https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW G20 320i

sojokki

Sisäänajettu
Liittynyt
18.1.2018
Tuollainen tuli tuossa käytyä testaamassa pikaisesti tunnin lenkillä ja tässä vähän mielipidettä autosta.
Odotukset oli korkealla, kun automyyjä kehui auton niin sanotusti maasta taivaaseen ja kehui mm. ettei kokokoluokasta löydy hiljaisempaa autoa.
Edellispäivänä olin kyllä katsonut Kaara TV:n, missä Liinpää testaa kyseistä autoa ja valittelee kovasta rengasmelusta, joten ei kun ajamaan.
Heti ensimetreillä huomio että eihän tämä ole sen hiljaisempi/meluisampi kuin oma autoni. Renkaina ihan perus pullarenkaat. 
Hämmästys oli suuri kun 80km/h nopeudessa alkoi myös tuuli suhista sivuikkunoissa ja satasen vaudissa piti jo kokeilla oliko mahdollisesti ikkuna vähän raollaan. Ei ollut.

Auto oli ihan karvalakki versio joten sisustus on ihan perusmuovia, eipä mitenkään premiumia, mutta rahallahan sitä sitten saa.
Alusta nypytti todella ärsyttävästi tietyillä tienpinnoilla ja vaimo alkoi valitteleen että ei ole mukava istua jo puolen tunnin ajon jälkeen, minkä myös itse olin kokenut.

Ajamisen iloa ehkä mutkateille, muttei ajamisen mukavuutta normaaliin ajoon. Eipä herättänyt mitään ostohaluja.
 
Eipä yllätä, koeajoit kolmos bemarin...tämmöistä se on. Olen ennekin sanonut ja sanonpa jälleen, bemarit alkaa vitossarjasta, nämä kolmoset on merkkifanien rahastamiseen rakennettuja purnukoita. Ihmettelen usein kuinka näitä hehkutetaan ja enemmän että näitä ostetaan....paljon halvemmalla saisi saman tai paremmankin auton korealaisilta tai ranskalaisilta. Tässä kokoluokassa suuntaisin katseet ”mondeoon” ja sen kilpailijoihin ja unohtaisin bmw:n, sama koskee pikkuautoja 1 ja 2 sarja, melua ja mitättömyyttä.

Oma valinta olisi aina kuli-vitonen ennemmin kuin täysvarusteltu kolmonen....aivan sama mitä hilavitkuttimia autossa on jos perusta on pskaa...ykköskriteerit on hiljaisuus, ajoergonomia, tukevuus ja laatu...näistä oikein mitään ei kolmoseen sisälly.
 
^Huh, pitäisköhän äkkiä muuttaa meidän 330e:n tilaus 530e:n  ;D .

Tai vaihtaa nykyiseen 530e:n uusi ratti, kun orastavaa kiillottumista on jo havaittavissa  ;D  ;D .
 
Markku J, kyllä kannattaa vaihtaa tilaus uuteen 5-sarjaan 😂. Mutta vakavasti ottaen olen kyllä minäkin omien kokemusten perusteella sitä mieltä että BMW:n premium alkaa vasta 5-sarjasta ylöspäin. Tätä ei pidä ymmärtää niin että haukkusin näitä pienempiä vaan ne ei vaan ole minusta yhtään ihmeellisimpiä kun nuo muut saman kokoluokan autot.
 
^Viitossarjaakin koskee kuitenkin tuo varustelujuttu. Ihan perusmallina sekin on melkoisen karu. Eihän nämä Bemarit mitään erikoisia "premiumeja" enää nykyisin ole. Perusvarustein aikalailla samaa kauraa kuin muut merkit 40-50 k eur hintaluokassa. Ajo-ominaisuuksien osalta perusviitonen ei sekään mielestäni tee arkiajossa havaittavaa eroa kolmoseen.
 
Markku J sanoi:
^Huh, pitäisköhän äkkiä muuttaa meidän 330e:n tilaus 530e:n  ;D .

Sinulla luultavasti autonvaihto perustui takuun loppumiseen ja siksi uusi auto, oletan ettet joutunut antamaan penniäkään välirahaa tässä vaihdossa käytetty 530e->uusi 330e ?

Monta kertaa tässä on käynyt itsekkin koeajolla kolmos kokoluokan autoilla, uusiin vitos luokan autoihin ei rahat riitä niin joka kerta joutuu ihmettelemään miksi antaisin paremman vanhan e60 bemarin ja 30-40k€ rahaa autoliikkeeseen saaden surkeamman auton tilalle jossa takuu, käyttöosat maksaa kuitenkin. Edelleen tänä päivänä vitosluokan autot merkkiin katsomatta pesee nämä uudet pikkukotterot mennen tullen, noh takuuta ei ole.

Tytär tuossa muutama vuosi sitten oli hehkussa uudesta A-mersusta...50-60k€ olisi tämmöinen kaikupönttö maksanut jollain renun tekniikalla ilmeisesti. Annoin kyllä oman osani asiasta hyvin selkeällä mielipiteellä ja onneksi kuunteli, kävi sitten muutaman vuoden vanhan e300h meisselin kaupasta ja vieläkin nauraa sitä aakkosmersun meteliä ja ajettavuutta vs E meisseli...

Mutta tutkimattomat ovat herran tiet autonvaihdoissa....

Ps. Minulla on e60 350tkm ajettu ja ratti uuden kunnossa....

 
^Takuuta ostin vuoden lisää just huollon yhteydessä ja saisi sitä vielä 2 v ostaa. Väliraha 330e:n jäi 22 tonnin paikkeille.
 
Markku J sanoi:
^Takuuta ostin vuoden lisää just huollon yhteydessä ja saisi sitä vielä 2 v ostaa. Väliraha 330e:n jäi 22 tonnin paikkeille.

Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä että nuorena minunkin olisi kannattanut ottaa lainaa 1.5Mmk ja ostaa uusi S-Mersu, ajaa se paaliin ja siirtyä taksiautoiluun. Se olisi ollut samalla taloudellinen että eco teko.
 
MJK sanoi:
Mondeo on 5-sarjan kokoluokkaa.

Kyllä, mutta ei ”laadullisesti” yhtä korkealla.
Mulla on ollut mondeo ja oli yksi parhaista uusista autoista joita minulla onnollut, parhaita ohjauksia ellei paras.
 
Jaa, minulla on nyt Mondeo. On se hyvä, tykkään. Isompi se on kuin kolmonen, mutta ei paljon.
Vanhakoppaista kolmosta kun olen nyt jonkin verran ajanut, on vaan mutkissa, liittymissä ja ympyröissä Mondeota etevämpi. Mondeo keulapainoisena vähän niiaa.
 
dingdongpingpong sanoi:
Eipä yllätä, koeajoit kolmos bemarin...tämmöistä se on. Olen ennekin sanonut ja sanonpa jälleen, bemarit alkaa vitossarjasta, nämä kolmoset on merkkifanien rahastamiseen rakennettuja purnukoita. Ihmettelen usein kuinka näitä hehkutetaan ja enemmän että näitä ostetaan....paljon halvemmalla saisi saman tai paremmankin auton korealaisilta tai ranskalaisilta. Tässä kokoluokassa suuntaisin katseet ”mondeoon” ja sen kilpailijoihin ja unohtaisin bmw:n, sama koskee pikkuautoja 1 ja 2 sarja, melua ja mitättömyyttä.

Oma valinta olisi aina kuli-vitonen ennemmin kuin täysvarusteltu kolmonen....aivan sama mitä hilavitkuttimia autossa on jos perusta on pskaa...ykköskriteerit on hiljaisuus, ajoergonomia, tukevuus ja laatu...näistä oikein mitään ei kolmoseen sisälly.

Asiaa. 3sarjassa myös kova rengasmelu ja muutenkin paljon heppoisempi kuin 5sarjalainen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kylläpä tuo asia hämmästyttää. Eihän niissä ole hinta- ja kokoeroakaan juuri mitään.  :eek:
Eräs myyjä luonnehti minulle aikanaan, että kolmonen on tehty mutkateille, vitonen moottoriteille.
Ja mielipiteitähän nämä ovat. Tai no, nettifaktoja.

 
Kettu sanoi:
Kylläpä tuo asia hämmästyttää. Eihän niissä ole hinta- ja kokoeroakaan juuri mitään.  :eek:
Eräs myyjä luonnehti minulle aikanaan, että kolmonen on tehty mutkateille, vitonen moottoriteille.
Ja mielipiteitähän nämä ovat. Tai no, nettifaktoja.

Mä en oikein osaa allekirjoittaa näitä mutkatie-juttuja. Mulla on tossa molemmat pihassa ja ihan sama kummalla menen mutkatielle, molemmat etenee rajoitusten mukaisella nopeudella eleettömästi, vitonen vain hiljaisemmin. Sitten jos vauhti nostetaan potenssiin kaksi on kevyempi kolmonen toki tavoittamattomissa, ihan saman voi katsoa TM kierrosiakapankista M5 1.34.6 vs M4 1.33.4
 
dingdongpingpong sanoi:
Mä en oikein osaa allekirjoittaa näitä mutkatie-juttuja. Mulla on tossa molemmat pihassa ja ihan sama kummalla menen mutkatielle, molemmat etenee rajoitusten mukaisella nopeudella eleettömästi, vitonen vain hiljaisemmin. Sitten jos vauhti nostetaan potenssiin kaksi on kevyempi kolmonen toki tavoittamattomissa, ihan saman voi katsoa TM kierrosiakapankista M5 vs M3

Enpä minäkään. Kirjoitin mitä myyjä minulle kertoi. Sen kyllä allekirjoitan, että jo se vanhakoppainen on mutkatiellä Mondeota tukevampi ajettava mutkissa. Ja tämä, jolla olen viime aikoina hiukan ajanut, on vakioalustalla ja pullarenkain.
Lähinnä minua ihmetyttää tuo, että ajatellaan kympillä saatavan viidenkympin tuotteen.
 
En ole koeajanut G20:tä, mutta jostain olin lukevinani, että alustaa olisi jäykennetty F30:een verrattuna jo perusalustankin osalta käyttämällä kovempia puslia. Ajotuntuma on varmaan tarkempi ja välittömämpi, mutta päästänee juurikin tuollaista pientä nypytystä koriin.

Itsellä on F31 vm 2013, eli pre-facelift. Alusta on mukavan pehmeä varsinkin 205/16/60 renkailla. F30/31 faceliftin alustaan tehtiin päivityksiä ja sekin nypyttää oman koeajokokemuksen pohjalta.

Kyllä näistä pienemmistäkin malleista (alle 5-sarja) saadaan ihan kohtuuhyviä, jos tehdas haluaa tehdä ne alustan ja materiaalivalintojen osalta samalle tasolle kuin isommat veljensä. Kokoeron lisäksi pitää olla hintaeroa isompaan, joten jostain on karsittava.
 
jussi101 sanoi:
En ole koeajanut G20:tä, mutta jostain olin lukevinani, että alustaa olisi jäykennetty F30:een verrattuna jo perusalustankin osalta käyttämällä kovempia puslia. Ajotuntuma on varmaan tarkempi ja välittömämpi, mutta päästänee juurikin tuollaista pientä nypytystä koriin.

En muista ajaneeni (ainakaan vähään aikaan  :p ) F3x mutta tuohon jämäkämpään fiilikseen tulin itsekin jokunen kuukausi sitten tätä uutta sedania koeajaessani, alusta oli sitten niiiin minun makuuni että  :) olematta kumminkaan kova.
 
Aikoinaan kun F31/F11 valintaa tehtiin, niin vaimon kiteytys kolmosen ja vitosen eroista oli, että siinä missä kolmosella vauhtia on aina liikaa, niin vitosella sitä on liian vähän. Näin vaikka nopeus täysin sama. Päädyimme sitten turvallisempaan hitaampaan autoon, jolla voi ajaa kovempaa, ilman että appari huomaa 8)
 
Juu, ei tässä F11 vauhti juurikaan tunnu mitenkään ennenkuin painaa kaasupolkimen pohjaan, sitten kyllä lähtee rivakasti😄
E90 20xda oli kyllä myös tukeva menijä ei siinä mitään.
 
Tämmöinen tuli sitten koeajettua, velipoika kipaisi kylään näyttämään. Voivoi, mistä tämän nyt aloittaisi.

Mittaristo:
Tässä oli joku parhain versio, täysdigiaikaa. Onpa sekava näkymä, navi pyörii kuin karusellissa siellä näytössä ja mittarit itsessään ovat niin sekavat että parasta olla keskittymättä ollenkaan niihin.

Multimediaentertainment:
Todellista käyttämisen iloa, on kitaraa soittavaa hepun kuvaa ja vaikka mitä vitkutinta...selkeästi nuoria uratykkejä varten suunniteltu. Äänentoisto oli omaan hifikorvaan aika mietoa piiperrystä, ei bassoa jne. vaikka oli hifi (676)...vanhan E60 businesgrammari paukuttaa menemään mennetullen nämä.

Joystich:
Tämähän on kuin entisen joystichin kulkuset, tai siis toinen niistä....aivan käsittämättömän surkea aikaisempaan kunnon keppiin verrattuna. Ajomoodi pitää valita jostain nappuloista, mm ohitustilanteessa tai liikennevalolähdöissä pitää katse siirtää "kulkusen" vieressä oleviin nappeihin kun vanhassa riitti siirto vasemmalle ja mentiin. Nyt P-nappi on typerääkiin typerämmässä paikassa kulkusen "takapäässä" kun ennen se oli päällä.

Vaihteisto:
Tässä on ilmeisesti vag-yhteistyönä rakennettu kaksoiskeinuvaihteisto, ainakin se nytkytti niin lähdöissä 1-2-3 asti ja samalla tavalla kun hidastaa liikennevaloihin nyk-nyk-nyk, inhottava ominaisuus. Olisi voinut luulla että jarrulaikat on kierot tai perinteisesti bmw jarrut jumissa...herkistelyn tarpeessa siis.

Penkit:
Tässä oli Urheiluistuimet edessä (481), aivan kamalat istua. Ainoa hyvä oli istuinosan kolmannen jalan leppuutustuki...muuta käyttöä sille ei näissä ollut, toimii hyvänä tukena. Penkit itsessään on todelliselle urheilijalle, niihin ei tämmöinen leveäperseinen persu mahdu millään mukavasti, vieläkin reidet puuduksissa. Täysin manuaaliset.

Renkaina oli pullarenkaat ja varmasti oikea valinta tämmöiseen potkulautaan, olin jopa yllättynyt siitä kuinka hiljainen auto olikaan, toki rengasmelua tulee sitten kun vauhdit nousee mutta mm kaupunkiajossa todella miellyttävä. Autohan on ihan ok ajaa, lievää heijaamista siellä täällä. Ratti sai täydet 10+, mukava ja oikean kokoinen. Vilkun ja pyyhkijän viikset ihmeellistä lasten lelumuovia ja käyttäessä todella terävä NAKS ääni ei kuulu laatuautoon. Valkoinen sisäkatto toi luksusta muuten hautajaismaiseen fiilikseen entertainmentlaitteiston sinisen sävytyksen kanssa.

Auto oli 320i Business
Ovh 33.500€ ja varusteilla (joita ei kyllä huomannut puoliksikaan) 45.000€....

Lähdin pihasta vanhalla 5k€ E60 ja totesin että onpa herraskaista kyytiä, loistaa poissaolollaan nykimiset ja rengasmelut...vastapainoksi koneen murina kuuluu jota ei 320i kuulunut lainkaan.
E60 entertaintmentviihdejärjestelmä on huippuluokkaa halvimmallakin kulitasolla....BUMBUM...päätän raportin.
 
Kiitos pingpong raportista. Pääsit kerrankin ajamaan oikein premium-autolla, kolmannen jalan lepuutustuki ym. tarpeellista?  ;D