https://tummennuskalvot.fi/

Instrumentaalimusiikki

Jetstar

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
16.4.2016
Instrumentaalimusiikista tuolla toisessa ketjussa toivottiin omaa ketjuansa, niin aloitetaan. Itse henkilökohtaisesti olen aina suuresti pitänyt siitä. Fiiliksen mukaan se on joko rauhoittavaa tai sitten toisin päin.

Mutta tässä pari aivan ääripäätä, jotka molemmat kuuluvat esityksinä omiin suosikkeihini. Lisäilkääpä omia valintoja näistä, koska tätkin genreä on aivan laidasta laitaan,

Balettia  :p


ja musiikkia elokuvasta, joka ei koskaan tehty  8)

 
Heti mukaan. Ei tarvitse kuunnella sanoituksia, laulajan ääni ei häiritse yhtään, voi keskittyä musiikkiin. Lähdetään tästä. Vanha hurja joka oli noina aikoina parhaimmillaan. Tämähän on Nugelta suorastaan balladi.

Ted Nugent : Home Bound  (1977)

 
Nyt sattui. Omasta kuuntelustani ainakin 80% on instrumentaalia. Klassisella osastolla enemmänkin.
Laitataanpas tähän omasta genrestä yksi vanha hyvä.

 
Tätä kappaletta ei tämä bändi valitettavasti esittänyt toissa viikonlopun Tampereen -keikalla. Henkilökohtaisesti tämä on aika merkittävä kappale, esitin sen nykyiselle Rouvalle - silloiselle neidille - (laulettuna versiona) ekoilla deiteillämme sekä pari vuotta myöhemmin häissämme ammattibändin säestämänä.

Hyvin toimii instrumentaalinakin. :)

 
Jetstar sanoi:
Lisäksi vielä "Tiukkaa Jytää" 1974 Glenn Milleriä Hurriganesin käsittelyssä  ;D. .....


Hurriganes mainittu :)

Tässä toinen hyvä instrumentaali heiltä.

https://youtu.be/5rZ_09Xjke8
 
En äkkiseltään tätä versiota youtubesta löytänyt, niin riipaisin MP3:sta MKV:n ja latasin sinne.

Panhuiluversio Phil Collinsin Another day in paradise -kappaleesta Andre Delgadon Moods of the mountains -albumilta.

Knoppitietona, muistan kyseisen levyn pelastaneeni joskus 15-20 vuotta sitten puhelinvaihteen taukomusiikkisoittimena toimineesta CD-soittimesta. Soitin oli soittanut levyä pari vuotta putkeen ja lopulta soittimen lukupää antautui. Soitin meni vaihtoon ja levy sen mukana.

 
teme565 sanoi:
En äkkiseltään tätä versiota youtubesta löytänyt, niin riipaisin MP3:sta MKV:n ja latasin sinne.

Katohan, ne on tekijät erikseen. Olinkin sitten toinen kuuntelija tälle vai laskeeko se vasta kun poistuu. Biisi hyvinkin tuttu ja aika kivan version siitä saaneet aikaan. Vaikka periaatteessa olen puhelimen taukomusiikkia vastaan, tämä ei juurikaan haittaisi  :)
 
Tämän kitaristin soittoon tykästyin jo varhain. Akustisen 12-kielisen kitaran soundi on niin täyteläinen osaavissa käsissä. Miehen toisen albumin aloitusbiisi tässä livenä.

Leo Kottke : The Driving Of The Year Nail  (1969)

 
Kuuskytluvullahan näitä instrumentaaleja riitti rautalankabändien toimesta.
Tämänhän sliipparitkin coveroivat aikanaan nimellä "Jytinää Eestissä". Rumpali aika suuressa osassa tässä biisissä

https://youtu.be/1qpBUqkCZAc

Tämä on yksi suosikkibiiseistäni Shadowsien biisivalikoimasta

https://youtu.be/wi3itGqolHI
 
Minä kun olen ihastunut näihin vaskipuhaltimiin, eikä joka paikkaan viitsi aina sitä Perkoakaan tyrkyttää, niin 60-luvun teemaa jatkaen kävisikö Jörgen Petersen ja Särkyneen toiveen katu.

 
-P- sanoi:
Hurriganes mainittu :)

Tässä toinen hyvä instrumentaali heiltä.

Ruotsinlaivamusiikkia  ;D Ei hieno kappale, kuuluu omiin suosikkeihin ehdottomasti, mutta tuo ruotsinlaivakommentti tuli aikanaan eräältä ex-työkaverilta, joka itse oli hieman erilaisemman musiikin ystävä
 
Tässä samassa rauhallista & menoa- en niin kantelemusiikin ystävä mut IdaElinaa mielellään kuuntelen.

 
Kitaratangoa 1980-luvulta, Badding Rockers kolahti omalle kohdalle tosi lujaa tuolloin  8)


Ja iltatuulen viesti,


Paljonhan Suomessa on näitä rautalankabändejä ollut joilla näitä vanhoja klassikoita uusina versioina.
 
Toki on sanottava, että on paljon hyvää instrumentaalimusiikkia, mutta sitten toisaalta joku Shadows ei jaksa enää upota mitenkään. Santanalla joitain hyviä, mutta tässä yksi erittäin rauhallinen kestosuosikkini.

 
-P- sanoi:
Tämänhän sliipparitkin coveroivat aikanaan nimellä "Jytinää Eestissä". Rumpali aika suuressa osassa tässä biisissä

Tämä on yksi suosikkibiiseistäni Shadowsien biisivalikoimasta

Wipeout on kyllä vauhdikas styge.
Shadows'ien musa on tyylikästä soitantaa.
 
Kettu sanoi:
Toki on sanottava, että on paljon hyvää instrumentaalimusiikkia, mutta sitten toisaalta joku Shadows ei jaksa enää upota mitenkään. Santanalla joitain hyviä, mutta tässä yksi erittäin rauhallinen kestosuosikkini.

Juu, eiköhän tänne hiljalleen ilmaannu muutakin instrumentaalia kuin kitaravetoista. Nyt tulikin blackout kun en muista äkkiseltään yhtäkään laulutonta biisiä Santanalta. Täytyykin penkoa valikoimaa...

J.J.Cale ja Shades albumi on hyvin tuttu ja kovassa kurssissa täällä. Kaunis foni ja muitakin hienoja sooloja tuossa linkin biisissä.