- 28.7.2019 klo 15:51 / G20 320dx
Autona oiskohan toi sitten Sport Line, 19" individual vanteet, adaptiivinen m-sport alusta.
Tässä nyt ehkä eniten verrattuna omaan 2017 530e malliseen.
Hain auton Jumbon Laakkoselta. Juttelin BMW neron kanssa hetken ja kysyin suoraan paljonko nykyään on kysyntää muille kuin plugareille. Sanoi että täällä pk-seudulla lähes 50 pinnaa asiakkaista tulee juttelemaan juuri ladattavista hybrideistä.
No autolle. Katselen vanteita ja kumeja että bridgestone Run-flat 225/40R19 edessä. Profiili ei ole vielä hurjan pieni, varsinkin kun autossa mukautuvat iskarit.
Autoon ja ajoon.
Tuntuu ensimmäisenä pienemmältä, myös monella hyvällä tavalla. Ketterä ja kevyt. Toki epäilen, että esim 330e ei enää ole samassa määrin kumpaakaan, kun autoon lisätään 250 kg akkuja ja muuta sälää. Sittenhän se painaa ihan samat kuin mun vitonen.
Ohjaus selkeästi tarkempi ja nopeampi kuin mitä muistelen F30 olevan. Vetelee asfaltin paikkauksissa, mutta ei tämä enää semmoinen F30 uraohjus ole. Selkeästi parempaan suuntaa ohjaus F30 verrattuna, joka varsinkin isoilla vanteilla vatkasi edes taas.
Ja se alusta, se on pienessä jo huomattavasti kovempi kuin vitonen. Ei jää keinumaan, ei jää huojumaan, joustot loppuu kuin seinään.
Taajaman tämä ajaa nätisti, mutta jo kolmoskehällä esiin nousee rengasmelu. Ei kiva. Motarin rampissa on kyllä hauskempi painaa kurviin kuin vitonen, kiitos ehkä just myös tuon painon ... mutta ei kyllä mitään suuren suurta eroa. Suurin ero on ehkä juuri ohjauksen nopeus ja se miten herkkä tämä on vaihtamaan suuntaa.
Mutta kun pääsen nelostielle niin alkaa jäätävä nypytys. Uudella asfaltilla nypyttää. Vanhalla nypyttää. Comfortilla nypyttää. Sportilla nypyttää. Todella rasittava istua tai tehdä matkaa.
Rengasmelu vanhalla asfaltilla aivan jäätävä.
No takaisin Jumboon. Parkkihallin hidasteet aiheuttavat kauhua ja naurua. 20 kmh vauhdista alusta katkaisee jälkiliikkeen aivan väkivaltaisella voimalla. Joustaa ok kun rengas nousee hidasteet päälle, mutta kun rengas tippuu takaisin alas ja auto nytkähtää alas, niin liike loppuu kuin seinään. Etuakseli kolahtaa huomattavasti ja taka-akseli romahtaa alas oikeastaan jo väkivaltaisesti. Todella outoa käytöstä. Mitä tässä on mietitty? Tehdään tästä kuin vitonen miinus kaikki arvokkuus ja hienostuneisuus?
Ajamisen avustimia tässä yksilössä ei ollut, joten ei niistä sen enempää.
Tämä yksilö ei jatkoon. Aivan rahanhukkaa kärsiä tuollaisesta kyydistä autossa, jonka voimalinja on kaikkea paitsi sporttinen. Pitäis ajaa joskus 18" normaaleilla kumeilla ja todeta miten on. Palataan asiaan kun 330e on koeajettavissa.
Hyvä auto, paitsi alusta ja rengasmelu. Jos tykkää voimalinjasta, itse en.
Tässä nyt ehkä eniten verrattuna omaan 2017 530e malliseen.
Hain auton Jumbon Laakkoselta. Juttelin BMW neron kanssa hetken ja kysyin suoraan paljonko nykyään on kysyntää muille kuin plugareille. Sanoi että täällä pk-seudulla lähes 50 pinnaa asiakkaista tulee juttelemaan juuri ladattavista hybrideistä.
No autolle. Katselen vanteita ja kumeja että bridgestone Run-flat 225/40R19 edessä. Profiili ei ole vielä hurjan pieni, varsinkin kun autossa mukautuvat iskarit.
Autoon ja ajoon.
Tuntuu ensimmäisenä pienemmältä, myös monella hyvällä tavalla. Ketterä ja kevyt. Toki epäilen, että esim 330e ei enää ole samassa määrin kumpaakaan, kun autoon lisätään 250 kg akkuja ja muuta sälää. Sittenhän se painaa ihan samat kuin mun vitonen.
Ohjaus selkeästi tarkempi ja nopeampi kuin mitä muistelen F30 olevan. Vetelee asfaltin paikkauksissa, mutta ei tämä enää semmoinen F30 uraohjus ole. Selkeästi parempaan suuntaa ohjaus F30 verrattuna, joka varsinkin isoilla vanteilla vatkasi edes taas.
Ja se alusta, se on pienessä jo huomattavasti kovempi kuin vitonen. Ei jää keinumaan, ei jää huojumaan, joustot loppuu kuin seinään.
Taajaman tämä ajaa nätisti, mutta jo kolmoskehällä esiin nousee rengasmelu. Ei kiva. Motarin rampissa on kyllä hauskempi painaa kurviin kuin vitonen, kiitos ehkä just myös tuon painon ... mutta ei kyllä mitään suuren suurta eroa. Suurin ero on ehkä juuri ohjauksen nopeus ja se miten herkkä tämä on vaihtamaan suuntaa.
Mutta kun pääsen nelostielle niin alkaa jäätävä nypytys. Uudella asfaltilla nypyttää. Vanhalla nypyttää. Comfortilla nypyttää. Sportilla nypyttää. Todella rasittava istua tai tehdä matkaa.
Rengasmelu vanhalla asfaltilla aivan jäätävä.
No takaisin Jumboon. Parkkihallin hidasteet aiheuttavat kauhua ja naurua. 20 kmh vauhdista alusta katkaisee jälkiliikkeen aivan väkivaltaisella voimalla. Joustaa ok kun rengas nousee hidasteet päälle, mutta kun rengas tippuu takaisin alas ja auto nytkähtää alas, niin liike loppuu kuin seinään. Etuakseli kolahtaa huomattavasti ja taka-akseli romahtaa alas oikeastaan jo väkivaltaisesti. Todella outoa käytöstä. Mitä tässä on mietitty? Tehdään tästä kuin vitonen miinus kaikki arvokkuus ja hienostuneisuus?
Ajamisen avustimia tässä yksilössä ei ollut, joten ei niistä sen enempää.
Tämä yksilö ei jatkoon. Aivan rahanhukkaa kärsiä tuollaisesta kyydistä autossa, jonka voimalinja on kaikkea paitsi sporttinen. Pitäis ajaa joskus 18" normaaleilla kumeilla ja todeta miten on. Palataan asiaan kun 330e on koeajettavissa.
Hyvä auto, paitsi alusta ja rengasmelu. Jos tykkää voimalinjasta, itse en.