https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Honda Civic Tourer

F

focceristi

Vieras
Terve! Onkos tälle uutukais farkulle ollut täällä palstalla testaajia koeajon merkeissä tai muutenkin. Maukkaan lennokkaan näköinen ja massasta poikkeava muotoilu ja varmaan jakaa mielipiteitä. Piristävä poikkeus näiden nyky"laatikoiden"(ST Leksa poikkeus) joukossa :) Lähiaikoina olis tarkoitus käydä katsomassa jos täältä rollon liikkeestä löytyy . Mainoskirje tuli ainakin viime viikolla. Tässä olis yksi vaihtoehto näiden vag-farkkujen lisäksi itsellenikin.
 
Ennakkoesittelyssä kävin Tourerin kylmätyypittämässä, sisältä aika ahdas, varsinkin kuskin paikka oli turhan tiiviin oloinen. Tavaratilahan tuossa on hyvän kokoinen ja ulkomuotokin kohdillaan.
 
Viimeisin automerkki jota ostaisin olisi Honda. Tähän syynä on traumat firman bensa-CRV:stä parin vuoden takaa. Piti kuitenkin muotoilun vuoksi käydä kuikkaamassa Hondan sivuja. Tuo "leijuva" katto on ihan hieno mutta takavalot mullottaa kuin gorollassa.

Lopullinen niitti tuli kun katsoin moottoreita... niin, missä moottorit? Joku nirisevä 120 heppainen singeri ainoa bensakone?!?! Haloo, olkoon Civicit myyjillään, minun osalta.
 
142-heppainen on bensakone. 1,8-litrainen tilavuudeltaan. Se 120 on dieselin teho. Ei kuitenkaan mitään huipputehokkaita koneita kuitenkaan kumpikaan.
 
Tehoissa Honda näyttää ottaneen takapakkia. MInulla oli pari Accordia 2.4 -litran vaparikoneella v 2005 - 2006. Niissä oli 190 hv tehoa. Tuohon aikaan se riitti minulle, ja moottori oli siitä hieno, että se lauloi 7000 rpm punaviivalle tosi kauniisti. Historiaa näköjään on tuokin kone, joka ei sekään VAG -turbojen kanssa pärjäisi alkuunkaan. Pojallani oli myös uusi Type-R vm 2005. Nuorisoauto - hieno moottori, mutta ei siitä sen enempää. Hondan laadusta minulle jäi erittäin hyvä kuva.

DSC_0051.JPG
 
Itselläni tämä auto on harkinnassa seuraavaksi autokseni. Koeponnistamassa käyty ja auto miellytti minua. Itselläni nyt -12 mallinen hb josta jäänyt oikein hyvä maku suuhun. Aiemmin ollut tehokkaampia autoja alla, mutta silti 1.8 pata riittänyt mainiosti eikä jaloissa olla koskaan pyöritty. Kulutuskin pysynyt maltillisena.

Saas nähdä saadaanko uudet turbo koneet jo ensi vuonna myyntiin.
 
Jos Hondalta tulee bensaturboja, niin ne ovat kiinnostavia. Honda kun osaa tehdä hienoja moottoreita, niin varmaan nuo uudet ahdetutkin ovat moottorien eliittiä. Minusta Civic Tourer on muodoiltaan hieno, sopivasti massasta poikkeava auto, ja jos siihen tulee turbokone, niin on varmasti monia kiinnostava auto.
 
Automaattivaihteisen dieselin puute sulki Honda Civicin kokonaan omien valintojeni ulkopuolelle viime vuonna ja ei näy vieläkään tulleen saataville.
 
Pepeto sanoi:
Automaattivaihteisen dieselin puute sulki Honda Civicin kokonaan omien valintojeni ulkopuolelle viime vuonna ja ei näy vieläkään tulleen saataville.
Sama puute jätti Civic tourerin kylmätyyppeihin omalla valintakierroksella.
 
P.Alikka sanoi:
Sama puute jätti Civic tourerin kylmätyyppeihin omalla valintakierroksella.

Minulla ovat viimevuosien Civicit jääneet kylmätyyppeihin sen vuoksi, kun ei pää ole mahtunut sisään, kun autoon on istahtanut. Muutenkin on tullut säilykepurkkifiilis, kun on yrittänyt saada ajoasentoa kohdalleen siinä kitenkaan onnistumatta.

 
Kammottavan näköinen vehje. Näin tuollaisen livenä alkuviikosta Helsingissä. Kaiken maailman muotokieltä ja kikkailua ympätty samaan autoon ja saatu aikaan levoton ja aikaa kestämätön muoto. Hb-malli on siedettävä valkoisen värisenä, joskaan en ole koskaan ihastunut sellaiseenkaan. Samaa aikaa kestämätöntä muotokieltä civik toureri kuin esim. Auris farkku (näyttää nyt muuten pirun rumalta se peffaosa, alussa se sävähdytti erilaisuudellaan mutta nyt oksettaa). Sama homma pitkälti korealaisten kanssa. Volvon muotokieli on nyt vähäsen aasialaistyyppistä mutta niissä se tuntuu kestävän kuitenkin paremmin aikaa, ja Vollet (40- ja 60-srj) näyttävät edelleen hyviltä.

Istahdin aikoinaan Pitskun Veholla nykycivicin ensiesittelynäyttelyssä semmoisen kabiiniin ja oli lelumaisen tuntuinen.

Parasta Hondaa mielestäni edusti pitkiin aikoihin edelliskoppainen Accord (2003-2007). Sen muotoilu on edelleen tyylikästä ja voisin kuvitella ajavani semmoisella edelleenkin. Semmoinen oli itselläni aikoinaan uutena 2004 koneena 2-litrainen 155 hv ja vaihteita käyttäen kiihtyi rekan ohi ärhäkämmin kuin tämä downsizing-A3 kulutuksen ollessa matka-ajossa ällistyttävät 6,5 satkulle. Hyvä kone tuohon aikaan. Myös nyky-Accord on tyylikäs joskin saisi tulla ahdetut bensakoneet.

Makuasioitahan nämä toki ovat, ja sellaistahan tässä jokainen tuo esille...
 
Jopas herättää mielipiteitä tämä automalli! ;) Taidanpa v......ni hankkia tämmösen ;) Selvähän se on että tämä moderni muotoilu ei sovi kaikkien silmään. Totuttelua vaatisi varmaankin. Moottorit suppealla valikoimalla, mutta so what! Vihdoin auto joka ei ole tylsän näköinen! Eli ei sovi suomeen :rolleyes:
 
Ensi vuonna pitäisi moottorien valikoima kasvaa, huhuttu litrasta turboa ja 1.5 joka kehittäisi 200hv. Ja tietenkin se 2.0, joka ainakin tulee TypeRään.

Kannattaa käydä ajamassa 1.8 ja 1.6 diesel, molemmista olen pitänyt.

 
jni sanoi:
Minulla ovat viimevuosien Civicit jääneet kylmätyyppeihin sen vuoksi, kun ei pää ole mahtunut sisään, kun autoon on istahtanut. Muutenkin on tullut säilykepurkkifiilis, kun on yrittänyt saada ajoasentoa kohdalleen siinä kitenkaan onnistumatta.

Juuri olin tulossa myös sanomaan, että en meinannut mahtua ovesta sisään taaksepäin kaatuvan A-pilarin takia, pää olisi pitänyt repiä irti että olisi onnistunut sujuvasti. Sisälle suoriuduttua pääntilaa oli niukin naukin riittävästi.

Poistuin paikalta Honda Jazzilla, siihen mahtuu paremmin sisälle tämmöinen 184cm/120kg äijä, vaikka penkkiä ei saakaan ihan niin taakse kuin haluaisi.
 
Kävinpä kettuillessani istumassa tämmösessä tänään. Olipa mukava auto-elämys ulkoisesti ja sisäisesti ;) Parin viikon kuluttua tulee näitä ajeluautoja liikkeeseen. Tonto! Millaisia kokemuksia civicistä kesällä ja talvella? Luiruaako, meluaako vai millainen tämä civikki on autojaan? Hondasta ei kokemuksia. Näpsäkkä peli ja sopivan erilainen tämä farkku. Myyjä vaan esitteli takaluukan vesiuraa ja muuta ei autosta tienytkään! Sillä kyselenkin täällä :)
Jippii!! Näemmä focceristi sisäänajettu :D
 
focceristi sanoi:
Tonto! Millaisia kokemuksia civicistä kesällä ja talvella? Luiruaako, meluaako vai millainen tämä civikki on autojaan? Hondasta ei kokemuksia. Näpsäkkä peli ja sopivan erilainen tämä farkku. Myyjä vaan esitteli takaluukan vesiuraa ja muuta ei autosta tienytkään! Sillä kyselenkin täällä :)
Jippii!! Näemmä focceristi sisäänajettu :D

Minulla on menossa toinen Civicci. Ensimmäinen oli 07 -mallinen ja välissä 3 Vagia ennenkuin tämän ostin. Verrattuna vanhempaan koriin ajettavuus on parantunut huomattavasti, ei tarvitse paimentaa autoa koko ajan. Alusta on sopivan jämäkkä makuuni. Korimalli on edeltäjäänsä hiljaisempi ja materiaalit ovat laadukkaammat eikä ampärimuovia ole niin paljon. Talvella ja kesällä on meno maistunut hyvin kesä ja talvirenkaina pyörii 225/45 17" kumit. Varsinkin 17" contin kitkoilla melua on todella vähän mielestäni. Huoltovälihän näissä on vuosi tai 20 000km ja huoltojen hinnat eivät ole mitenkään kalliita. Kummassakaan Civicissä ei ole ollut mitään isoja murheita, todella huolettomia pelejä. Suosittelen menemään koeajolle.  ;)

Kulutus pyörinyt 7.0-7.5 tasolla.

Ja niin, ainakin tämä 1.8 motti lämpenee talvella todella nopeasti.
 
Kiitos infosta Tonto! Mitä mieltä ja kokemusta jakkaroista? Tuntui aika pehmeälle eli rasittuukohan pitemmällä matkalla? Oliko sulla sport varustelutaso vai mikä? Kohtuu kova kulutus toi 7-7.5 vai onko, ehkä riippuu motin koosta ja ajotavasta? Foccerissa tottunut tuohon tarkkaan ohjaukseen ja hyviin penkkeihin lisättynä kohtuumeluttomuudella(nastoinkin) niin toivottavasti ei paljon poikkeaisi noista. Lifestyle ehkäpä tulevana vaihtoehtona xenonien ja tutkien takia. 3vuoden takuukin kuulemma. Edestä katsottuna näyttää keula leveältä, ja ehkä onkin :) Parin viikon päästä tulee nämä koeajokiesit joten ehkäpä sitten kokeillään. Positiivinen ensivaikutelma ja yllättävän hyvin 186cm julli mahtuu kabiiniin ;)
ps. Tosi hyvä kuulla että lämpiää nopeasti. t.kylmäkalle
 
Minulla on Sport varusteinen Civic. Tuo kulutus on sekalaisessa ajossa, maantiellä menee 5.5-6.0.. Jakkarat ovat perustasoa, ehkä reisitukea kaipaisin enemmän. Jalat eivät ole rasittuneet pitkilläkään reissuilla.

Mutkaisilla teillä tätä on minusta hauskinta ajaa, todella jämäkkää kyytiä antaa.

3vuoden takuuhan tässä on, joka minulla loppuu ensi vuonna. Hyvä tekosyy vaihtaa autoa  :D
 
Kovasti on tämä malli jakanut mielipiteitä, mikä ei kyllä yllätä. Minua tämä ulkomuoto ei sytytä. Tavaratilan välipohjatoteutuksestakin voi olla montaa mieltä. Itse painottaisin mieluummin suureen yhtenäiseen tilaan.

Silti, jos ulkomuoto ja sisäilme miellyttää, tästä saa joukosta erottuvan ja varmasti luotettavan farkun.
 
Siihenhän tämä varmaan perustuukin että erotutaan joukosta. Kohtahan se tulee mahdolliseksi ajaakin. Täytynee ajella sitten kaupungillakin ja tiirailla ikkunoista miltä näyttää ;) Varmaan katseita kääntää. Tuntui ihan kivalta istuksia kuskin paikalla. Epäilyttää vain nuo penkit edessä ja takana :rolleyes: Lifestylessä tuli istuksittua. Harvoja häiritseviä tekijöitä nuo penkit ja takaosan valorykelmät ulokkeineen.
 
En usko, että moni tuon segmentin ostaja painottaa auton valinnassa ulkonäköä eniten. Lähes kaikki muut merkit ovatkin veistäneet malleistaan (ainakin omaan silmääni) yhtä samaa massaa - ja niin se tuossa tapauksessa valmistajan kannalta tärkeimmän eli valmistuskustannusten ja sitten mallin käyttötarkoitukseen sopivuuden, tilojen kannalta melkein pitääkin.

Minua esimerkiksi ei kiinnosta jonkun pikkufarkun ulkonäkö pätkän vertaa (vaikka se olisi keltainen tai pinkki), jos huomiota haluat autollasi herättää - kokeile avoautoa vaikka  ;)

Luotettavan käyttöauton tuosta Civicistä saa takuuvarmasti. Täällä se vaan näyttää omien laatuongelmiensa kanssa väsyneet VAG-miehet olla dissaamassa Hondan toimivia malleja.
 
Niin onhan se myös plussaa jos hyviin tiloihin, luotettavuuteen ja laatuun saisi itseä miellyttävän muotokielen ;)
 
On kyllä ollut todella luotettava peli tämä auto, ei ole tarvinnut vääntää huoltotiskeillä mistään.

Tavaratila on kyllä todella iso tuossa farkussa, kieltämättä lastenrattaiden kanssa tulee haikailtua farkun perään.

Jos vanha vag-kammo laimentuu voi olla että leonin farkku kilpailee civicin kanssa seuraavalla vaihtokierroksella.
 
Kohta venähtää tämä tourerketju räsäketjun mittoihin! Vaikeaa tuo valinta kun on useita vaihtoehtoja. Focceria aikanaan vaihtaessa oli malli ja merkki selvillä ja vain yksi vaihtoehto :rolleyes: No rahan se viimeksi ratkaisee eli mikä olisi edullisin.. tai sitten tunnepuoli? Jos ulkonäkö ratkaisee niin järjestys olisi Leon ST tai Tourer. Mutta aika sitten näyttää mikä. Vähän luulen että tourerin ja leksan tarjoukset ei pärjää oculle? Toureriakin saisi kohtuu nopeasti varastosta. Mikähän tuohon sitten väriksi? Musta tai met.punainen?