https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Citroën C5X

Antero

Vakiokalustoa
Liittynyt
1.1.2014
Komean näköinen uutus tulossa Citroenilta, mielekiintoinen yhdistelmä eri autoluokkia.

https://www.is.fi/autot/art-2000007914282.html

citroen-c5-x-2021.jpg


citroen-c5x-rear-parked-1.jpg


txt_studio-citroen-c5x-2021017.jpeg



 
Toi vois olla ihan nätti, kun madaltaisi alustaa 10 cm.

Hansenilla on vähän hukassa mitä tarkoittaa sedan. Tuossa autossa ei ole sitten yhtään sedania.
 
On kyllä oikeasti varsin mukiinmenevä laitos, DSn uusien mallien muotoilumojo näyttää onneksi valuvan Citikallekin. Sisältäkin hyvännäköinen, on ainakin puupintaa riittävästi.  :D Tai "puu"pintaa, kuinka vaan.

Citroen-C5_X-2022-1280-12.jpg


Harmi ettei tule ainakaan alkuun tarjolle kuin etuvetoplugarina. Varusteista mainittakoon tuommoinen lisättyä todellisuutta hyödyntävä HUD-näyttö.
 
Isot Sitikat ovat aina olleet hienoja ja tässä on kunniakkaasti käytetty merkin aiempia muotoiluelementtejä. Hyde-jousitusta vaan kaipaisi.

Hienoja autoja monenkin mielestä, mutta joukot harvenevat kun pitäisi vetää nimeä tilaussopimukseen.
 
Merkin kauppiaat voivat siinä joukkojen harvenemisessa kyllä katsoa peiliin. Jos ei edes merkkiliike arvosta sitä omaa merkkiään, niin miten muut. Tällaisen sitikan jälleenmyyntihinnasta lähtee ensimmäinen 10 k€ pois, kun pistää nimensä tilaussopimukseen ja toinen 10 k€ tipahtaa, kun ajaa liikkeestä ulos.

Toisaalta tämä ostajakunnan harveneminen on kovin suomalainen ilmiö. Toisaalta täälläkin myynti on kasvanut vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana 8,7 % verrattuna vuoden takaiseen. Uusien autojen myynti kokonaisuudessaan on samalla ajalla 1,0 % laskussa.
 
Onhan se aika karua, jos neljänkympin autosta on sulanut päivän ajelun jälkeen puolet pois. Sitten kun menet tälläistä ostamaan vähän ajatteuna, hintalapussa lukee jotain ihan muuta..
 
Sehän riippuu ihan siitä kenen vähän ajettu se on. Yksityisen, niin ei siitä mitään voi hyvittää, mutta jos liikkeen esittelyauto, niin sehän on lähes uuden hintainen. Jos maahantuojan työntekijän entinen työsuhdeauto ja puolessa vuodessa rullattu 30 tkm, niin kyllä siitä vielä uuden hinta pitää saada. Näin ainakin tämän ja sisarmerkin kohdalla. Toki joillakin merkeillä ne 10 tkm ajetut esittelyautot on kalliimpia kuin tehdastilatut uudet.
 
Penguin sanoi:
Näin ainakin tämän ja sisarmerkin kohdalla. Toki joillakin merkeillä ne 10 tkm ajetut esittelyautot on kalliimpia kuin tehdastilatut uudet.
Joskus tätä itsekin ihmetellyt kun joidenkin prätkienkin kanssa on tätä ihan samaa, niin ne esittelyvehkeet on kuulemma lisävarustettuja ja kun noikin kaikki ruksit mukaan siihen uuteen mitä noissa on, niin se hinta onkin jo jotain ihan muuta kuin se hinnaston perushinta :rolleyes:

Mutta siis tämä C5X on näiden kuvien pohjalta mielestäni melko tyylikkäästi onnistunut paketti paria osa-aluetta lukuunotamatta:
- keula ja konepellin pokkaukset on jotain melko hirveää
- näyttöjen tapa esittää sitä dataansa on aivan kamalaa, täysin tyylitöntä

Jos noin muuten tyylikäs auto, sisällä pinnat pehmosta muovia yms. niin juu, miksikäs ei. Mutta nuo pari seikkaa voi jo karkoittaa melko tehokkaasti potentiaalista ostajaa, ensin iskee yäk tuosta konepellistä ja kun sisään pääset, niin noita kamalia näyttöjä on sitten tuijoteltava jatkuvasti aina kun autolla ajaa :-\
 
HiTec sanoi:
Joskus tätä itsekin ihmetellyt kun joidenkin prätkienkin kanssa on tätä ihan samaa, niin ne esittelyvehkeet on kuulemma lisävarustettuja ja kun noikin kaikki ruksit mukaan siihen uuteen mitä noissa on, niin se hinta onkin jo jotain ihan muuta kuin se hinnaston perushinta :rolleyes:

Mutta siis tämä C5X on näiden kuvien pohjalta mielestäni melko tyylikkäästi onnistunut paketti paria osa-aluetta lukuunotamatta:
- keula ja konepellin pokkaukset on jotain melko hirveää
- näyttöjen tapa esittää sitä dataansa on aivan kamalaa, täysin tyylitöntä

Jos noin muuten tyylikäs auto, sisällä pinnat pehmosta muovia yms. niin juu, miksikäs ei. Mutta nuo pari seikkaa voi jo karkoittaa melko tehokkaasti potentiaalista ostajaa, ensin iskee yäk tuosta konepellistä ja kun sisään pääset, niin noita kamalia näyttöjä on sitten tuijoteltava jatkuvasti aina kun autolla ajaa :-\

En näe mitään erityisen kauheita keulan pokkauksia. Tai ainakin keinovalo ja kuvakäsittely vääntää nuo varjostumat erilaisiksi miltä luonnossa näyttänevät. Pitäisi nähdä livenä.

Jotenkin on sen oloinen auto, että auton väri muuttaa kovasti ulkonäköä ja fiilistä.
 
Tämä uusi ajovalojen sijoitus- ja muotoilutyyli ei oikein vielä nappaa minun tyylitajuuni. Saman linjan on Mitsubishi ottanut uudessa Outlanderissa ja Kian tulevan Niron photoshoppauksessakin näin on ja taisi olla tulevan Nissan Juken luonnoskuvissakin. Oudosti leviää tämä tyyli.
 
En minäkään ymmärrä miksi ajovalot pitää noin alas laittaa. Onko menossa jokin kilpailu siitä kuka tekee huonoimmat ajovalot.
 
Urlaub sanoi:
En näe mitään erityisen kauheita keulan pokkauksia. Tai ainakin keinovalo ja kuvakäsittely vääntää nuo varjostumat erilaisiksi miltä luonnossa näyttänevät. Pitäisi nähdä livenä.
Näkyiskös tuossa mitä tarkoitan? ???

41621674-9459573-image-m-29_1618165821960.jpg


Samaten toki tuo ajovalojen 3 ryhmittely on jo aika järkky, vaikka nuo alaviistoon osoittavat päivävaloviirut vielä edes jotenkin menisivät :-\
 
Mun silmään sekä nuo pokkaukset että ajovalot taas antavat todella hienon ilmeen keulalle. Perä mulla tässäkin tökkii, kuten C4:ssäkin.
 
Se on Citroën, joten sen kuuluu näyttää omituiselta. Hallintalaitteet pitäisi vielä ripotella pitkin poikin. Suosittelisin esim. vilkun käyttökytkimen sijoittamista kosketusnäyttöön johonkin valikon taakse, samoin vaihteenvalitsimen. Olisi paremmin noudatettu perinteitä.
 
Ylös sijoitetut huomiovalot on turvallisuutta lisäävä ratkaisu ja siinä isokissa on erittäin hyvä. Saksalaiset merkit edustivat pitkään sitä toista äärilaitaa.

Ajovalot on kieltämättä aika alhaalla.
 
Riippuu ihan siitä kuinka kapea on kulma, jossa valot näkyvät. Katselin lauantaina perässä ajaneen tutun 508 II:n huomiovaloja peilistä ja luulin ensin että niistä on toinen pimeänä. Todellisuudessa vasen valo ei juurikaan näkynyt oikealle ja toisinpäin ja siksi näytti suurelta osin, että vain toinen "sapelihammas" on valaistu. Mersuissa olen myös huomannut tuollaista, jopa niin, että huomiovalo näkyy ulospäin vain rajoitetusti ja sivulta lähestyvässä autossa ei näytä olevan lainkaan valoja.
 
Oho, pitkästä aikaa mielenkiintoisen näköinen uusi auto. Ainakin nyt näissä kuvissa tykkään. Saa nähdä miltä vaikuttaa sitten kun ensimmäisiä näkee liikenteessä.
 
Tämäkin uutuus on saanut hinnat ja ennakkotilattavissa.
Maahan ensimmäisten autojen pitäisi tulla lopputalvesta 2022.
 
Mitä tuossa on jäljellä oikeasta Citroenista? Halvemmalla saa Peugeotin. Kyllähän nyky citikat on Stellantis konsernin badge engineering politiikkaa eli samaa PSA-konserniin Peugeot paskaa  myydään pienin muutoksin eri merkeillä. Nyky-citikat ovat Citroenin irvikuvia.
 
Mitä tuossa on jäljellä oikeasta Citroenista? Halvemmalla saa Peugeotin. Kyllähän nyky citikat on Stellantis konsernin badge engineering politiikkaa eli samaa PSA-konserniin Peugeot paskaa  myydään pienin muutoksin eri merkeillä. Nyky-citikat ovat Citroenin irvikuvia.
 
Se on sama juttu vähän kuin japsimerkeissä eli jos ostat uuden subarun, mazdan, suzukin niin saat aina Toyotan. Citikan ja DS:n ostajat saa kuitenkin aina sen Peugeotin.
 
Benkku sanoi:
Mitä tuossa on jäljellä oikeasta Citroenista? Halvemmalla saa Peugeotin. Kyllähän nyky citikat on Stellantis konsernin badge engineering politiikkaa eli samaa PSA-konserniin Peugeot paskaa  myydään pienin muutoksin eri merkeillä. Nyky-citikat ovat Citroenin irvikuvia.
Tämänhetkisenä Pösömiehenä en allekirjoita PSA:n "p*skuutta", vaikka meidän talouden tiuhaan vaihtuneista ajokeista, yksi Peugeot olikin melko heikko esitys. Nykymallisto on sen sijaan aivan eri maata kuin vanhat, monessakin mielessä, jopa luotettavuudessa.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että Citikalla on melkoinen alennustila päällä mallistossa. Inspiroivat mallit ovat tosi vähissä. Nyt jää nähtäväksi, että miltä tämä C5X oikeasti näyttää ja "tuntuu". Kuvissa ristiriitaisen näköinen, mutta kuvat ei kerro aina totuutta.