https://yliteippaus.fi/

Ketjujen lukitseminen

C

Corvike

Vieras
Jäin ihmettelemään, miksi Teslan katsastusvikoja koskeva ketju (https://www.autostadium.fi/index.php?topic=7440.20) suljettiin eilen viiden tunnin jälkeen avaamisesta. Karviksen perusteluna oli ”Teslasta ei näköjään teslamiehet osaa keskustella asiallisesti”. Keskustelu oli asiallista siihen saakka, kun muutama vakio-OT vääntäjä alkoi herjaamaan toisiaan asiattomasti. Eikö olisi järkevämpää laittaa bannia/varoituksia herjaajille kuin panna koko ketjua kiinni? Vai eikö se ole asiallista, että teslan vioista keskustellaan faktoihin perustuen?
 
Ihmettelin aivan samaa. Aikamoista omien pierujen haistelua foorumi on muutenkin. Jos ketju ei ole täynnä suitsutusta ja selkääntaputtelua --> Lukkoon!!

Eikö täällä ole tarkoitus keskustella asioista eikä rinkirunkata samaa mieltä olevien kesken.
 
Samaa mieltä ketjujen lukitsemisesta. Helpoin ratkaisu varmaankin modeille mutta liian runsaasti käytetty.
 
Kovin montaa viestiä ei ehtinyt tulla kun alettiin "syöttämään VAG paskaa". Kuinka VAG liittyy Teslan ongelmiin?
 
Jos ketju lähtee sivuraiteelle jo toisesta viestistä alkaen ja sivuraidetta on jo pari sivua päätyen henkilökohtaisuuksiin, niin valitettavasti sille ei kovin pitkää ikää ole ennustettavissa edes siivouksen jälkeen. Tai ehkä jos kaikki ketjuun osalliset bannataan, hmm :rolleyes:

Mitä tulee yleisesti lukotettuihin ketjuihin, niin kyllä niitä on meillä melkoisen vähän.
 
Oli kyse minkä tahansa automerkin ongelmista faktoihin perustuen niin viimeistään 3-5 viestin tultua trolli vetää VAG:it paskana mukaan kirjoitteluun. Muutamia essareita viime aikoina koikanneena, viimeksi Pro Ceed tänään niin olen melko varma seuraavankin autoni löytyvän VAG:eista vaihdon tullessa ajankohtaiseksi.
 
Karvis sanoi:
Jos ketju lähtee sivuraiteelle jo toisesta viestistä alkaen ja sivuraidetta on jo pari sivua päätyen henkilökohtaisuuksiin, niin valitettavasti sille ei kovin pitkää ikää ole ennustettavissa edes siivouksen jälkeen. Tai ehkä jos kaikki ketjuun osalliset bannataan, hmm :rolleyes:

Bannaus on parempi ajatus kuin ketjun lukitseminen.
 
Corvike sanoi:
Bannaus on parempi ajatus kuin ketjun lukitseminen.

Jos yhtä innokkaasti korttelipoliisit alkavat bannaamaan kuin lukitsemaan ketjuja niin vähiin jää kirjoittajat.  ;D

Mutta joo samaa mieltä, mieluummin bannaus kuin lukitseminen, eihän sen tarvitse olla kuin parin päivän bannaus niin kyllä se opettaa.
 
Corvike sanoi:
Jäin ihmettelemään, miksi Teslan katsastusvikoja koskeva ketju suljettiin eilen viiden tunnin jälkeen avaamisesta.

Minä en jäänyt ihmettelemään. Lue nyt itsekin viestisi ajatuksella, koko ketjun aloitushan on yhtä provoa valheellisesta otsikosta "Tesla Model S - vikaantunein automalli " lähtien.

Pari lainausta aloituksesta;

"Teslassa 100.000 km taitaa olla jo ehtoopuolen kilometrimäärät."

"Tesla-uskovaisten on turha mesota siitä, että akun vaihtamalla autosta tulee taas uusi, jos auto on muuten loppu pienemmillä kilometreillä kuin mihin on Suomessa totuttu."

Itse vedin tuon ketjun VAG paskaan ja ihan aiheesta, sisältö kun oli tuubaa jo alusta alkaen. Omat yhtä paljon totuutta hipovat kommenttini eivät ilmeisesti maistuneet kun osuivat omaan merkkiin.

Bannia saa antaa, ei nyt ihan kauheasti näin kesälomilla napostele jos jää kerran kuussa täällä käynti väliin.

Jos täällä johonkin pitäisi kiinnittää huomiota niin nimenomaan Tesla-ketjuihin. Niissä yli 75% viesteistä on kaiken maailman Skoda-Perttien mutuilua ja provoilua.
 
Kylläpä osaa auto ja sen valinta olla tunteita herättävä asia. Eilispäivänä tuli esille, että ihmisen älykkyys ja auton päästöt kulkevat käsi kädessä. Kolmanneksi haaraksi yhdistyi vielä lompakon paksuus.

Ehkäpä edellä mainituista kolmesta asiasta pahinta ärtymystä kuitenkin herättää, kun ”automieheksi” itseään kuvittelevan auton valintaan yritetään rivien välistä ympätä hänen älykkyytensä?
   
Mitä se kenellekään kuuluu, minkä auton itse kukin valitsee. Ainakin omalla kohdallani olen yrittänyt valita peltilehmäni käytössä olevien raharesurssien ja kuvittelemani tuotteen laadun perusteella, yrittäen saada rahalleni mahdollisimman hyvän vastineen. Ennen hankintaa tietoa tuotteen laadusta voi yrittää selvittää vaikkapa katsastustilastoista, erilaisia foorumeita lukemalla, huhupuheita kuuntelemalla, kavereilta kyselemällä jne. Lopullisesti valinnan onnistuminen selviää vasta sitten, kun on itselleen autonsa hankkinut ja sillä ajellut.
….
Ja pöh. On kuitenkin olemassa eräs asia, joka ainakin osaa meistä yhdistää; halu tuoda julki mielipiteensä kirjoittelemalla. Ketjujen lukitsemisesta ja banneista päättäkööt he, joille se riesa on langennut. Loput tyytykööt osaansa.
 
No ei se nyt noin mene. Kyllä se kaverille kuuluu, minkä kotteron ostat. JA sitä kuuluu arvostella, sillä se ei kuitenkaan ole sama ja valittu samoilla kriteereillä, kuin kaverin auto. Valinta on siis väärä.

Tätä on nähtävissä, keskustellaan mistä asiasta hyvänsä. Vrt. vaikka sähköauto ketjua ja sähköauton yleistymisen esteet ketju. Samat henkilöt kirjoittavat samat asiat molempiin ketjuihin. Vain se oma valinta on oikea, muuta ovat väärässä ominen mielipiteineen. Kun ei ole vähäisintäkään yritystä ymmärtää toista, tai paneutua toisen asemaan, kun asenne on vielä alentuva, ei ihme että tulee yhteentörmäyksiä. Ja minkäs sitten, jos halutaan että foorumi pysyy jotenkin siedettävänä, on jotain tehtävä. Ketjun lukitseminen on vain yksi työkalu. Aika mieto. On niitä voimakkaampiakin.

 
Joo, lukitus on hyvä jos aihekin on provosoiva. Ja muutenkin, jos modet katsoo jonkun toimenpiteen tarpeelliseksi niin jotain on silloin tullut tehtyä ja pitää katsoa peiliin. Modeilla on kuitenkin oikeus ja myös velvollisuus puuttua tarpeelliseksi katsomiin epäkohtiin, eipä minulla siihen mitään oikein voi olla vastaan sanomista. Hyvä kun moderoivat.
 
Ketju lukitaan, jos viestien linja kokonaisuudessaan lipsahtaa sivuraiteelle tai yleensä provosoivaksi. Usein voi olla hankala erotella niitä, jotka provosoivat, niistä, jotka provosoituvat ja samalla jodattelevat ketjua - usein varmaan tahattomasti - väärille urille. Näissä tapauksissa eivät bannit ole mielestäni oikea ratkaisu, vaan parempi on rauhoittaa keskustelu vähintään muutamaksi päiväksi ja katsoa ehkä sen jälkeen uudelleen, voiko keskustelu jatkua asiallisena. Valitettavasti tämäkään ei usein auta, vaan pian taas siirrytään takaisin riitelyn puolelle.
 
MJK sanoi:
Minä en jäänyt ihmettelemään. Lue nyt itsekin viestisi ajatuksella, koko ketjun aloitushan on yhtä provoa valheellisesta otsikosta "Tesla Model S - vikaantunein automalli " lähtien.

Tässä on kiteytettynä koko ko ketjun tarkoitus.

Parasta näissä on aina SUOMALAINEN katsastustilasto jolla pönkitetään avensiksen kestävyyttä.....kuten taisin topicciin kirjoittaa, on vale-emävale-tilasto ja katsastustilasto....viimeisessä paras on se jolla vähiten hylättyjä kohtia ja koskaan ei kannata katsoa esim ajomääriä...niillähän ei ole mitään merkitystä mihinkään.
Eikä niillä hylkyjen syilläkään ole niin väliä, onko se ruostetta vai niveliä...osa autoista kun on tehty muoveista ja jalometalleista kun taas osa pierunkuorenohuesta pellistä...
 
Ko. ketju lähti kyllä täysin lapasesta alusta asti, itseni mukaan lukien. Mielestäni foorumin moderointi on hyvällä tasolla, täällä saa kuittailla sopivasti räsäkuskeille ja muille jumalvolvoilla ajelijoille ja varoitukset ovat tulleet asiasta.

Poikkeuksen sääntöön muodostaa moderaattori Karvis jolla tuntuu olevan kova hinku päästä mukaan osallistumaan vääntöketjuihin ja heittää vettä kiukaalle siinä missä rivikeskustelijatkin.
 
lortti sanoi:
Poikkeuksen sääntöön muodostaa moderaattori Karvis jolla tuntuu olevan kova hinku päästä mukaan osallistumaan vääntöketjuihin ja heittää vettä kiukaalle siinä missä rivikeskustelijatkin.

Moderaattori Karviksella, kuten muullakin ylläpidolla, on oikeus osallistua keskusteluun samoilla säännöillä kuin muillakin käyttäjillä. Joskus myös moderaattori Karviksen viestit ovat joutuneet moderointitoimien kohteeksi muun ylläpidon toimesta, mutta moderaattori Karvis ei mene itkemään poistetusta/muokatusta viestistä johonkin toiseen ketjuun vaan ottaa toimenpiteet vastaan kuin Mies eikä mikään marjanpoimija.
 
Karvis sanoi:
Moderaattori Karviksella, kuten muullakin ylläpidolla, on oikeus osallistua keskusteluun samoilla säännöillä kuin muillakin käyttäjillä. Joskus myös moderaattori Karviksen viestit ovat joutuneet moderointitoimien kohteeksi muun ylläpidon toimesta, mutta moderaattori Karvis ei mene itkemään poistetusta/muokatusta viestistä johonkin toiseen ketjuun vaan ottaa toimenpiteet vastaan kuin Mies eikä mikään marjanpoimija.

Enkai minä ole valitellut viestien poistoista ja lukoista? Vai ketä tarkoitit?
 
Zaasa sanoi:
Oli kyse minkä tahansa automerkin ongelmista faktoihin perustuen niin viimeistään 3-5 viestin tultua trolli vetää VAG:it paskana mukaan kirjoitteluun. Muutamia essareita viime aikoina koikanneena, viimeksi Pro Ceed tänään niin olen melko varma seuraavankin autoni löytyvän VAG:eista vaihdon tullessa ajankohtaiseksi.

Nyt tuli vedettyä Kiat mukaan keskusteluun, johon eivät liity mitenkään?
 
Ei tämä kai mihinkään kuulu, mut joo kun dsg:llä tsi:llä tdi:llä ajanut niin paskaa ovat kuulemma.
Tuulimyllyjä vastaan itsekin taistellut perusteluin - ei, kun ovat paskaa kuitenkin.
Aamen, kiitos ja sori.
 
Mpi, Tsi ja nyt Duratec.
Voiko sitä surkeampia hankkia.. ;)

Mutta ei kai kukaan nyt tosissaan ihmettele ketjujen lukituksia jos ehdointahdoin kaikkea paskatuubaa suolletaan?
Ja sitten muka puolustellaan jotta miksi?
Siis hei..herätys kaikki!
Kaikissa muissa syy kuin itsessä?

Hohhoijakkaa..
Ai prrkkll että ottaa onttoon!



 
Liekö vahingossa lukittu LateJ:n Merskuketju? En näin aamusilmin havainnut mitään poikkeavaa ketjussa.