https://tummennuskalvot.fi/

Veneilyn tila foorumilla

deore

Sisäänajettu
Liittynyt
3.10.2016
Nykyisin netissä ei oikein ole hyvää suomenkielistä veneilyfoorumia, kun moottorivene.info lopetti toimintansa ja vetouistelu.com foorumialusta on niin surkea. Mielestäni on paljon “patoutunutta kysyntää” venekeskustelulle.

Mitä mieltä olette, voisiko autostadiumille lisätä esim:
-oman osion veneilylle, aluksi esim. Alaosioilla moottoriveneily ja purjeveneily
-veneiden autotalli, vaikkapa “venevalkama”, jossa voisi esitellä oman veneensä :)

Etusivullahan pyörii jo bannerissa veneilykuvia, ja täällä on jo veneilykeskustelua, mutta vain yhdessä topikissa, mikä tekee sen seuraamisesta aika hankalaa.
 
Etusivullahan pyörii jo bannerissa veneilykuvia, ja täällä on jo veneilykeskustelua, mutta vain yhdessä topikissa, mikä tekee sen seuraamisesta aika hankalaa.

Yksi niistä bannerikuvista on minun ottamani.  :)

Tuohon yhteen Veneet-ketjuun tulee aika vähän kirjoituksia, jos sitä nyt ensin kehitettäisiin, potentiaalia täällä varmasti on.
 
Pekka T sanoi:
Yksi niistä bannerikuvista on minun ottamani.  :)

Tuohon yhteen Veneet-ketjuun tulee aika vähän kirjoituksia, jos sitä nyt ensin kehitettäisiin, potentiaalia täällä varmasti on.

Jes! Vielä sen verran tästä pointistani, että itse en ainakaan oikein jaksa seurata "Veneet"-topikkia, koska ei minua mikä tahansa veneisiin liittyvä kiinnosta. Siellä varmaan on kiinnostavia juttuja, jotka nyt menevät ohi, koska niitä ei pääse seuraamaan otsikkotasolla. Vähän kuin jos olisi yksi ainoa Toyota-ketju, niin en varmaankaan lukisi sitä lainkaan, vaikka Toyotat muuten kiinnostavatkin. Tämä oikeastaan riippumatta siitä, mikä volyymi ketjussa on.
 
Hyviä ajatuksia deorella! Luulen, että kaikesta ilmastokouhoutksesta huolimatta uusiakin veneilijöitä ilmaantuu foorumille pikkuhiljaa ;).

Tiedätkö, deore, onko mitään kanavaa, jonka kautta voisi veneilijöitä tänne houkutella, kunhan saataisiin hiukan terästettyä alueen profiilia?
 
deore sanoi:
Jes! Vielä sen verran tästä pointistani, että itse en ainakaan oikein jaksa seurata "Veneet"-topikkia, koska ei minua mikä tahansa veneisiin liittyvä kiinnosta. Siellä varmaan on kiinnostavia juttuja, jotka nyt menevät ohi, koska niitä ei pääse seuraamaan otsikkotasolla. Vähän kuin jos olisi yksi ainoa Toyota-ketju, niin en varmaankaan lukisi sitä lainkaan, vaikka Toyotat muuten kiinnostavatkin. Tämä oikeastaan riippumatta siitä, mikä volyymi ketjussa on.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, aihepiiri on vaan niin laaja että sen jakaminen eri osioihin on aika vaikeaa, no jotain karkeampaa jakoa voisi kyllä olla. Riittääkö sitten niihin kirjoittelijoita onkin se oleellinen asia.
Minulla on kyllä purjeveneet poislukien ehkä aika paljonkin asiaa niihin, yksinään en viitsi kuitenkaan höpöttää.  :)

Nyt tämä Veneet-ketju on sijoitettu Muut kulkuneuvot otsikon alle, sen sieltä löytäminen on aika hankalaa tai se siis jää sieltä huomaamatta.
 
Mielenkiintoinen idea ylipäätään saada jokin keskustelu foorumi/ alusta veneilylle. Itsekkin olen moista vähän kaipaillut. Miksi ei sitten autostadiumin alle. Nykyään taitaa keskustelut keskittyä Facebookin ryhmiin (näissä promoomalla saattaisi saada uusia kirjoittajia). Lisäksi jossain Suomi24 foorumilla on jotain, mutta ei sitä pysty lukemaan/ seuraamaan.  :rolleyes:
 
Yllättävä havainto, tuo veneilyalue oli ainakin omissa foorumiasetuksissani vailla ruksia, niin että se ei näkynyt ollenkaan etusivun uusimpien viestien listassa. Itse en ole sitä piilottanut.

Toivottavasti oli joku yksittäispoikkeus, eikä yleinen ongelma.
 
Ei ole ongelma vaan ominaisuus, uudet alueet täytyy jokaisella käydä erikseen valitsemassa etusivun uusimpien viestien asetuksissa.
 
Sepä harmillista, ei ole ainakaan omiaan lisäämään uuden alueen löytymistä tai keskustelun vilkastumista.  :(
 
Karvis sanoi:
Ei ole ongelma vaan ominaisuus, uudet alueet täytyy jokaisella käydä erikseen valitsemassa etusivun uusimpien viestien asetuksissa.

Mika_M sanoi:
Sepä harmillista, ei ole ainakaan omiaan lisäämään uuden alueen löytymistä tai keskustelun vilkastumista.  :(

Rekisteröitymätön henkilö näkee tämän ketjun, mutta ei kuitenkaan näe sitä etusivulla kun ei pääse sitä ruksaamaan, vai miten se menee?
 
Rekisteröitymättömille näkyy etusivulla kaikki alueet mitä on mahdollista nähdä ilman kirjautumista.
 
Karvis sanoi:
Rekisteröitymättömille näkyy etusivulla kaikki alueet mitä on mahdollista nähdä ilman kirjautumista.

Niin näkyy olevan kun kävin kurkkaamassa uloskirjautuneena.

Kirjautuneiden pitää vaan hoksata tuo ruksaus.
 
Karvis sanoi:
Ei ole ongelma vaan ominaisuus, uudet alueet täytyy jokaisella käydä erikseen valitsemassa etusivun uusimpien viestien asetuksissa.

Menikös tuo niin että jos et ole ruksannut yhtäkään, edes siihen valitse kaikki vaihtoehtoon, kaikki näkyy, uudetkin alueet. Jos on ruksattu, kannattaa käydä välillä kurkkimassa onko uusia alueita avattu. Toisaalta tästä viimeisimmästä tiedotettiin:

tomppa sanoi: