https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Koiranluun vaihto

rosso

Klassikko
Liittynyt
18.8.2014
Pitäisi vaihtaa koiranluut eteen pojan autoon. Ongelmaksi tässä muodostunee se että ei ole nosturia käytössä ja vain yksi tunkki. Nyt en muista kuinka paljon tuo kallistuksen vakaaja laittaa hanttiin kun sitä koiranluuta yrittää mallata paikalleen. Onkos raatilaisilla kokemusta aiheesta. Kannattaako suosiolla hankkia toinen tunkki että saa kevennettyä toiselta puolelta tunkilla.
 
Ei tarvitse. Vähän jollain raudalla vääntää sitä kallistuksenvakaajaa, niin kyllä se koiranluu sinne paikoilleen menee. Huomattavasti suurempi ongelma saattaa muodostua sen koiranluun muttereiden aukisaamisesta.
 
Parissa omistuksessa olleessa autossa tuo on onnistunut jopa ihan vain auton maassa ollessa, kun kääntää vain pyörän ääriasentoonsa niin muttereihin on päässyt käsiksi ja silloin vakaaja ei kampea mihinkään suuntaan.
 
Noniin. Koiranluu hankittu, Lemförder, made in turkey elikkä tuen turkin taloutta 😚 vaihto sitten kun pojalle sopii
 
Tuosta pihan isommasta autosta olen nuita "koiranluita" käyttänyt auki useampaan otteeseen. Tasamaalla tosiaan vakaajatanko ja koiranluut ovat periaatteessa likimain levossa, eli silloin vaihto on helpoimmillaan. Jos taas toisen nurkan tunkkaat ylös edestä, voi tulla korkeuseroa eri puolille ja sitten vakaajatanko alkaakin vastustamaan.

Joten... jos aukaisu tuntuu tiukalta, hae lisäkitkaa tunkilla, mutta kiristä sitten tasamaalla renkaat paikallaan.