei vielä, mutta juhannuksena kyllä heitän pois, tulkoon vaikka jääpuikkoja taivaalta!
 
Uimataitoni on rautakangen luokkaa  :rolleyes: niin on rästissä useamman vuoden talviturkit...  :p
 
Pääsiäisenä meni narikkaan, hieman normaalia myöhemmin. 6-8 astetta oli pintaveden lämpötila 8)
 
11.6 inarijärvi. Oli muuten todella kylmää. Varmaankin alle 10
 
Talviturkki lähti pääsiäisenä, veden lämpö +4 astetta. Nyt samassa lutakossa oli +24 astetta.
 
Ei taida vedet tänä kesänä lämmetä siihen malliin että turkista raaskisi luopua. Viime kesänä lämpesi tarpeeksi monen vuoden jälkeen.
 
On ollut narikassa ainakin viimeiset neljä vuotta. Eivät ole vesien lämpötilat saavuttaneet itse itselleni asettamaa raja-arvoa.
 
Viime viikolla harjoittelin purjelautailua. Tuli oltua enemmän pinnan alla kuin päällä. Mutta silloin oli märkäpuku päällä joten sitä ei lasketa. Kävin kuitenkin uimassakin, ihan sopivan lämpöistä oli merivesikin.