Pistää epäuskoiseksi kun lukee täällä joidenkin kommentteja siitä että toyota ei haluaisikaan myydä sähköautoja. Tai että nyt kyseessä oleva recall on jotain taktiikkaa ja nyt odotellaan vuosi. Tai että toyota ei olisi tosissaan korjauksen kanssa. Uskotteko myös salaliittoteorioihin?
Kyseessä on pörssiyritys ja sen tarkoitus on tehdä rahaa omistajille. Erilaiset ihmiset eri puolella maailmaa ostaa erilaisia autoja, jonka takia on vain järkevää tehdä erilaisia autoja erilaisilla voimalinjoilla, jos siihen yrityksellä riittää resurssit. Varsinkin kun toyotan hybridit ovat hyviä, kohtuu hintaisia ja pienentävät päästöjä tavalliseen bensa autoon verrattuna. Sähkökiima (lue: edellytykset sähköautoilulle) ei ole vielä suuressa osassa maailmaa syntynyt ja näiden osalta puhutaan toistaiseksi aika niche markkinasta.
Koska toyota on pörssiyhtiö, ei se voi mitään ihan höpö höpö strategioita ja visioita kertoa sijoittajille. Eli toyotan tavoitteena on siis ihan todella tulla vahvaksi tekijäksi myös sähköautoissa. Se että jollakin insinöörillä on käynyt kämmi renkaiden kiinnityksen suunnittelussa ei muuta tätä. Koko ajan toyota menettää tämän takia rahaa ja mahdollisia uusia asiakkaita. Mainehaitta tästä jäänee kuitenkin pieneksi, koska takaisinveto koski vain pientä määrää autoja. Onhan muillakin valmistajilla ollut recalleja, mutta muistaako niitä juuri muut kuin ne joita se kosketti?
Kannattaa pitää mielikuvitus kurissa.