- 5.2.2018 klo 15:12 / Teslan kolarikorjaaminen on kallista
Toki jos tekniikka mosahtaa kolarissa, tuleehan siitä kallista, mutta että jo pikku pusukin saattaa rikkoa kalliita sisäosia roppakaupalla, eikä niiden vaihtamisestakaan ole tehty mitenkään huoltoystävällistä :-\
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/kalliissa-teslassa-pienestakin-kolhusta-voi-tulla-iso-remontti-normiautossa-1-2-tunnista-1-tuntiin-tassa-menee-koko-paiva-6699938
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/kalliissa-teslassa-pienestakin-kolhusta-voi-tulla-iso-remontti-normiautossa-1-2-tunnista-1-tuntiin-tassa-menee-koko-paiva-6699938
Tyypillinen iso vaurio syntyy esimerkiksi niin, että jompi kumpi etukulma raapaisee tolppaan. Mitätönkin lommo voi tarkoittaa, että puskuri ja lamppu ovat rikki, samoin lokasuoja ja sen takana esimerkiksi osa ilmastoinnin kennoista.
”Tavallisesti puskurin takana on jonkin verran tyhjää. Tässä sisärakenteet tulevat heti vastaan”, kertoo korjaamopäällikkö Marko Tuokko. Tavanomaiseen autoon verrattuna työ viekin usein kaksinkertaisen ajan ja myös maksaa tuplaten.
Alumiinisen korirakenteen vuoksi osat on monesti pakko vaihtaa, koska niitä ei voi oikaista vetämällä, kuten terästä. Ja jos vaikka tukivarsi katkeaa, auton pohjasta täytyy irrottaa ensin koko 500 kilon akusto, ennen kuin sitä pääsee korjaamaan.
”Normiautossa työ veisi puolesta tunnista tuntiin. Tässä menee koko päivä."