https://yliteippaus.fi/

Hyundai Bayon (2022-)

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Ovat Hynyltä pukanneet tällaisen pienen SUV:in myyntiin. Kai näille sitten on kysyntää, kun tuntuu että tulee vain lisää malleja kokoajan.
 

Liitteet

  • BC3_highlights_urban_crossover-4x3-1-768x575.jpeg
    BC3_highlights_urban_crossover-4x3-1-768x575.jpeg
    29 KB · Katsottu: 148
  • BC3_design_side-4x3-1-e1624022527690.jpeg
    BC3_design_side-4x3-1-e1624022527690.jpeg
    25,8 KB · Katsottu: 158
  • BC3_design_rear-4x3-1.jpeg
    BC3_design_rear-4x3-1.jpeg
    31,2 KB · Katsottu: 133
Tämä on ilmeisesti vielä Konaakin pienempi? Alkaa olemaan jo melkoinen miniSUV, kun Konakin on jo pieni.
 
Moottorivaihtoehdot:
  Bensiini                1197 cm3          84 hv            118 Nm / 4 200 r/min
  Bensiini, turbo        998 cm3        100 hv            172 Nm / 4 000 r/min
  Bensiini, turbo        998 cm3        120 hv            200 Nm / 2 000 r/min

Mitat
  Pituus          4 180 mm
  Leveys        1 775 mm
  Akseliväli      2 580 mm
  Korkeus        1 500 mm
  Maavara      1 650 mm

Tavaratilan mitat
  Lattian pituus                                805 mm
  Leveys pyöränkoteloiden kohdalla  1072 mm
  Korkeus                                        600 mm
  Kuormausaukon leveys                  990 mm
  Kuormausaukon pituus                  680 mm
  VDA                                              411 l (84 hv ja 100 hv)
                                                      321 l (120 hv)
  Takaistuin kaadettuna (VDA max) 1 250 l (84 hv ja 100 hv)
                                                    1 160 l (120 hv)

Massat
  Omamassa 1 045 - 1 255 kg
  Perävaunumassa, jarruton 450 kg
  Perävaunumassa, jarrullinen 910 kg / 1 110 kg

Hinta alkaen 18 980 € (1,2 litran 84 hv vapari), 25 990 € (1,0 litran 120 hv ahdettu)
 
Meillä oli suunnilleen saman painoinen ja saman tehoinen 1,2-litran vapari 8 vuotta ja hyvin silläkin ehti, kun vaan jaksoi antaa kiertää ja kepitti sitä ahkerasti. Erittäin hyvä polttisvaihtoehto, kun ajaminen on mallia 3,5 km aamulla, 0,5 km iltapäivällä ja puoli tuntia myöhemmin 3,5 km ja tätä toistetaan 200 päivää vuodessa. Ymmärrän hyvin, jos joku tuollaisen ostaa.
 
Vempula sanoi:
1,2 litrainen vapari vaatinee jo aidosti lehmän hermoja  :)
Ei sitä varmaankaan dynaamikan mestareille ole tarkoitettu. Monelle mummelille riittää, mutta täällähän tarvitaan 200hv jo nurkka-ajossa.
 
Insomnia sanoi:
Ei sitä varmaankaan dynaamikan mestareille ole tarkoitettu. Monelle mummelille riittää, mutta täällähän tarvitaan 200hv jo nurkka-ajossa.
Kyllä tuommoinen riittäisi minullekin varsin hyvin. Tällekin päivälle ikkunasta ulos katsellessa tärkeimpiä ominaisuuksia autolleni on, että siinä on vedenpitävä katto eikä sitä tarvitse alkaa kesken matkan korjailemaan.
 
miksiköhän 120 hv mallissa on jopa 90 ltr pienempi tavaratila ?
isompi tankki + vararengas tms??
 
Hyvännäköinen luonnossa ja erottui heti Tucsonin ja Santa Fen välistä autorivissä. Samaa muotokaavaa monen muun merkkisen auton kanssa.
 
Insomnia sanoi:
Ei sitä varmaankaan dynaamikan mestareille ole tarkoitettu. Monelle mummelille riittää, mutta täällähän tarvitaan 200hv jo nurkka-ajossa.

Liikenteen sujuvuuden kannalta luulen, että nimenomaan niillä "mummeleilla" olisi syytä olla tehokkaampi kärry alla. Dynaaminen kuljettaja uskaltaa kiusata tuollaisesta pienestä vapaasti tukehtuvasta moottoristakin tarpeeksi kierroksia moottoritielle liittymiseen, mutta jos kuljettajaa pelottaa aina kun moottorin kierrosluku ylittää 2000rpm niin joku iso turbokone olisi paljon parempi.  :p
 
Saksan hinnastossa tavaratilankoko
  VDA                                              411 l (84 hv ja 100 hv)
                                                      334 l (100 hv hybrid ja 120 hv hybrid)
  Takaistuin kaadettuna (VDA max) 1 205 l (84 hv ja 100 hv)
                                                    1 128 l (100 hv hybrid ja 120 hv hybrid)

Saksassa 100 hv vaihtoehto on tarjolla hybridinä tai ilman hybridiä. Sekä 100 että 120 hv hybridit saa joko manuaali- tai automaattivaihteistolla.
 
Mielenkiintoisen oloinen kulkupeli meikäläiselle. Vielä, jos rikastuisi ja lakkaisi köyhtymästä, niin saattaisin laittaa harkintaan.
 
Penguin sanoi:
Saksan hinnastossa tavaratilankoko
  VDA                                              411 l (84 hv ja 100 hv)
                                                      334 l (100 hv hybrid ja 120 hv hybrid)
  Takaistuin kaadettuna (VDA max) 1 205 l (84 hv ja 100 hv)
                                                    1 128 l (100 hv hybrid ja 120 hv hybrid)

Saksassa 100 hv vaihtoehto on tarjolla hybridinä tai ilman hybridiä. Sekä 100 että 120 hv hybridit saa joko manuaali- tai automaattivaihteistolla.
Tuossa on eroa 77 litraa. Kyllähän siinä MHEV:ssä tietenkin muutakin tekniikkaa tarvitaan kuin akku, mutta siltikin tuo tuntuu aika isolta tilantarpeelta pelkästään sitä varten. Mutta jonnekin se tila näyttäisi käytetyn
 
arska sanoi:
Tuossa on eroa 77 litraa. Kyllähän siinä MHEV:ssä tietenkin muutakin tekniikkaa tarvitaan kuin akku, mutta siltikin tuo tuntuu aika isolta tilantarpeelta pelkästään sitä varten.

Jos se akku on tuon aiemman 90mm paksu, niin mahdollisine kuorineen sun muineen madaltaa varmasti ruumaa sen kymmenen senttiä. Jolloin jos ruuman lattia on vaikka 100 cm x 80 cm niin tuon verranhan siitä katoaa jollei kuhmua pohjaan haluta.
 
Liitteenä kuva i20:n 48V akusta. Baijoonissa pitäisi olla identtinen toteutus.
 

Liitteet

  • i20 akku 48v.jpg
    i20 akku 48v.jpg
    51,4 KB · Katsottu: 167
Marko_K sanoi:
Jos se akku on tuon aiemman 90mm paksu, niin mahdollisine kuorineen sun muineen madaltaa varmasti ruumaa sen kymmenen senttiä. Jolloin jos ruuman lattia on vaikka 100 cm x 80 cm niin tuon verranhan siitä katoaa jollei kuhmua pohjaan haluta.
Jos sen niin tekee, niin silloin käy näin. Luulisi, ettei tuon kokoisen laatikon takia koko tavaratilaa kannattaisi madaltaa, mutta jos muualta ei paikkaa löydy.

Jallmarin kuvan perusteella akku näyttäisi olevan perinteisessä varapyöräsyvennyksessä (miksi sitä nykyään sitten kutsutaankin, kun varapyörää ei ole...), ja sekin varmaan lasketaan tavaratilaksi akuttomassa mallissa