https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

RVS öljyn lisäaine

Entisessä autossa käytin ohjausvaihteessa ja vaihteistossa. Ei ainakaan huonontunut toiminta, muusta en osaa sanoa. Vagarenan puolella muistaakseni joku käytti johonkin kulmavaihteistoon ja ihan positiiviset vaikutukset. Jos TikTok käytössä niin lubehakkiz siellä testaa lisäaineita kulumakoneella sekä rvs-ainetta, joka ei ole muiden tapaan öljyn lisäaine.
 
Ovlovman sanoi:
Onko kokemuksia tuon tuotteen käytöstä?
Moottorissa,vaihteistossa,
perissä?
Tuo RVS kyllä jollain tavalla toimii. Vaimon autossa jollotteli vaihdelaatikon tietyt rattaat eli tietyillä vaihteilla kuului pieni sivuääni. Tuuppasin purkillisen RVS:ää sekaan ja johan hiljeni niin, ettei enää erottaisi, jos en tietäisi, mitä kuunnella. Toista purkkia suosittelevat tällaisiin tapauksiin.
Viallistahan tuo ei korjaa, mutta ilmeisesti niin kauan kuin ongelma rajoittuu esim. epätasaiseksi kuluneisiin vastinpintoihin hammasrattaissa yms. niin tuo aine niiden väliin puristuessaan muodostaa sopivasti siloittavan täytekerroksen, joka hiljentää äänen.
 
Gloriassa kokeillut moottoriin, tyhjäkäynti parani, lähti tärinä, ja hieman hiljaisempi käynti. Minicabiin menee vaihteistoon kunhan jaksan joko mennä Prisman parkkihalliin uhmaamaan kieltoa auton huollosta, tai kun kelit sallii tuolla tien sivussa makoilun.
 
Käyttöturvatiedotteen mukaan melkein voisi puhua käärmeöljystä. No mutta jos käyttäjä kokee saavansa rahoille vastinetta niin kyllä kai homma on sitten ok.
 
Ohessa jotain uutisointia, tosin maksumuurin takana:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f0d399b6-96e5-475e-93c6-7ca1f32b3797

Erityisesti puristuspaineiden osalta lukemat ovat leukoja loksauttavaa luettavaa. Kun ennen RVS-käsittelyä puristuspaineet olivat 10–15 bar (keskiarvo 12,83 bar, suurin ero sylinterien välillä 5 bar), käsittelyn jälkeen puolestaan 15,5–16,25 bar (keskiarvo 15,7 bar, suurin ero sylinterien välillä 1,25 bar). Korkeita paineita tärkeämpää moottorin keston kannalta on nimenomaan tulosten tasaisuus.

Ohivirtausmittauksissakin vaikutus näkyy, ennen käsittelyä ohivirtauksissa oli heittoa 4,25 prosenttiyksikön verran, mutta käsittelyn jälkeen enää 1,25 prosenttiyksikköä.

Mittaustulokset erityisesti puristuspaineiden osalta olivat uusintamittauksen jälkeen hämmästyttävää luettavaa.

Loppupäätelmä

Mutta vaikuttiko aine myös subjektiivisesti? Mahdollisesti.

Konehuoneen tuntumasta mitattuna auton käyntiääni ei hiljentynyt, mutta hyvällä tahdolla moottoriäänen voisi kuvailla hieman pehmentyneen entisestä. Polttoaineen kulutusmittauksissa BMW vaikuttaisi vievän hieman vähemmän bensiiniä kuin ennen: loppusyksyn ja poikkeuksellisen kylmän kevään välillä ei lämpötilassa ole mainittavia eroja, ja kun molemmat testit ajettiin samoilla kesärenkailla, samoilla rengaspaineilla ja yhden hengen kuormalla, ei rengastuskaan pääse vaikuttamaan asiaan.

Toki esimerkiksi tuuliolosuhteet saattavat vaikuttaa kulutukseen jonkin verran, mutta samantyyppisillä ajotottumuksilla vaikuttaisi että BMW 630Ci:n polttoaineenkulutus olisi laskenut käsittelyn jälkeen noin 3–4 desiä sadalla kilometrillä.

Joka tapauksessa mittaustulokset kertovat omaa kieltään siitä, että moottorin puristuspaineet ovat nousseet ja tasoittuneet, samoin ohivirtausarvot ovat tasoittuneet huomattavasti. Ehkei pulloissa sitten ole pelkkää käärmeöljyä?


-Kulutuksen vähentyminen tukee omia kokemuksiani RVS-käsittelystä korkeaviritteisessä (130hv/litra), turboahdetussa moottorissa +25tkm ajalta.
 
Omia kokemuksia RVS:stä:
- Xantia V6:n venttiilikoneisto hiljeni selkeästi tyhjäkäynnillä heti ekalla käsittelyllä, ei vaikutusta kulutukseen
- Xsaran ohjaustehostin lakkasi ääntämästä (oli ilmeisesti ajettu vuodon takia vajailla nesteillä), on edelleen hiljainen nyt 2,5 vuotta / 21tkm myöhemmin
- Mini Cooper S -06, koneeseen tuplakäsittely, ei minkäänlaista vaikutusta, öljyä ja polttoainetta kuluu entiseen malliin
 
Eskoop sanoi:
^Tuota mainostetaan nykyään aika aktiivisesti. Onkohan markkinointimielessä tehty uutinen?

Mulla oli kilometrivälillä n.100tkm -> 179tkm korkeaviritteinen turboahdettu auto, jonka todellista kulutusta seurasin exceltaulukkoon itse laskien, en siis katsonut mitään ajotietokoneen lukemia. Auton käyttötarkoitus oli puhtaasti huviajelu, harrastekäyttö. Auton omistajuuden aikainen asuinosoite, käyttöprofiili, kuski (vain minä), jopa rengastusta myöden kaikki normaalit muuttujat pysyivät samoina, autoa ei muuteltu tai modailtu mitenkään.

Silti RVS-"tuplakäsittelyn" jälkeen (150tkm iso huolto) ajoneuvon kulutus laski 2-3dl/100km. Muuhun en oikein kiinnittänyt huomiota (kovaääninen auto -> moottorin sivuäänistä ei selkeää käsitystä).

En kuitenkaan jaksanut laskea säästinkö noin +25tkm ajossa polttoaineiden kautta tuon tuplakäsittelyn (muistaakseni luokkaa 100e) hinnan vai en. Anyway omat kokemukset RVS-moottorinkäsittelyaineesta eivät ole "käärmeöljymäisiä".
 
Harrasteautoon jolla ajettu 150tkm ja moottori vielä hyvässä tikissä tein kaksi käsittelyä. Venttiilikoneisto hiljeni ja auton käyntiäänikin pehmeni. Täytyy ostaa ja laittaa RVS:t vielä ohjaustehostimeen.
 
Minicabissä kokemus vaihteiston kohdalla että ei huomattavaa parannusta, hiukan vähemmän herkkä stumppailemaan mutta en sen enempää pahemmin havainnut. Moottoriöljyn lisäaine taas heti huomattava parannus, käynti tasaantui, ja käyntiääni hiljeni. Kiihdytykset jne kuulostaa mukavammilta. Ääni joka oletin olevan kytkimen kohina koko tämän ajan hiljeni, en sitten tiedä mikä se ääni on, vain että häviää kun kytkin alhaalla, mutta tosiaan vaihteiston käsittely ei sitä hiljentänyt, mutta moottorin käsittely hiljensi.
 
Transportteriini on 40tkm sitten tehty vaihtestoon 2*RVS käsittely,
tästä merkintä huoltokirjassa. Onko ollut joku syy käsittelyyn, sitä en tiedä.
Mieleen tulee, että ehkäpä on ääniä kuulunut. Itse olen nyt ajanut 20tkm, eikä mielestäni epänormaalia ääntä kuulu.
 
Passatin moottorissa ei havaintoa parannuksista. Pumppusuutindiesel raksuttaa edelleen kovasti. Öljyä kone ei syönyt ennenkään. Voimantuotto ei ole ainakaan sanottavasti muuttunut. Jostain luin lupauksen, että kone käy viileämpänä. VW:n PD-Tdin kohdalla se ei ole toivottavaa, meinaa käydä turhan viileänä näin talvella. Onneksi on lauha talvi.
Käsittelin myös ohjaustehostimen. Hiukan tuntuu herkemmältä, vaikkakaan ero ei ole iso. Se ääni, joka kuuluu kun käännät ääriasentoon on vaimeampi.
Vaihteiston öljynvaihto olisi ensi kesän hommia, taidan laittaa aineen sinnekin.
Annoin RVS-firmalle palautetta, että heillä pitäisi olla sopiva annos pieniin moottoreihin, joiden öljytilavuus on litra tai alle. Ruohonleikkurit ja vastaavat. Kiittivät ideasta. Lupasin olla koekäyttäjä tarvittaessa.
 
Vaikka ei ole öljynlisäaine niin RVS tuote kuitenkin. GIP3 vaikutus 3 tankillisessa tähän mennessä. Kesärengas ajot listalla.

1690261185544.png