https://yliteippaus.fi/

Voiko tämä olla itse aiheutettua? i20

mievaan

Sisäänajettu
Liittynyt
22.10.2017
Etumatkustajan ovea kun avaa niin sen sisäreuna ottaa muoviseen paneeliin kiinni. Huollossa alustavasti oltiin sitä mieltä, että vika on itse aiheutettua. Esim.oven rajumpi avaustapa, oven sulkemistapa, peltikylki tai ovi irroitettu ja huonosti kiinnitetty...
Ensiksi ovea tai kylkeä en ole irroitellut ja nuo oven avaus/sulkemistavat selitys kuulostaa aika vaikeaa uskottavalta. Toisaalta näkisin, että valmistevirhe on jo siinä jos kyseinen sisäpaneeli irtoaa ja ei kestä sitä oven sulkemisesta syntyvää painetta.
Onko teillä muillakin ollut vastaavaa tapausta?
Linkkeissä kuvia ja video
https://www.dropbox.com/s/xesketsx97hjooe/2018-02-02%2011.55.36.mp4?dl=0

https://www.dropbox.com/sc/jy53ib8yi3sxoxh/AACHB-hL6dESle03uzo2kosSa

E:video kuvattu 4K laadulla. Pätkii vähän...
 
No jopas on huonoa palvelua merkkiä edustavalta huollolta! Oletko ollut ihan ensimmäisenä yhteydessä tämän auton myyneeseen liikkeeseen myymälään ja auton myyneeseen myyjään. Yleensä myyjä saa jo asioita pyöräytettyä oikeaan suuntaan. Auton ensimmäisenä omistajana voit reklamoida asiasta myös suoraan maahantuojaa, jos Hyundai-huolto jatkaa tuolla ns. syyttelylinjalla. Myös toinen Hyundai -huolto voi tarjota parempaa palvelua kuin tämä käyttämäsi joka ei nyt taidan ymmärtää jälkimarkkinoinnin päälle mitään... Kyllähän tuon sorttinen asia pitäisi mennä suoraan takuun piikkiin, piste.
 
Mikähän muovipaneeli siellä on? Riossa kun katson vastaavaan paikkaan etuoven etureunan karmin ja pyöräkotelon väliin niin siellä on jokin pehmeän oloinen, ilmeisesti äänieriste ikäänkuin etupyöräkotelon muovilokarin takana. Liekö i20:ssä samanlainen rakenne, jos se äänieriste tms. on jotenkin päässyt irti ja menee oven väliin? Vai onko tuo ihan kovaa muovia?
 
Kyllä mä väitän, että valmistusvika ja kun takuu voimassa, niin tuo kuuluu korjata takuuseen!
 
@autoilija92 juu, semmoinen pehmeä vaahtomuovia se on kovaan muovilevyyn liimattuna. Äänieristeenä varmaankin on tarkoitus.
No, huoltoaika sovittu ja katsotaan löytyykö sieltä jotain käyttäjän(allekirjoittaneen) itse tekemiä virityksiä, oksia, kiviä tai ihan mitä vaan jotta syy jäisi omistajalle.
 
Lähetin myöskin maahantuojalle viestiä, että ohjeistaisivat tätä myyjäliikettä että ensin tutkitaan ennen kuin aletaan heti alkuun syytellä käyttäjän vikaa.
 
Joopatijoo, vaikuttaa likipitäin vastaavalta kuin minulla ex-Golfissa. Sieltä oli lähtenyt eräänlainen "jäänestopala" liikenteeseen oven etupuolelta, ja lopulta raapinut maalin puhki oven etureunasta. Tuo kannattaa korjata siis mahdollisimman pian ennen kuin ovea pitää lähteä maalaamaan. Oven maalaus nimittäin ei ole minää paikkamaalauksena tapahtuvaa jos siihen mennään vaan koko ovi on maalattava ja lakattava.

JOS tuo olisikin jotenkin mahdollista että olisi itseaiheutettua, siitä pitäisi olla jokseenkin selvät jäljet kuin että alkaa heti asiasta asiakasta syyttelemään. Hyvä että olet maahantuontiin ollut jo yhteydessä.
 
ConD sanoi:
Joopatijoo, vaikuttaa likipitäin vastaavalta kuin minulla ex-Golfissa. Sieltä oli lähtenyt eräänlainen "jäänestopala" liikenteeseen oven etupuolelta, ja lopulta raapinut maalin puhki oven etureunasta. Tuo kannattaa korjata siis mahdollisimman pian ennen kuin ovea pitää lähteä maalaamaan. Oven maalaus nimittäin ei ole minää paikkamaalauksena tapahtuvaa jos siihen mennään vaan koko ovi on maalattava ja lakattava.

JOS tuo olisikin jotenkin mahdollista että olisi itseaiheutettua, siitä pitäisi olla jokseenkin selvät jäljet kuin että alkaa heti asiasta asiakasta syyttelemään. Hyvä että olet maahantuontiin ollut jo yhteydessä.
Aivan selvä tapaus, menee maahantuojan piikkiin ( sitä kautta valmistajan maksettavaksi)
Asiallinen kirjallinen reklamaatio, jotta jää mustaa valkoiselle, seon siinä.

Tuosta syyttelystä ongelman hoidon keinona tulee mieleen episodi 90-luvulta.
Toin maahan moottoripyörän hiukan käytettynä Saksasta. Tuohon aikaan yksityistä maahantuontia ei juurikaan ollut, koska se oli tehty kaikenlaisilla ns.määräyksillä yms. ketkuiluilla lähes mahdottomaksi. Olin pioneeri, tuota mallia oli toki tuonut merkin virallinen maahantuoja maahan. Minua ennen ko. mallia oli yksityiset tuoneet maahan muutaman kappaleen, mutta ne seisoivat autotalleissa ilman kilpiä, niitä ei saanut rekisteröityä kun ns. määräystenmukaisuustodistusta ei saatu maahantuojalta.
Taustaa ja maahantuojan asennetta selvittävät pyörien hinnat niin Suomessa kuin muualla.
Sain ostettua täysin uudenveroisen juuri ja juuri käytetyn pyörän "sattuneesta syystä" 36 000 markalla, vastaava uusi maksoi Suomessa 119 000,-
Pyysin maahantuojalta papereita, minut naurettiin sieltä pihalle, selityksiä toki annettiin. Minulle sanottiin suoraan, että pyörähän voi olla vaikka varastettu, eihän he voi kaikenmaailman jobbareille papereita kirjoitella. Pyörä oli ns. jenkkiversio, ei siihen kuulemma löydy heiltä papereita. Minun pitäisi se tyypittää itse yms. jne jne...
Hei eivät olleet siis kirjoittaneet yhtäkään todistusta siihen mennessä, kaikki olivat luovuttaneet kovan edessä. Trafin virkamies sanoi, että hänen sympatiansa ovat minun puolellani ja sanoi minulla olevan pitkä ja kivinen tie edessä. Toivotti onnea.
Sitten otin yhteyttä Japaniin suoraan valmistajaan. Siellä oltiin heti mukana ja asia otettiin tosissaan. Sain vastaukset nopeasti. Sieltä otettiin yhteyttä Euroopan maajohtajaan, joka sattumoisin oli tulossa käymään Suomen maahantuojalla. Tässä välin olin ottanut lakimiehen ( ei kustannuksia, minulla oli vakuutus), joka selvitteli juridiikkaa. Laista löytyi apu, tätä yksittäiset maahantuojat eivät olleet vielä keksineet. Japanilaisen Euroopan johtajan puuttuminen asiaan ja lakimiehen apu johti siihen, että sain kaikki tarvittavat dokumentit ja pyörän kilpiin.
Olin ensimmäinen Suomeen ko. mallin yksityisesti tuonut, joka sai pyörän myös rekisteriin.
Soittoja tuli sitten muualtakin Suomesta ja neuvonpyyntöjä kuinka menetellä.
Minua syytettiin tuon episodin alussa monesta asiasta, siellä tuntui hyökkäys olevan paras puolustus.
Olin kuitenkin työskennellyt ulkomaankaupan palveluksessa ja olin jonkin verran  jyvällä asioista.
Ei pidä luovuttaa heti, jos tietää olevansa oikeassa. Homma on kuitenkin hoidettava jämäkästi ja asiallisesti, sellaisen edessä vilunkiyritykset jäävät toiseksi.
Nykyäänhän nuo paperit saa helposti ja automaattisesti, mutta silloin aika oli toinen.
Muistan vieläkin elävästi sen hetken kun maahantuojalta soittivat ja kohteliaasti ilmoittivat kaiken olevan nyt kunnossa.
Olo oli aivan kuin luurin toisessa päässä kaverilla olisi ollut revolveri ohimolla...