https://yliteippaus.fi/

Renault Kadjar

Paha71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
24.12.2013
Renault jatkaa laajentumistaan crossover–markkinoilla ja ylpeänä esittelee ensimmäisen C-segmentin crossover-mallinsa nimeltään KADJAR.

Alustavien tietojen mukaan uutuus pohjautuu hyvin pitkälti toisen sukupolven Nissan Qashqai'hin. Auto paljastetaan kokonaisuudessaan some-yleisölle 2. helmikuuta, ja "livenä" Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa.

Joitain linkkejä:

http://www.renault.fi/uutiset/-/asset_publisher/BpC3/content/id/874478

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1422240884226.html?pos=ksk-trm-auto-ostu

http://www.iltalehti.fi/autot/2015012619089751_au.shtml

http://www.worldcarfans.com/115012687831/renault-kadjar-compact-crossover-announced-debuts-february

 
renaultmeganesuv_0.jpg

renaultmeganesuvar_0.jpg

Eihän toi lainkaan pahalta näytä. Millasilla spekseillä tollasia tulee markkinoille?
 
Mistä nuo kuvat on, kun IL kirjoittaa näin.

Uusi Renault Kadjar paljastuu pala palalta 26.1. alkaen sosiaalisessa mediassa. Valmistaja julkaisee autoon liittyvää materiaalia päivittäin 2.2. asti, jolloin auto paljastetaan kokonaan.
 
Ei hullumman näköinen, kuten ei Qashqaikaan. Koleos oli hirvitys, jonka helposti sekoitti Audi Q3:een  :)
 
jantsa sanoi:
Mistä nuo kuvat on, kun IL kirjoittaa näin.

Uusi Renault Kadjar paljastuu pala palalta 26.1. alkaen sosiaalisessa mediassa. Valmistaja julkaisee autoon liittyvää materiaalia päivittäin 2.2. asti, jolloin auto paljastetaan kokonaan.
Nettihän on näitä kuvia pullollaan :D

Tällä napilla löytyy
Oiskohan mulla paremmat hakukoneet kun iltasanomilla? ;)
 
noilla Googlen tarjoamilla sivuilla sanottiin että tulee pelkästään etuvetona. Mielenkiinto kaatuu siihen jos pitää paikkansa.
 
makuasia sanoi:
noilla Googlen tarjoamilla sivuilla sanottiin että tulee pelkästään etuvetona.

Minä löysin saman hakukoneen avulla sivustoja, joilla kerrotaan tulevan myös nelivetoisena.  :eek:
 
Ihan ok. Rellun muotoilu on näissä viime vuosien uutuuksissa ollut ainakin mun makuuni. Sama muuten PSA-konsernillakin.
 
Iltalehden mukaan hinnat on julkaistu.

m.iltalehti.fi/autot/2015052219734932_au.shtml

Qashqai ei ole koskaan herättänyt omistamisen haluja, joten luulen, että tämä sijoittuu samaan lokeroon arviossani.
 
Pikaisen tutustumisen jälkeen tämä Kadjarhan vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta peliltä. Ulkonäkö on etenkin 19" vanteilla aika mukava ja sisustakin vaikuttaa laadukkaalta. Sisätilat ovat väljät ja tavaratilakin reilunkokoinen. Ajo-ominaisuuksistakaan ei tunnu suuremmin moitteita löytyvän. Lieköhän Qashqaista tuttu tehokkaampi bensaturbo tulossa tähänkin? Kaksoiskytkinautomaatti näköjään saatavilla vain pienempään dieseliin, joka varmasti sekin Suomen rajoituksiin riittää. Mieluummin minä tämän ottaisin kuin Nissanin, mutta aika moni suomalainen taitaa ajatella toisin. Melkein täytyy käydä koeajamassa ja testaamassa pitääkö puheet ranskalaisten mukavuudesta ja hiljaisuudesta paikkansa. Renaultin nykylaadusta ei ole kyllä mitään hajua ja jälleenmyyntiarvokaan ei taida parhaasta päästä olla.
 
Antero sanoi:
Mieluummin minä tämän ottaisin kuin Nissanin, mutta aika moni suomalainen taitaa ajatella toisin.

Renaultin nykylaadusta ei ole kyllä mitään hajua ja jälleenmyyntiarvokaan ei taida parhaasta päästä olla.

Renaultin ongelmana on viime vuosina ollut maahantuojan ja jälleenmyyjien ponnettomuus, suoranainen hanskojen tiskiin lyöminen. Ei ihme, että markkinaosuus on kadonnut. Kuitenkin takavuosina Renault oli erittäinkin vahva merkki, kun paikka Volvon sisarmerkkinä oli vahvimmillaan.

Tuosta unohtamisesta johtuen niin markkinaosuus, jälleenmyyntiarvo ja kaikki muukin on kateissa.
 
Menee OT:ksi tässä Kadjar-ketjussa, mutta Urlaub on ongelman ytimessä. Nykyrellut ovat tekniikaltaan yhtä kestäviä kuin minkä tahansa muunkin automerkin kulkineet. Kuitenkin ja muidenkin ranskalaisten merkkien tapaan arvostus on takavuosien ns. laatuongelmien vuoksi lähes nollassa, ja jälleenmyyntiarvo on sen mukainen. Ja tästä päästäänkin puolisujuvalla aasinsillalla itse asiaan:

Kadjar on sisareensa Qashqaihin verrattuna tyylikkäämpi, ja mitä lehtiä on uskominen, niin myös laatuvaikutelma on parempi. Kuitenkin ja jos omalla rahalla autoa on ostamassa niin QQ:ssa lienee muutaman vuoden kuluttua myös vaihtoarvoa jäljellä, kun taas Kadjar voi joillekin autokauppiaille olla ns. ongelmajätettä.

Tekniikan puolesta Kadjarin 2-kytkinautomaatti (omasta mielestäni) pieksee QQ:n variaattoriautomaatin, mutta QQ:ssa automaatin saa myös pieneen bensaturboon, joka ei (ainakaan vielä) Rellun kohdalla ole mahdollista. Lehtien mukaan ulkoisilta ja näkyviltä osiltaan autot ovat 95%:sti erilaiset, kun taas pinnan alla noin 60% palikoista on samoja. Mikä sitten on samaa ei ole tarkemmin tiedossa, mutta tulee joka tapauksessa olemaan mielenkiintoista joskus sitten lukea näiden parivertailu.
 
Lienette oikeilla jäljillä. Mukavahan se olisi lähipiiriä hieman järkyttää seuraavan autonvaihdon yhteydessä ajamalla Rellu pihaan, mutta tuo heiko jälleenmyyntiarvo on kyllä pitkä miinus. Onhan tuo Renaultin markkinaosuus ollut hienoisessa kasvussa ja Kadjarin myötä kasvu jatkunee, mutta tuskin riittävän nopeasti. Euroopassa Renault taitaa olla yhä varsin suosittu merkki.

Kadjarista saisi kyllä kunnon kokoisen pelin hyvillä varusteilla kohtuullisella panostuksella. Jotain täytyy kehitellä, kun tuo Kiakin tuntuu olevan tätänykyä perusvalinta siinä missä joku Toyotakin.  :)
 
Tuossa on pitkä aika perusteellinen testi
https://m.youtube.com/watch?v=HVxSvDdTWj8

Alkoi tämä Kadjar kiinnostamaan. Pieni autokuume on mutta en haluaisi kovin isoa rahaa laittaa.
Neliveto ja mukavuuspainotteinen alusta on haussa ja tämä saattaisi olla aika lähellä sitä.
Hintakaan ei niin paha. Ainoa mikä puuttuu tuosta on automaattivaihteisto nelivedon kanssa. Jälleenmyyntiarvo varmaan ongelma mutta se olisi sen ajan ongelma. Toinen minun silmään hyvältä näyttävä paketti on tuleva  Hyundai Tuscon.
 
Tämän luokan autot eivät ole itseäni juurikaan kiinnostaneet, mutta Kadjar vaikuttaa luokassaan kiinnostavalta ulkonäöltään sekä muutenkin. Olisin toivonut hintojen jäävän hiukan alle QQ:n, jolloin tällä olisi voinut olla mahdollista yllättää myyntiluvuillaan. Joka tapauksessa, jos QQ:n ja tämän välillä pitäisi valita, fiilispohjalta päätyisin selvästi Kadjariin.

Mutta paljon pitää tapahtua Renault-organisaatiossa, jos tällä aiotaan merkittävää myyntiä tehdä. Ja tällöinkin asiakkaiden huoli jälleenmyyntiarvosta voi nousta ylivoimaiseksi esteeksi.
 
Mitään autoa ei nyky päivänä voi kehua hyvin hintansa pitäväksi- kauppakohtaiset erot hyvityshinnoissa jo voi kääntää tilanteen tasoihin "paremman"  merkin kanssa. Relluissa on kumminkin vuosissa tupla takuu moneen muuhun merkkiin verrattuna ja jos vaikka myy vielä takuunalaisena on se helpottava tekijä.

Itse tykkään nyky Relluista. Mulla oli - 11 mallin Grand Scenic ja oli ihan ok auto eikä sen vaihtaminenkaan ollut aivan mahdotonta. Minuakin tämä Kadjar kiinnostaa enemmän kuin Nissanin QQ ja automaatin puute on kummassakin sama enkä nyt ihan viivana ottais DSGtä Yetiinkään.

Maahantuojan lyhytjänteisyys malliston kanssa on kyllä riski.
 
Tänään tuli ajettua 1/2 tunnin koeajo kadjarilla.Auto oli 130 hv. bensa turbo manuaalilaatikolla.Varustetaso keskimmäinen eli Zen, joka tarjoaa hintaan nähden(n.25 000€) mukavasti tavaraa.
Ihan yksiselitteisesti tykkäsin autosta sen mukavuuden ja miellyttävän ulkonäön johdosta.Moottori riittää pienellä kuormalla hyvin liikuttamaan autoa  ja moottoritienopeuksissakin  kulku oli sellaista leppoisaa matkantekoa suht hiljaisessa ohjaamossa.Sisätilojen materiaalit ovat miellyttäviä ja penkki omalle vartalolle oikein hyvä.Eri toimintoihin en ehtinyt tutustua, siihen vaaditaan hiukan pidempi tutustuminen.
Jotenkin tässä autossa on sitä vanhaa ranskalaista mukavuutta nätissä paketissa.Hallissa oli myös ylin bose-varustetason auto, ja sen varustelu hintaan nähden (n. 28 000€ bensana)on kyllä todella runsas.
Nyt reilulla on mahdollisuus nostaa myyntiä Suomessa .
 
Toivottavasti laatu on myös käytännössä toista kuin aiemmin. Aikoinaan iski joku outo suonenveto mikä sai omistamaan sekä Megane 1 & Megane 2:n. Kummassakin ihan tarpeeksi teknisiä huolia ja kaupan päälle sama sähkövika molemmissa - eli vanhasta korimallista ei oltu opittu. Tuolloin päätin ettei ikinä enää rapsakkaa ranskalaista.

Jos joku Kadjarin ostaa niin seuraan mielenkiinnolla käyttökokemuksia :)
 
Kävin tänään kylmätyypeillä tuohon hiukan paremmin tutustumassa. Täytyy sanoa, että voisin todellakin harkita, varsinkin jos nelikko automaatti saadaan siihen mennessä kun vaihto ajankohtainen. Varmasti käyn ajamassa kun vastaan tulee neliveto diesel manuaali rospuuttoaikaan. En kuitenkaan varmaan pienemmällä dieselillä etuvetona haluais tätä, vaikka sen saisikin automaatilla.

Ihmetytti kylläkin, että vaikka relluissa on ollut jo kauan saatavissa avaimeton avaus ja käynnistys, niin silti vielä pitää avaimet olla tuossa kortin muodossa. Nyt kylläkin hiukan tukevammat kuin edelliset muovilätkät, mutta sitten vastaavasti 2 kertaa paksummat. Vastaa taskussa jo pientä kännykkää.

Penkin ja ratin säätöjä säädellessä jäi myös tuntuma, että viimeistely ei näiltä osin ole ihan samaa luokkaa kuin 11 mallin Scenicissäni. Yritin saada konepellin alta ja muualta selville valmistusmaata- jotenkin tuntuu ettei ole Ranskassa tehty. Oisko espanja? Vai oliko tuo väljyys noissa ensierän puutteita...

Toisessa kopeloimassani autossa oli bose- paketti, joka ilmeisesti toi ison radion ja navin näytön (8") paremman äänentoiston lisäksi jollain tonnin lisähinnalla. Vaikutti todella pätevälle ja navi näytti TomTomin systeemille. 2011 aikaan tuo oli muistikortilla päivitettävillä kartoilla, Nyt en nähnyt korttipaikkaa missään.

Muutamiin syntyneisiin kysymyksiin oisin halunnut vastausta, mutta myyjät parveili ohi. Kopissa oli myyjä, jonka kanssa kokemuksieni vaikutuksesta en lähde edes alustavia keskusteluja käymään. Olis pitänyt ottaa esite, mutta en sit hokannu, kun lopullinen haluttavuus selvisi mulle vasta kotimatkalla.
Täytyy varmaan tehdä Joensuun reissu talven mittaan.... ja löytyyhän omasta kylästä toinenkin Renault-myyjä...


 
Piipahdimme myös ottamassa kylmätyypit Kadjarista, ajollakin olisin voinut käydä mutta en minä viitsi väkisin änkeä kenenkään työhuoneeseen toisen työrauhaa häiritsemään...

Mutta itse auto on mielenkiintoinen tuttavuus, omat rahkeet riittäisi 1.2TCE ja Zen varustetasoon. Vähän ennakkoon voisi tuntua että liian pieni kone tuon kokoiseen autoon mutta ajamallahan se selviäisi.
Muuten auto näyttää luonnossa hyvältä, ohjaamon laatuvaikutelma vähintäänkin riittävällä tasolla minun makuuni, mittaristo on niin ja näin, pidänkö vai en mutta ajossa tuotakin pääsisi paremmin katselemaan. Kaikin puolin auto josta voisin ryhtyä oikeasti hieromaan vaihtokauppaa jos vaihto olisi ajankohtainen.

Tosin tällä hetkellä suurin motivaattori vaihdolle olisi suurempi takaluukku joka ei kyllä Kadjarissa toteutuisi. Suuremmalla kontilla saisi vaihdon perusteltua hallituksellekin ilman vasta-argumenttejä. Voisin sitä tavaraa katollekin laittaa mutta tykkään että ne mahtuisi sisälle. Sivuhuomiona voidaan todeta että nämä nyky litrat autojen tavaratiloissa on aivan huuhaata, auton muotoilu vie käytettävyyden kontista jos vähääkään erikoisempaa pitäisi kuljettaa.